[CS] lage fps

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb laats m'n pc geformateerd en alles ging goed nu wil ik dus CS spelen
en heb ik maar 15 fps ongeveer.
vroeger had ik er veel meer, ik speelde altijd op d3d en dat ging goed.
ik weet dat als ik op openGL speel dat het beter is, maar dat ging niet op een of andere manier ( voor m'n format dan )
ik heb de nieuwste detonators gedownload

specs.
amd ahtlon 1 ghz
gf2 64 ddrram
win 2000
service pack 3 geinstalleerd

ik heb ook al naar andere topics gekeken die hierover gingen, maar ik kon m'n probleem er toch niet mee oplossen.

Verwijderd

Op welke resolutie speel je CS?
Heb je onder display properties, advances, en dan ergens additional properties de openGL settings goed staan. Ik geloof dat je iets van fast linear filtering moet aanvinken, maar dat weet ik niet meer zeker.
Resolutie lijkt me verder duidelijk. Op 800x600 draait het beter dan op 1024.

Tot slot, je speelt nu waarschijnlijk CS1.5. Ik weet niet welke versie je vroeger speelde? Ik weet verder ook niet of dat veel verschil kan maken.

• stin
  • Niet online
ik speel cs op 1024...
ik weet niet precies waar ik dat moet aanvinken wat je bedoelt.

CS zal zeker beter spelen op 800X600 maarja, het mag er ook wel fatsoenlijk uitzien vind ik.

ik speelde voor m'n format ook 1.5 dus dat moet geen verschil maken..
ik heb HL ook niet opnieuw geinstalleerd ofzo, het staat op een HDD die ik nooit leegmaak, dus ik hoef alleen maar instellingen goed te zetten en dan moet loopt het weer zoals vroeger ( meestal )

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Drivers voor je geluidskaart?! Wil nl ook 9 vd 10 keer helpen...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Probeer aub toch in OpenGL te gaan spelen. D3D is zoooooo brak in CS. Probeer dat eerst te fixen. Check daarna je geavanceerde display settings in windows eens. Zet endoscopic filtering en antialyasing uit en je vsync uit. Eventueel 16 bits kleuren forcen.

Overigens zuigen de nieuwste detonators voor een GF2, neem de 23.xx serie

Verwijderd

n0kn0k schreef op 30 January 2003 @ 14:19:
Probeer aub toch in OpenGL te gaan spelen. D3D is zoooooo brak in CS. Probeer dat eerst te fixen. Check daarna je geavanceerde display settings in windows eens. Zet endoscopic filtering en antialyasing uit en je vsync uit. Eventueel 16 bits kleuren forcen.

Oja, vsync uit. Dat was het. Scheelde bij mij wel wat FPS. Ik ga je andere opties ook even proberen. Ik zit ook nog maar op de 50. 100 zal ik wel niet halen, maar toch, alle beetjes helpen :)
Eerst zat ie op de 30, dus dit soort instellingen kan nog best wat schelen. Bovendien ben ik ook terug gegaan naar 800x600. Dan zie je nog genoeg.

Verwijderd

Bij mij precies hetzelfde.

Alleen als ik ben verplicht in D3D te spelen aangezien OpenGL niet wil.
Als ik wel OpenGL instel dan doet ie het niet en zegt ie dat mijn videokaart het niet ondersteund.
De nieuwste detonator drivers kan ik ook niet installeren aangezien als ik dan in CS ga ik dan zwart beeld krijg, de monitor uit gaat en de PC hangt (reset dus).

edit:
Ik speel dus met standaard WindowsXP drivers voor Geforce 2 MX400

Wie kan me helpen om fatsoenlijk 100fps te krijgen en in OpenGL te draaien?

Hier mijn specs:

Abit KT7A
AMD TB 900Mhz
Abit Suliro Geforce 2 MX400
Creative Soundblaster Live!
Intel 100mbit Netwerkkaart
256MB SDRam (1x 128@100 1x 128@133)
20GB Maxtor 7200rpm HD
60GB Maxtor 7200rpm HD
Pioneer DVD 16x40
Samsung Brander 8x4x32
Monitor Belinea 17" 103020 (typenr)
OS -> WinXP

Hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 15:45 ]

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 15:25
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 14:51:
[...]

Oja, vsync uit. Dat was het. Scheelde bij mij wel wat FPS. Ik ga je andere opties ook even proberen. Ik zit ook nog maar op de 50. 100 zal ik wel niet halen, maar toch, alle beetjes helpen :)
Eerst zat ie op de 30, dus dit soort instellingen kan nog best wat schelen. Bovendien ben ik ook terug gegaan naar 800x600. Dan zie je nog genoeg.
Hmm, tog vreemd, dit zou namelijk betekenen dat je monitor maar op 30 Hz staat :?
Of zie ik het nou fout?

[ Voor 70% gewijzigd door Splash op 30-01-2003 15:44 ]

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Search het forum eens, of google op "CS" "OpenGL"

Dan vindt je de oplossing voor je "bug". Deze komt wel vaker voor, ik weet de oplossing alleen zo 123 niet meer uit me hoofd.

Met jouw systeem moet je overigens makkelijk 100 fps kunnen halen, weliswaar niet stabiel maar je haalt het wel op kleine krappe maps. Ik heb hier zelf ook nog zo'n systeem staan.

Verwijderd

Ik heb de hele search ondersteboven gehaald en alle oplossingen geprobeerd.

Helaas geen resultaat. ;(

Verwijderd

Splash schreef op 30 januari 2003 @ 15:43:
[...]

Hmm, tog vreemd, dit zou namelijk betekenen dat je monitor maar op 30 Hz staat :?
Of zie ik het nou fout?
Nee, mijn monitor staat normaal gesproken op 85 Hz. Ik draai in Windows dan ook op 1152 by 864. Op 800 bij 600 zou hij op 120 hz moeten kunnen draaien als ik het goed heb. Ik betwijfel nu echter of hij dat ook zo instelt. Misschien nog eens proberen op te starten als ik in Windows de refreshrate al hoger zet :). Voor het zelfde geld zet hij hem op 60 Hz ofzo :?
Maargoed. Het feit dat ik in CounterStrike maar 50 fps krijg, ligt ook aan een aantal andere zaken:
- dat ik maar een 32 mb Geforce 2 MX400 heb.
- dat ik maar een PIII 500 Mhz heb
- Dat ik te weinig vrije ruimte heb op mijn pc (volgens mij een grote boosdoener)
- dat ik wellicht sommige instellingen nog niet heb geoptimaliseerd
- dat er teveel troep in de achtergrond draait, maar dat heb ik zoveel mogelijk voorkomen.
- dat ik een slechte internetverbinding heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 17:09 ]

• Whieee
  • Laatst online: 16-02 20:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

wat zijn je instellingen. (ik wil ALLES weten, dus ook de nvidia-specifieke instelling (AF, FSAA ed)) En wat heb je allemaal al wel geprobeerd???

Launching containers into space

• stin
  • Niet online
n0kn0k schreef op 30 January 2003 @ 14:19:
Probeer dat eerst te fixen. Check daarna je geavanceerde display settings in windows eens. Zet endoscopic filtering en antialyasing uit en je vsync uit.
Ik vind Vsync en endoscopic filtering niet.. kun je me aub wat verder helpen !
kzal eens kijken voor een wat oudere detonator

Verwijderd

Display properties (rechterknop bureaublad, eigenschappen) -> tabblad settings -> de knop "advanced" -> tabblad geforce 2 MX/MX400 -> de knop "additional properties"
Daar zijn bij mijn geforcekaart in ieder geval de instellingen te vinden.

Omdat ik verder ook niet zo goed weet wat al die instellingen zijn en of ze goed zijn en dat ik ook wel wat meer fps kan gebruiken post ik hier mijn instellingen:

Ik heb hier de antialiasingmode nu op off. (ik dacht dat het beter was)
Naar het tabblad openGL settings:
• Enable buffer region extension; aangevinkt. (geen idee wat het is).
• Allow the dual planed extension to use local video memory; aangevinkt (goed of niet goed?)
• Use fast linear-minimap-linear filtering; aangevinkt (ik dacht dat dat beter was).
• Disable support for enhanced CPU instruction sets; uitgevninkt
• Force 16 bit Depth Buffer; uitgevinkt (moet dit aangevinkt worden?)

Verder staat:
• Default color depth for textures op "use desktop color depth", het kan ook op always 16bpp of 32 bpp. Moet ik dit op 16 zetten?
• Buffer-flipping mode staat op "auto-select", kan op use block transfer.
• Vertical sync heb ik dus nu op "always off" gezet, kan op on of off by default
• Anisotropic Filtering heb ik nu op "disabled" gezet, kan ook op Enabled staan.

Use up to 5 MB of system memory for textures in PCI mode. Is het nog nodig hier iets aan te wijzigen?

Maken de instellingen bij Direct3D ook nog uit?

P.S. Heb je in de consol (te vinden onder `) wel het maximum aantal frames wel op 100 of 99 gezet? fps_max of maxfps ofzo, moet je maar even proberen, met tab krijg je de juiste code, ik weet hem niet zo uit mijn hoofd. Straks staat ie op 15 ofzo. Kun je instellingen veranderen wat je wilt :)

P.S.2. Nog een tip gevonden op internet:
You could also try turning off AGP Texture Acceleration. I found this a problem on my machine.

Start>Run
Type dxdiag and click OK

Click on the display tab and then click the disable button beside AGP Texture Acceleration
P.S.3. Nog wat tips gevonden op http://www.insaneclan.co.uk/guides/tweaks.php

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 18:44 ]

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan die detonators. Ik speel zelf in 640x480, maar in 800 en hoger dropt de fps naar 50 (hogere resoluties zelfs nog lager) als er 1 of meerdere smokes liggen. Ik heb een Asus GeForce 2 GTS 32 Mb.

Verwijderd

De nieuwste detonator kan ik aanraden mijn broertje speelt ook met een gf 2 en dat hielp een hoop

Ook het gebruiken van standaard skins maakte een hoop uit

Verwijderd

Nieuwste NVidiadriver scheelde anders bij mij niet zo veel. TV-Out liet zich wel veel makkelijker instellen, maar dat terzijde :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 14:19 . Reden: nvidea is nvidia ]

• stin
  • Niet online
kan iemand me helpen aan een detonator uit de 23.xx serie

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

http://www.google.nl helpt je verder...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• stin
  • Niet online
en daar kijk ik ook niet ;)

ik ben toch echt al een tijdje aan het zoeken daar..!

Verwijderd

Frik schreef op 31 January 2003 @ 15:02:
[...]

en daar kijk ik ook niet ;)

ik ben toch echt al een tijdje aan het zoeken daar..!
Detonatordrivers zijn toch gewoon de nieuwste chipdrivers van NVidia? Ik zat al uren te googelen op NVidea, blijkt het met een i te zijn |:( :)

• stin
  • Niet online
probleem opgelost, ik heb oudere detonators geinstalleerd ( die trouwens onvindbaar zijn op internet ) en nu heb ik weer fatsoenlijk beeld !

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:55
Frik schreef op 31 januari 2003 @ 15:49:
probleem opgelost, ik heb oudere detonators geinstalleerd ( die trouwens onvindbaar zijn op internet ) en nu heb ik weer fatsoenlijk beeld !
Ik lees tegenwoordig erg vaak dat de 32.11 detenators de beste zijn voor een geforce 2. Die andere drivers heb je alleen maar profeit van met een nieuwere kaart.

Ik had ze gemirrored al eerder voor iemand, jammer dat ik net dit draadje niet zag.

Ik wil nog even toevoegen op eerder iets genoemt hier dat CS beter loopt op 800x600 maar met een geforce 2 en tb 1000mhz zit er geen verschil in. Zelfs op mijn 'oudere' bak, p2 400 @ 500mhz en geforce 2 mx 64mb merk je geen verschil kwa fps tussen 800x600 en 1024x768

[ Voor 32% gewijzigd door Novah op 31-01-2003 16:02 ]

• stin
  • Niet online
ik heb nu detonators 23.11 eropgezet...

maar nu moet ik ff met de instellingen gaan kloten, want fps zijn nog lager dan normaal, als het druk is krijgt ie het niet goed geregeld..!
ik kan trouwens ook niet in openGL spelen... ook al zoiets vaag, weet iemand waar dat misschien aan kan liggen ?

misschien zijn de 32.11 detonators wel beter, kun je me dan dat linkje geven. Probeer ik dat ff

[ Voor 15% gewijzigd door stin op 31-01-2003 16:48 ]

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
nvidia heeft toch zelf een archief
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_archive

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• stin
  • Niet online
tnx m8, site van nvidia vind ik beetje vaag..!

• stin
  • Niet online
deze is nog beter ....

ftp://download.nvidia.com/Windows/

Verwijderd

op www.unknowncheats.com zijn verscheidene tooltjes te downloaden die de opengl drivers een beetje veranderen zodat alles wat simpeler en effectiever ziet. de fps zullen dan misschien ook wat omhoog gaan. zorg er wel voor dat ze vac proof zijn.
Pagina: 1