Ik heb het volgende bij mijn oom geinstalleerd:
1x Pentium 166mhz met windows 2000 prof. (SERVER)
1x Pentium 4 2.53GHZ met windows XP home (WORKSTATION)
1x Pentium 2 450mhz met windows 98 (WORKSTATION)
1x HP laserjet 1200
1x Tiscalli ADSL
1x Sitecom 10mbit hub
Van deze waslijst heb ik dus een netwerk gebouwd. Op de server komt dus internet verbinding binnen van een ADSL lijn. De server stuurt het internet dus door naar de andere pc's. Ook de HP laserjet 1200 is op de server aangesloten en gedeeld in het hele netwerk. Internet werkt overal prima. Maar de printer kan niet worden gebruikt omdat de server beveiligt is met een wachtwoord. Als je de server probeerd te bereiken via het netwerk zegt hij gewoon toegang geweigerd. In het begin gaf hij nog een wachtwoord aan, Op de pentium 4 kun je dan een gebruikersnaam een wachtwoord invoeren. En dan zo printen. Maar op de 98 pc vraagt ie alleen maar een wachtwoord en geen gebruikersnaam. En alle mogenlijke wachtwoorden werken daar niet op. Nou wil ik dus dat je niet met stomme wachtwoorden moet gaan kloten
Dus ik wil gewoon dat alle pc's in het netwerk gewoon vrije toegang hebben tot de printer. Zodat elke keer als mijn oom de pc aanzet dan hij dan ook direct kan printen zonder dat hij moeilijk moet gaan doen.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Ik heb de printer goed gedeeld en alle groepen toegang gegeven.
- Ik heb de gast account aangezet.
De server staat gewoon dag en nacht aan
Het is nogal belangrijk dat dit snel is opgelost want hij heeft namelijk een bedrijfje en ik heb belooft dat alles goed zou werken
Maar jammer genoeg is dit niet helemaal zo gelopen.
Er zal vast wel een simpele oplossing zijn. Maar ik heb dus verder geen enkel idee. Ik kan de server beheren via VNC.
Iemand enig idee
1x Pentium 166mhz met windows 2000 prof. (SERVER)
1x Pentium 4 2.53GHZ met windows XP home (WORKSTATION)
1x Pentium 2 450mhz met windows 98 (WORKSTATION)
1x HP laserjet 1200
1x Tiscalli ADSL
1x Sitecom 10mbit hub
Van deze waslijst heb ik dus een netwerk gebouwd. Op de server komt dus internet verbinding binnen van een ADSL lijn. De server stuurt het internet dus door naar de andere pc's. Ook de HP laserjet 1200 is op de server aangesloten en gedeeld in het hele netwerk. Internet werkt overal prima. Maar de printer kan niet worden gebruikt omdat de server beveiligt is met een wachtwoord. Als je de server probeerd te bereiken via het netwerk zegt hij gewoon toegang geweigerd. In het begin gaf hij nog een wachtwoord aan, Op de pentium 4 kun je dan een gebruikersnaam een wachtwoord invoeren. En dan zo printen. Maar op de 98 pc vraagt ie alleen maar een wachtwoord en geen gebruikersnaam. En alle mogenlijke wachtwoorden werken daar niet op. Nou wil ik dus dat je niet met stomme wachtwoorden moet gaan kloten
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Ik heb de printer goed gedeeld en alle groepen toegang gegeven.
- Ik heb de gast account aangezet.
De server staat gewoon dag en nacht aan
Er zal vast wel een simpele oplossing zijn. Maar ik heb dus verder geen enkel idee. Ik kan de server beheren via VNC.
Iemand enig idee