[Win2000] User rechten toekennen control panel

Pagina: 1
Acties:

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Op een workstation met Win2k probeer ik als domain user (roaming profile op NT4 server) de energy saving instellingen aan te passen via 'display' in de control panel. Ik krijg dan de melding dat ik daarvoor geen rechten heb. Als ik als administrator inlog kan ik de settings wel veranderen maar die hebben (uiteraard) alleen betrekking op het Administrator account.

Hoe kan ik de user zijn eigen energy saving settings laten veranderen? En hoe kun je eigenlijk uberhaupt bepalen of een bepaalde user toegang heeft tot bepaalde onderdelen van windows (en control panel)? Ik heb gelezen dat je dit met registry keys kunt doen, maar dan moet je wel weten welke keys dat zijn..

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Verwijderd

Je zult dan op de server de policies moet wijzigen die op de betreffende gebruikers slaan. Het gaat in dit geval om de Configuratie scherm instellingen. Die kun je vinden bij Group Policies -> User Configuration -> Administrative Templates. -> Control Panel

Je zou het ook lokaal kunnen proberen, maar waarschijnlijk wordt dit overruled door de domain controller.

Suc6 en laat ff weten of het enigzins lukt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 14:07 ]

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik kan de policies voor configuratie scherm instellingen nooit vinden.. Voor de goede orde, de server is NT4 en het werkstation draait Windows 2000. Ik begrijp niet waarom ik zoiets simpels niet gewoon kan terugvinden in de policies?

Hier thuis draai ik Windows XP. Ik heb even een screenshot online gezet. Kan iemand me vertellen of ik hier goed zit? Ik kan het lokaal op de desbetreffende PC niet vinden (de control panel rechten dan).

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Verwijderd

Je zult het toch via de server moeten regelen (daar heb je ook meer opties: zie mijn vorige post) gezien het feit dat je het bij de ene gebruiker iets anders wilt instellen dan de andere. Je zult dus groepen moeten maken. Maak maar eens een screenshot van NT4 bak, dan kan ik zien of je in de richting komt. :)