Toon posts:

[Shockwave] 3d en interactiveit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in een shokwave(mabye flash) object mijn 3d model laten zien. Dus welk programma moet ik gebruiken?
Het moet nog wel mogelijk zijn om bv het object te roteren,verschillende animaties aftelaten spelen of een deel van het voorwerp onzichtbaar te maken.
Programmas als Swift of swish bedoel ik niet omdat die de 3d objecten later als een filmpje exporteren (en dat is toch alleen maar flash).

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Sinds MM Director 8 zit in dat pakket een volledige 3D engine ingebouwd met ondersteuning voor Direct3D en OpenGL, 3DSMax model en animatie import, etcetera. Heel cool allemaal, nadeel is dat de (shockwave-3d) plugin groot is en het niet op alle computers lekker draait.

[ Voor 4% gewijzigd door Genoil op 30-01-2003 12:30 ]

Verwijderd

http://www.toxi.co.uk/reanimator3d/index.htm mischien is dit handig voor je,
al hoewel ik met dit progje geen ervaring heb.

Ik gebruik zelf een .ase output in max, die ik dan converteer naar m`n eigen bestand, en deze weer naar shockwave omzet. (beetje omslachtig, maar het werkt voor mij.)

flash zou ook wel kunnen als je maximaal zo`n 20 faces gebruikt :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik werd van de week op deze http://www.anark.com/welcome.asp gewezen, ik ben er mee aan het prutsen, maar heb er nog geen mening over :P
ziet er veelbelovend uit

Ik heb vrij intensief met director 8.5 moeten werken (3d engine) en het KAN allemaal wel, maar het is niet van harte, ik vind het eigenlijk een klote pakket :(

Stoer; Marduq

• Genoil
ja als shockwave geen must is, zou je ook naar alternatieven kunnen kijken, zoals anark, wildtangent of cult3d of whatever. die hebben vaak een VB(-script) of Java(-script) API en da's wel een stuk relaxter dan dat gare Lingo.

Verwijderd

20 faces in flash vraagt veel CPU power, ik zat toch echt gebonden aan ongeveer 12 om het geheel nog op een fatsoenlijke manier te laten draaien op een pentium 2 600. Hopen dat de volgende flash versie openGL ondersteuning heeft, anders ben je echt op c++ aangewezen denk ik. Zijn een paar goede tutorials op het net over het programmeren in c++ en openGL.

• Genoil
nouja c++ en opengl is wel weer gelijk het andere uiterste...en niet echt eenvoudig browser-compatible te krijgen. shockwave3d/anark/wt/etc zijn niet retesnel, maar pompen toch wel de nodige kilopolys op 30fps, en die kun je met eenvoudige scripttaaltjes aansturen.

• ddtommie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 12:03
http://www.viewpoint.com viewpoint heeft een complete range van producten zoals exporters voor maya 3dstudio lightwave etc. maar ook scene builders om de 3d elementen in te animeren etc.

het resultaat is een verbluffend klein bestand en zeer mooie 3d output, voorbeeldje

ik heb er zelf es mee zitten spelen zal even wat dingetjes opzoeken
Pagina: 1