Mogelijkheden tot claimen domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

• NH298
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 19:39
Sinds 1997 is het bedrijf (winkel) waarvoor ik werk in het bezit van de bedrijfsnaam.nl domeinnaam. In 2000 zijn de .com en .org versies van deze domeinnaam door iemand anders geregistreerd (geen bedrijf) die in hetzelfde doelgebied werkt. Hij heeft zelfs sommige gedeeltes van onze site overgenomen, al valt dat moeilijk te bewijzen.

Indertijd hebben we een brief naar deze persoon gestuurd met de vraag of hij de domeinnaam aan ons wilde afstaan, dit wilde hij niet.

Sinds enige tijd onderhoud ik de website en wil ik graag de .com domeinnaam. Want er onstaat sindskort verwarring zoals bij een landelijk tijdschrift die de .com versie in haar blad heeft gezet. Alle lezers komen nu dus bij de verkeerde site uit :(
Op zijn site staat namelijk ook nog eens heel duidelijk 2 links naar concurrenten van ons.

Zijn er mogelijkheden om de domeinnaam te claimen? Of hoort dat onder het kopje pech gehad want hij was eerder met registreren.

System specs

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als de bedrijfsnaam een gedeponeerd handelsmerk is sta jij heel sterk denk ik.

Het is namelijk zo dat jij hiermee recht heb op die naam, _zeker_ omdat het juist een concurrent van jullie is. Ik denk dat je hiermee heel sterk staat.

[rml][ Copyrigth] Naam al geregistreerd[/rml]
Bekijk dit topic even, daar staat een heleboel informatie in qua rechten.