[GF4] Opstartproblemen met Ti4200

Pagina: 1
Acties:

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:38

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Topicstarter
Ik ben nu al een paar dagen aan 't ruzieen met mijn Point of View Ti4200 XP 128 mb.

Na het inbouwen van de kaart besloot ik om gelijk maar Windows XP opnieuw te installeren, omdat op die manier zeker is dat de oude detonator weg is en het was toch nodig. Na het installeren van WinXP en sp1 wilde ik de detonator 41.09 installeren. Wat me toen opviel was dat ik de volgende foutmelding kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.hesseling1/Ti4200.jpg
Terwijl ik dit bij de installatie van m'n oude MX440 niet kreeg (zelfde detonator). Maar goed, gewoon geinstalleerd en verder niet bij nagedacht.

Die dag heb ik verder gewoon met de kaart kunnen werken (gamen, 3dmarken, enz.) ook na een aantal herstarts en nergens problemen mee gehad. Die problemen begonnen de volgende morgen, nadat de computer dus een ruime tijd had uitgestaan, en ik heb het nog niet kunnen oplossen.
Op het moment dat Windows XP het bureaublad heeft weergegeven en bezig is met wat programma's laden wordt het beeld even zwart, daarna verschijnt even een bevroren scherm, en daarna wordt het scherm weer zwart en blijft zo.

Het enige wat ik eraan kan doen, is de pc resetten en daarna opstarten in veilige modus. Tijdens het opstarten in veilige modus verschijnt de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.hesseling1/Probleem.jpg
Als ik nu de detonators verwijder, de pc opnieuw opstart en vervolgens de detonators weer installeer kan ik die dag weer gewoon werken.

Wat ik al geprobeerd heb (mede aan de hand van zoekresultaten):

Verschillende detonators gebruikt (29.42, 29.80, 30.00, 30.30, 30.82, 31.00, 41.09, 42.51, 42.70),
Windows meerdere malen opnieuw geinstalleerd (met en zonder sp1)
BIOS van mobo geflashed,
In BIOS met alle AGP/video gerelateerde opties gespeeld,
DirectX 9.0 geinstalleerd,
De computer opgestart zonder PCI-kaarten (om interruptfouten te voorkomen).

De enige drivers die het wel goed doen zijn de standaard drivers van Windows XP, maar die halen het bijlange aan niet bij de detonators.
Om het verhaal af te maken nog wat specs:
PIV 2,0 Ghz,
Asus P4B533,
512 Mb PC2700 Ram
Enermax 350 watt voeding (met goede voltages volgens zowel BIOS als MBM)
Windows XP pro

Volgens mij ligt de fout ergens in de software aangezien de kaart wel gewoon werkt. Ik zelf zit op dit moment zonder ideeen...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat je moet doen is eerst een andere videokaart erin te zetten (bijvoorbeeld een pci videokaart, of een andere (oudere) AGP Videokaart... Dan Windows XP opnieuw installeren... Dan de apparaten die nog moeten... Schakel daarna de pc uit... Vervang de videokaart voor je Geforce 4 TI4200 installeer die... Klaar ben je _/-\o_ Vriend van mij had dit namelijk ook :)

offtopic: Zoeken doet wonderen :) _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 30-01-2003 13:36 ]

Verwijderd

De eerste error krijg ik ook wel eens, dat ligt volgens mij aan dat de drivers niet WHSQL zijn.

Verwijderd

Probeer anders de drivers van Point of view eens.

• Pazzi

Pazzi

Topicstarter
ThePerfectCell schreef op 30 januari 2003 @ 13:30:
Wat je moet doen is eerst een andere videokaart erin te zetten (bijvoorbeeld een pci videokaart, of een andere (oudere) AGP Videokaart... Dan Windows XP opnieuw installeren... Dan de apparaten die nog moeten... Schakel daarna de pc uit... Vervang de videokaart voor je Geforce 4 TI4200 installeer die... Klaar ben je _/-\o_ Vriend van mij had dit namelijk ook :)
Ik heb dit geprobeerd, werkt helaas ook niet.
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 18:31:
Probeer anders de drivers van Point of view eens.
Welke drivers bedoel je? Op de bijgeleverde cd vindt ik alleen een aantal verschillende detonators en op de website idem. Of bedoel je de WDM drivers die op de cd staan (wat dat ook moge zijn)?

Verder begin ik een beetje het idee te krijgen dat het toch aan de kaart ligt, zou dat toch kunnen ondanks dat de kaart opzich wel werkt?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Pazzi schreef op 31 January 2003 @ 12:42:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, werkt helaas ook niet.

[...]

Welke drivers bedoel je? Op de bijgeleverde cd vindt ik alleen een aantal verschillende detonators en op de website idem. Of bedoel je de WDM drivers die op de cd staan (wat dat ook moge zijn)?

Verder begin ik een beetje het idee te krijgen dat het toch aan de kaart ligt, zou dat toch kunnen ondanks dat de kaart opzich wel werkt?
WDM drivers zijn voor de video in enzo, niet echt van toepassing nu.

Misschien heb je een niet goed functionerende kaart (alhoewel het meer op een software probleem lijkt). Stuur es een mailtje naar de fabrikant, misschien heeft die een oplossing.

• Pazzi

Pazzi

Topicstarter
Ik heb de winkel gebeld waar ik het ding gekocht heb, en heb samen met die man besloten dat ik de kaart terugstuur. Ik ga het eens proberen met een Radeon 9500 pro. In ieder geval bedankt u allen.

[ Voor 58% gewijzigd door Pazzi op 31-01-2003 20:32 ]

Verwijderd

Pazzi schreef op 31 January 2003 @ 12:42:

Dan maakt PoV dus geen speciale drivers.

En het zou misschien wel aan de kaart kunnen liggen, al blijft het op het eerste gezicht een software-matig probleem.

• Bladerider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:45

Bladerider

Speed Freak

Ik heb t zelfde gek** Met een abit ti4200 64mb 4x Ook Xp sp1
Soms krijg ik hele vage blokken geel groen enz over men hele beeldscherm, vervolgens valt de comp. uit en reboot vervolgens. Ook alle drivers enz. geprobeerd.
Zal wel een Xp kwaal zijn!!??

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem en ook nog op 2 (!) systemen... kwaal oplossen met nieuwe drivers zullen we maar zeggen...

PC 2x P4 2,4 1 met DDR en een met RIMM, Beide moederborden ASUS

2x Gainward GF4 TI4200 64MB...

Blokjes in het beeld, pc hangt zich wel eens op, etc. Ook al alle drivers geprobeerd.
Pagina: 1