Toon posts:

Wireless aansluiting (BB4you) Loosdrecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af er een alternatief was voor internetten via de telefoon in Loosdrecht

Kwam ineens 2 opties tegen waar nog steeds vraagtekens bij staan:

- ADSL aansluiting van KPN,
hierbij denk ik alleen niet dat het voor ons wat wordt. Wij zitten namelijk in een caravanpark met een mobile home (Caravanpark Smalland) en dat is ongeveer 500 meter van de hoofdweg.

- Wireless aansluiting (wDSL) van BB4you
Kan je met speciale modem gericht op een basestation in de buurt draadloos internetten met behoorlijke snelheden. Ik weet alleen niet of het echt beschikbaar is (satelietdistributeur had dit aangeraden), want ze zijn constant bezet via hun telefoonnummer.

Misschien dat mensen rond de buurt van Loosdrecht (of niet) hier al mee te maken hebben of wat nuttige extra info kunnen verstrekken over aansluitingen met een vast bedrag per maand.

tnx

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 14:45:
2 opties tegen waar nog steeds vraagtekens bij staan:

- ADSL ...
- Wireless aansluiting (wDSL) van BB4you
Kan je met speciale modem gericht op een basestation in de buurt draadloos internetten met behoorlijke snelheden. Ik weet alleen niet of het echt beschikbaar is (satelietdistributeur had dit aangeraden), want ze zijn constant bezet via hun telefoonnummer.

tnx
Ik woon niet bij je in de buurt maar heb zelf hele goeie ervaringen met BB4YOU. Als je ze een mailtje stuurt reageren ze normaliter heel snel. Je moet begrijpen dat ze op dit moment erg druk bezig zijn met de uitrol (?) of backbones in andere plaatsen.

Conclusie : serieuze club en gelukkig voor hun druk bezig :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh mooi, dan ga ik dat gelijk even proberen !!

Zijn er dan geen mensen meer uit loosdrecht die wat kunnen vertellen over hun internetaansluiting ???

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 18:00
Ik woon in (nieuw)Loosdrecht, en zit met ADSL van KPN. Omdat Loosdrecht zo uitgestrekt is en maar op 1 centrale zit kan lang niet iedereen ADSL krijgen, maar ik had geruchten gehoord dat BBned misschien ook ADSL gaat aanbieden in Loosdrecht. Bij BBned hanteren ze niet zo'n mietjesafstand van maximaal 3km van de centrale, maar iets van 5/6km dacht ik, daardoor kunnen veel meer mensen ADSL krijgen. Of het op een caravanpark dan ook kan weet ik niet, lijkt me wel.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
Dat ligt denk ik aan de beheerder van het caravanpark. Ik weet niet of jullie een eigen telefoonlijn hebben, maar anders zou je iets kunnen proberen om vanuit een centraal punt op het park het ADSL-signaal te verspreiden via een draadloze verbinding.

Verwijderd

In Limburg heb ik BB4YOU, Abo 512/512, ik heb een goede verbinding van +- 62 k/bytesec. Ook met vies weer of onweer, is de verbinding nog goed. Ping tijden zijn goed (30ms).

Onze hele gemeente is bijna aangesloten, en het werkt op volle toeren :)

Ik moet zeggen dat ik zelf zeer tevreden ben over BB4YOU. Een goede alternatief voor kleine dorpen die geen Breedband verbinding hebben.

Met vriendelijke groet,

Juul Willems
Pagina: 1