Toon posts:

[php] sessies, inloggen etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een inlogsysteem hierzo maak ik gebruik van sessies. Voor het uitloggen van een gebruiker heb ik een "Log Out" knop gefixed. Allemaal helemaal OK.

Maar nu het probleem:
Als de gebruiker de site verlaat door naar een andere URL te gaan logt hij (of zij) zichzelf niet uit. Bij het opnieuw aanroepen van de site is de gebruiker dus gelijk ingelogd en kan verder gaan met waar ie mee bezig was.

En dat wik ik niet!!! Ik wil dat een gebruiker dan opnieuw moet inloggen.

Aangezien het m.i. niet goed mogelijk is om de sessie te killen als er een andere website wordt bezocht had ik het volgende systeem bedacht:

In de index.php wordt de referer gechecked. Als die niet van het domein hier komt wordt de bestaande sessie gekilled en moet de gebruiker inloggen. Gaat goed.

Echter nu werkt de refresh van de pgina niet meer :( Terwijl die voordat ik het controleren van de referer toevoegde wel goed werkte.

Wie weet er een principe waarmee ik eea wel aan de praat ga krijgen?

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27

me1299

$ondertitel

Kan je niet met javascript een popup openen die het cookie wist, en daarna zichzelf afsluit?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
Je kunt ook het SessieID altijd aan de scripts meegeven. Als die niet opgegeven is de user opnieuw in laten loggen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Zie bovenstaande replies. Is ook een hoop over te vinden in de search.

Basically kun je het beste uit laten loggen met session_destroy en een unset van je $_SESSION array. Waar en wanneer je dat precies doet hangt af van wat je wilt

Eventueel kun je het onunload event in JavaScript gebruiken

zoekze :Y)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.