Blauw scherm met nieuwe WD harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 11:10
Hallo
Ik heb een probleem met m'n computer en ik weet echt niet hoe ik dit kan oplossen. Daarom ben ik benieuwd of er misschien iemand hier op het forum zit die me kan helpen

Ik had origineel een 40 gig harde schijf in mijn systeem zitten, maar door zwaar gebruik en 'slecht onderhoud' was die schijf erg gefragmenteerd geraakt.. Mijn systeem werd veels te langzaam en ik had meer ruimte nodig. Daarom had ik een nieuwe harde schijf besteld.
Ik heb gekozen voor een western digital WD800JD 80gb schijf die ik als master in de compu had gezet met de oude als een 'data-slave'

De jumpers zaten goed en de schijf deed het meteen goed, ik blij, want echt zelfvertrouwen heb ik nooit met computers open schroeven gehad.
Nu geeft mijn systeem op willekeurige momenten een blauw scherm en ik kan niks anders doen, dan resetten.. Echt behoorlijk kut :(, want drie keer per dag computer rebooten schiet niet op.

Systeem is pentium 4 1.7 (op 1870mhz)
win 2000 sp3
512ram 400mhz geheugen
Soundblaster 5.1
asus moederbord en ati radeon 8500

Toen zette ik gisteren de computer aan en schrok me helemaal kapot.
BOOT ERROR - PLEASE INSERT DISC

Nou deed ie het weer toen ik de oude schijf eruit geschroefd had en de 'nieuwe' als enkele schijf erin deed... (Stiekem hoopte ik dat ie niet meer zou hangen)
Maar het probleem is gewoon aan gebleven. Systeem blijft gewoon willekeurig hangen en dat schiet niet op..

Waar kan dit nou aan liggen?
&Nog iets raars, als windows opstart krijg ik ook altijd één foutmelding van meestal totaal onvindbare .exe bestanden. (niet gevonden met zoeken, niet te vinden in het register). En als ik ze soms kan vinden staan ze in de winnt map, of winnt/system32. Systeembestanden dus.

Is windows nu 'half gaar' erop gezet en veroorzaakt dat misschien die blauwe schermen??

Ik heb nog wat meer info:
Ik kan het probleem 'reproduceren' door mijn schijf te defragmenteren want dan krijg ik een blauw scherm met de volgende melding:

***STOP: 0x000000024 C0x0019025E, 0xEB82B610, 0EB82b268, 0xBFEEEEDAA)
***Adress BFEEDAA BASE at BFFEEE000, Datestamp at 3cdacc4 - Ntfs.sys

Bezig met het starten van de fysieke geheugendump
Fysieke geheugendump compleet, neem contact op met uw systeembeheerder of technische ondersteuningsafdeling

Ik weet dat jullie hier heel weining aan hebben, maar ik dacht dat het misschien ook aan het geheugen kon liggen??
Is natuurlijk wel tegenstrijdig dat ik het 'probleem kan reproduceren' met een defagmentatie

en dat ik hoore van iemand dat je ook problemen krijgt wanneer je je cpu overclockt, maarja.. het probleem was er al voor dat ik het overclocken gedaan had..

Ik hoop echt dat er nu één of andere whizzkid dit aan het lezen is en mij een paar goeie tips in de juiste richting kan geven?

Zou wel errrrrg gaaf zijn :)

Dennis

Mailadres weggehaald..
Dit is een discussieforum, mailadres is overbodig en zo lok je ook nog spam uit..

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 30-01-2003 12:51 ]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb dezelfde schijf gekocht afgelopen weekend en ik had ook effe gezeur, je moet GOED opletten bij de jumper, ja kan 'm op Single (no slave) zetten, Master en slave.

Jij moet dus die 2e hebben.

Beste wat je kan doen is de schijf klonen, de WD80 als single erinzetten en testen, dan defragmenteren als dat nog nodig is en dan de 40 gig als slave eraan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak even die schijf helemaal leeg, verwijder de partities en maak een nieuwe met fdisk. deze format je, en checked vervolgens met scandisk of er fouten op zitten.
zo niet dan een schone install. Zorg ook even dat de schijf dus goed gejumpered is. dan zou het moeten lukken
s

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Welke voeding heb je? Heb je het geheugen al getest?
Zie ook Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ :)

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Dennis, heb je Win2000 er opnieuw opgezet of alleen met een image de bestanden overgezet ? Indien je met een imgae gewerkt hebt, is de kans erg reeel dat Win2000 op een verkeerde locaties van verplaatste bestanden zoekt en dus crashed.

Kijk of je het complete systeem kunt recoveren, anders zou ik een clean install adviseren

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Dennis013
Tukkie: Ik heb geen image gebruikt

De oude HD is ondertussen (ik denk) kapot gegaan zoals ik al beschreef in mijn eerdere post.
Hier stond origineel het systeem op, maar ik heb toen ik de nieuwe schijf installeerde, de schijven omgewisseld.
Nieuwe als master, oude als slave, vervolgens win2000 op de nieuwe gezet en de oude als dataschijf erin gehouden.

Windows deed het goed... oude data van dataschijf gehaald. Oude schijf geformateerd, en klaar dacht ik... maar toen waren er die problemen...

• Dennis013
Gman: Ik denk dat de oude schijf op vakantie is en noooit meer terug komt, dus ik moet 'm als single erin zetten.. (wat ie overigens nu al staat)

• Dennis013
BalusC: bedankt in ieder geval voor dat linkje.... da's altijd handig! en tsja.. voeding :S kweetnie.. ga 'm open schroeven

• Dennis013
Terw_Dan: Dank..
Ik baal er echt van dat ik nou alles kan gaan backuppen op cd's want's alles bij elkaar is het best veel... Maarja.. Ik denk toch dat het een clean install gaat worden ja..
:( als er daarna nog steeds gezeik is, ga ik dat masjientje ritueel afslachten

Verwijderd

Dennis013: Lees de faq ff door, en gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop wat vaker. Zo blijft dit topic wat overzichtelijker en het wekt geen irritaties op bij mede-GoTers.
Welkom op GoT btw :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 16:52 ]

Verwijderd

begin is met het _netjes_ installeren van win2000, waarschijnlijk heb je hem half gaar geinstalleerd...

Dus even helemaal leegmaken, netjes installeren en even controleren of alle apparaten naar behoren werken!
Als je niet weet hoe je dat moet doen of je weet het niet helemaal, laat het dan even doen door iemand die er wel verstand van heeft

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07
Dennis denk je er aan dat de WD als 'ie singel hangt, geen jumpers nodig heeft ? Doe je best!

[ Voor 38% gewijzigd door Tukkie_3 op 30-01-2003 16:56 . Reden: Was al gezegt.. ]

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Dennis013
En bedankt :)

Clean install deed de truuk!....... (daar lijkt het nu op tenminste?)

Vraag me nog wel steeds af, wat nou precies de reden is dat die andere schijf kapot is gegaan?
toeval?
Een of andere hardware conflict? kan dat überhaupt wel?

Maar goed.. ik denk dat (ff afkloppen) dat alles weer nogmaal werkt.. _/-\o_

Verwijderd

kan zijn dat programma's die op de oude schijf stonden, data wilden wegschrijven naar de C: wat eerst de oude schijf was, maar daar is dat programma niet meer, krijg je een beetje conflictjes van...
Pagina: 1