Display properties (rechterknop bureaublad, eigenschappen) -> tabblad settings -> de knop "advanced" -> tabblad geforce 2 MX/MX400 -> de knop "additional properties"
Daar zijn bij mijn geforcekaart in ieder geval de instellingen te vinden.
Omdat ik verder ook niet zo goed weet wat al die instellingen zijn en of ze goed zijn en dat ik ook wel wat meer fps kan gebruiken post ik hier mijn instellingen:
Ik heb hier de antialiasingmode nu op off. (ik dacht dat het beter was)
Naar het tabblad openGL settings:
• Enable buffer region extension; aangevinkt. (geen idee wat het is).
• Allow the dual planed extension to use local video memory; aangevinkt (goed of niet goed?)
• Use fast linear-minimap-linear filtering; aangevinkt (ik dacht dat dat beter was).
• Disable support for enhanced CPU instruction sets; uitgevninkt
• Force 16 bit Depth Buffer; uitgevinkt (moet dit aangevinkt worden?)
Verder staat:
• Default color depth for textures op "use desktop color depth", het kan ook op always 16bpp of 32 bpp. Moet ik dit op 16 zetten?
• Buffer-flipping mode staat op "auto-select", kan op use block transfer.
• Vertical sync heb ik dus nu op "always off" gezet, kan op on of off by default
• Anisotropic Filtering heb ik nu op "disabled" gezet, kan ook op Enabled staan.
Use up to 5 MB of system memory for textures in PCI mode. Is het nog nodig hier iets aan te wijzigen?
Maken de instellingen bij Direct3D ook nog uit?
P.S. Heb je in de consol (te vinden onder `) wel het maximum aantal frames wel op 100 of 99 gezet? fps_max of maxfps ofzo, moet je maar even proberen, met tab krijg je de juiste code, ik weet hem niet zo uit mijn hoofd. Straks staat ie op 15 ofzo. Kun je instellingen veranderen wat je wilt
P.S.2. Nog een tip gevonden op internet:
You could also try turning off AGP Texture Acceleration. I found this a problem on my machine.
Start>Run
Type dxdiag and click OK
Click on the display tab and then click the disable button beside AGP Texture Acceleration
P.S.3. Nog wat tips gevonden op
http://www.insaneclan.co.uk/guides/tweaks.php
[
Voor 29% gewijzigd door
Verwijderd op 30-01-2003 18:44
]