[PHP] ErrorHandling werkt niet altijd

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:31
Ik heb een ErrorHandling script gemaakt, en die werkt perfect behalve als de error een van de volgende is: E_ERROR, E_PARSE, E_CORE_ERROR, E_CORE_WARNING, E_COMPILE_ERROR, E_COMPILE_WARNING

Het lijkt er op alsof PHP in het geval van die errors z'n eigen errorhandling systeem gebruikt en bij de rest de errorhandling die ik gemaakt heb. Is er een manier waarop ik echt alle errors kan afvangen met m'n script.

error_reporting( E_ALL ) heb ik al ingeschakeld maar errors als E_ERROR vallen blijkbaar niet onder alles :?

Wie kan mij en wil mij helpen?
Alvast bedankt

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Hoe heb jij een E_CORE_ERROR en een E_CORE_WARNING voor elkaar gekregen :?
In ieder geval is dit gedocumenteerd gedrag, zoals te lezen in de manual. Dit kun je niet omzeilen.
http://www.php.net/manual/en/function.set-error-handler.php
Note: The following error types cannot be handled with a user defined function: E_ERROR, E_PARSE, E_CORE_ERROR, E_CORE_WARNING, E_COMPILE_ERROR and E_COMPILE_WARNING.
Grappig, in de manual staan ze op exact dezelfde volgorde. :X

[ Voor 49% gewijzigd door kvdveer op 30-01-2003 14:09 ]

Localhost, sweet localhost

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Beetje raar verhaal, TS :S Wil jij met je errorhandler E_COMPILE_ERRORS gaan handelen? Dat zou toch wel knap zijn :)

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:31
De E_CORE_ERROR en E_CORE_WARNING heb ik niet voor elkaar gekregen, ik meldde alleen dat deze soorten niet worden opgevangen door je eigen errorhandler. Ik krijg wel een Fatal error die niet wordt opgepakt door de handler.

De oplossing is natuurlijk de code aanpassen dat die error niet voorkomt :) Alleen wil ik alle errors die maar voor kunnen komen in een 'eigen stijl' weergeven. Ben bezig om een bedrijf te automatiseren en ben op dit moment de core aan het bouwen, ik ben begonnen met de debugging en errorhandling functionaliteiten zodat alles in een stijl naar voren komt op het scherm in een nettere stijl dan alleen een regeltje. Verder wil ik in een errorlog bijhouden in een aparte database waar de datum / tijd en gebruiker bij wordt vermeld om terug te kunnen zien welke errors er tijdens een testperiode zijn voorgekomen.

Maar het is dus eigenlijk totaal niet mogelijk om fatal errors af te vangen in een handler??

By the way, die errors die niet kunnen heb ik ook uit de manual, wil alleen weten of het op een of andere manier te omzeilen is, in ieder geval de fatal errors

[ Voor 9% gewijzigd door wustenveld op 30-01-2003 14:12 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Maar het is dus eigenlijk totaal niet mogelijk om fatal errors af te vangen in een handler??

By the way, die errors die niet kunnen heb ik ook uit de manual, wil alleen weten of het op een of andere manier te omzeilen is, in ieder geval de fatal errors
Nee, je kan met een script de overige error inderdaad totaal niet omzeilen oid.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:37

Basszje

Reisvaap!]

wustenveld schreef op 30 januari 2003 @ 14:11:

Het woord fatal zegt het al een beetje ;). In principe zijn alle errors die je normaal in je code kan maken af te vangen. Alleen dingen zoals verkeerde configuraties e.d. niet.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

wustenveld schreef op 30 januari 2003 @ 14:11:De oplossing is natuurlijk de code aanpassen dat die error niet voorkomt :) Alleen wil ik alle errors die maar voor kunnen komen in een 'eigen stijl' weergeven. Ben bezig om een bedrijf te automatiseren en ben op dit moment de core aan het bouwen, ik ben begonnen met de debugging en errorhandling functionaliteiten zodat alles in een stijl naar voren komt op het scherm in een nettere stijl dan alleen een regeltje. Verder wil ik in een errorlog bijhouden in een aparte database waar de datum / tijd en gebruiker bij wordt vermeld om terug te kunnen zien welke errors er tijdens een testperiode zijn voorgekomen.
Als je toegang hebt tot de PHP.ini, dan kun je daar het een en ander instellen. Je kunt bijvoorbeel de errors naar het syslog sturen en de gebruiker een standaard (informatieloze) pagina tonen.

Localhost, sweet localhost

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

display_errors uit en log_errors aan. Daar kom je een eind mee. Voor de rest ben ik toch echt bang dat ik je met de manual om de oren moet slaan. 't Staat er echt allemaal in :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.