Probleem met het koppelen van printer via net use

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 11:23
Ik heb een xp systeem en daarvan moeten de lpt poorten gekoppeld worden aan een printer share op de AD server.

Het probleem doet zich voor als ik in mijn prompt het commando net use lpt1 \\server\printer geeft. Hij vraagt dan om username en password.
Dit is opzich niet zo raar want ik moet de koppeling maken voor een normale gebruiker van die pc. Alleen als ik nu als username Administrator op geeft en het daar bij horende wachtwoord dan zecht hij dat ik geen toegang heb tot deze share.
Heeft erg raar want op een ander xp systeem doet hij he wel.

Weet iemand hier meer van?
Op google kan ik niets vinden over deze rare fout (is eigenlijk geen fout maar hoe noem je het anders).

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 23:06
Heb je op de AD server een aparte gebruiker aangemaakt waaronder het XP systeem inlogt?
Zoniet, maak die eens aan, met zelfde username/ww, en geef hem rechten op die printer..

• DaMinD
Op de AD is alles goed ingesteld. Ik heb zelfs al geprobeert door de gebruiker admin rechte te geven en dat werkte ook al niet.
Ik denk dat er iets fout zit in het xp systeem. op de AD server is verder alles goed want de andere systemen draaien nu goed.

• DaMinD
Ik heb meer informatie gevonden.
Heb even de event log goed door gespit en ik vondt dit :

code:
1
2
De automatische certificaatinschrijving voor lokaal systeem kan geen contact krijgen met de Active Directory 0x8007054b. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.
. De inschrijving wordt niet uitgevoerd.

en
code:
1
Kan de gebruikers- of computernaam niet vaststellen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.

Het rare is dat ik wel op het domein wordt aangemeld maar dar duurt wel ovegeveer minuten.
Maar zoals ik dit hier lees kan ik eigenlijk niet aangemeld zijn omdat hij de AD niet kan vinden? Snap er niets meer van.

Wordt nog ergen omdat de Admin op het systeem wel de lpt kan koppelen naar een printer share en als de gebruiker ,die nu ook admin rechten heeft, kan het niet.

• Impulsive_nl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-07 20:24
Disable de LPT1 poort op de Windows XP client dan moet het werken.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De client lees de rechten niet goed uit via de AD.
Staat de dns wel goed ingesteld ?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Impulsive_nl schreef op 10 februari 2004 @ 11:02:
Disable de LPT1 poort op de Windows XP client dan moet het werken.
idd, als gewone gebruiker mag je de LPT1 niet mappen.
Met het tooltje devcon kun je de lpt1 poort disablen als je ingelogd bent als administrator, waardoor je als user lpt1 mag mappen met net use
Devcon kun je downloaden bij MS, met beschrijving erbij

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Verwijderd

Denk echt dat-ie al een jaar niet heeft kunnen printen :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.