Toon posts:

[CS] Cheats- welke ?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zelf speel ik al jaren counterstrike, en heb sinds een aantal maanden een public server. Ik speel zonder cheats, en heb ze dan ook nog nooit geinstalleerd. Ik ben benieuwd wat voor soort cheats er allemaal zijn, en hoe ik deze het beste kan detecteren met het blote oog. Ik weet dat er cheat-detectie programmaatjes zijn, maar heb het vermoeden dat deze niet alles pakt. Zo heeft een collega admin pas iemand gekicked omdat deze een speedhack had. Nu werd deze een jaar of wat geleden erg vaak gebruikt, maar de laatste tijd zie je hem dus niet meer. Is hier bijvoorbeeld weer een nieuwe voor, of was dit gewoon vage lag ? ;)
Collega admins, reageer ! Hoe gaan jullie met cheaters om ?
thnx
Snow-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige cheat die ik ken is de alombekende wallhack. De enige keer dat ik hem zag kwam het door een defecte videokaart. Ik had namelijk exact dezelfde videokaart en met kaart om wisselen was het probleem verholpen. De kaart bleek toen ook defect. Dat had weer een mysterieuze uitwerking om CS. Hij kon er dus niets aan doen.
Hij bestaat meen ik echter ook als cheat. Dan kun je de personen dus door de muren heen zien.
Verder moet je er geloof ik op letten dat de optie auto-aim wordt uitgevinkt als iemand inlogd op je server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja, de wallhack is vrij eenvoudig te zien, misschien wel een van de meest eenvoudige als de "overtreder" bijvoorbeeld al ergens op mikt voordat het slachtoffer de hoek om is... De auto-aim optie in counterstrike zelf heeft volgens mij nooit gewerkt. Handig bij een half-life spelletje single-player, maar dat was het volgens mij dan ook.. :) Nog meer hacks/ cheats ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je merkt vaak aan de speelstijl of ze cheaten of niet , Ze kijken door muren heen , en als de enemy sprint dan gaat de cheater vanzelf meeaimen op het hoofd , dit is altijd zeer goed zichtbaar.

Cheaters kunnen vaak absoluut niet lopen of taktisch spelen , en dan ineens wel erg goed schieten , dat valt ook op.

Mensen die 10 headys achter elkaar schieten en nog niet weten waar de BS zit of hoe ze een bom moeten planten zijn vaak cheaters die alleen voor de frags gaan.

Ook he schokken als je meekijkt met een cheater valt op , als hij schiet dan merk je gewoon dat hij dat niet zelf doet omdat de crosshair en schokt om mee te blijven richten op de enemy.

En dan ban je hem
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 15:22

bAdmuTs

mAzE

(jarig!)
Natuurlijk de befaamde aimbot - hoeft de persoon niet zelf te mikken
No recoil - Heeft een wapen geen terugslag

Het probleem met de cheats is dat ze telkens moeilijker te herkennen zijn :S waardoor je bijna nooit cker weet of iemand cheat ja of nee (behalve zoals hierboven gezegd als een n00b zon cheat heeft, wanneer een leet speler zon cheat heeft is het verdomd moeilijk om te ontdekken) veel mensen denken meteen dat iemand cheat als ie veel headies schiet maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn

[ Voor 17% gewijzigd door bAdmuTs op 30-01-2003 12:21 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:13

inXs

known as inXs

cheats:

speedhack
autoaim
wallhack
respawn cheat
no recoil script
hp script

ermm meer ken ik er niet eigenlijk... wallhack zie je meestal wel duidelijk, als ie echt mensen van tevoren volgt door de muur.

aim bot, tja dat blijft altijd een "gok" soms zie je het overduidelijk en soms moet je gewoon op ervaring afgaan.

speedhack tja meestal de twijfel of het lag is of niet, maar ga er gewoon naast lopen of vergelijk het met andere mensen dan merk je het wel..

respawn cheat merk je heel goed, als ie dood gaat dat ie dan ineens weer levend is (wel op spawn plek)

no-recoil script diegene kan sprayen wat ie wil, maar de kogels blijven richting crosshair gaan, dus in 1 rechte lijk.. als je spectate dan kan je het wel zien (moet je natuurlijk wel een paar keer doen, want cs heeft soms van zichzelf no-recoil lijkt wel)

hp-script kan 2 dingen betekenen, of er gaat minder hp af dan normaal wanneer deze persoon geraakt wordt, of er komt hp bij als deze persoon geraakt wordt.. maar deze komt niet vaak voor volgens mij, omdat het nogal een lastig scriptje is.

succes (ik ben btw geen admin, maar ik speel al lang genoeg om er wel wat vanaf te weten)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat laatst overigens achter iemand en die persoon gooide 6 HE's achter elkaar. Naar mijn idee ook een beetje onmogelijk als je eerlijk speelt. Zo kan ik ook door een gang heen komen.
Je kunt 1 HE meenemen, 1 SG en 2 flashgrenades. Als iemand er meer gooit in één potje is het een cheater ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 21-09 15:22

bAdmuTs

mAzE

(jarig!)
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 12:24:
Ik zat laatst overigens achter iemand en die persoon gooide 6 HE's achter elkaar. Naar mijn idee ook een beetje onmogelijk als je eerlijk speelt. Zo kan ik ook door een gang heen komen.
Je kunt 1 HE meenemen, 1 SG en 2 flashgrenades. Als iemand er meer gooit in één potje is het een cheater ;)
Ik ken dat alleen als HE spammen, gewoon bij koop spot in bijv assault HE kopen en in buis mikken en weer nieuwe kopen enz.. Dat is best wel vervelend

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oakley
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 17:14
Ik zag laatst een domme cheater. Die had een aimbot geinstalleerd, maar dat viel totaal niet op aan zijn kills. Hij had alleen een vrij hoge score, maar om daar nou iemand voor cheater uit te maken... Anyway. Op een gegeven moment ging ie een AFK killen. Hij stond vlak voor de afk (iemand die ff niet achter zijn computer zit) zet die crosshair recht op het hoofd, maar had geen headshot.. rara hoe kan dat :P
Oplossing: Een aimbot schijn je ook te kunnen programmeren op andere delen van het lichaam te mikken dan het hoofd. Dus hij haalt te trekker over maar de aimbot stuurt de kogel doodleuk op de borst af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bAdmuTs schreef op 30 januari 2003 @ 12:25:
[...]

Ik ken dat alleen als HE spammen, gewoon bij koop spot in bijv assault HE kopen en in buis mikken en weer nieuwe kopen enz.. Dat is best wel vervelend
O, was dat het. Het was inderdaad in de assault bij die buis. Heb ik weer wat geleerd :). Was het dus geen cheater.
zo zie je maar. Pas op met iemand voor cheater uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het juist wel goed dat cheatersniet meer zo opvallen. Want dan heb je er ook geen last van. Alleen ze zijn dan beter dan dat ze in het echt zijn zonder cheats. Daar hebben ze alleen zichzelf mee als ze in een clan gaan en wars gaan spelen enzo.

Ik wil hier alleen mee zeggen is dat ik liever een cheater heb die niet opvalt dan een cheater die elke ronde iedereen neerknalt.

Begrijp me niet verkeerd want ik ben 110 procent tegen cheaten (en met name online games).

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 12:16:
mja, de wallhack is vrij eenvoudig te zien, misschien wel een van de meest eenvoudige als de "overtreder" bijvoorbeeld al ergens op mikt voordat het slachtoffer de hoek om is...
wh is juist één van de moeilijkste cheats om te zien, ja als een n00b er mee speelt valt t op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 12:44:
Ik vind het juist wel goed dat cheatersniet meer zo opvallen. Want dan heb je er ook geen last van. Alleen ze zijn dan beter dan dat ze in het echt zijn zonder cheats. Daar hebben ze alleen zichzelf mee als ze in een clan gaan en wars gaan spelen enzo.

Ik wil hier alleen mee zeggen is dat ik liever een cheater heb die niet opvalt dan een cheater die elke ronde iedereen neerknalt.

Begrijp me niet verkeerd want ik ben 110 procent tegen cheaten (en met name online games).

just my 2 cents
wat dan wel weer grappig is inderdaad, dat als er weer een nieuwe versie komt van cs, zoals 1.6 er staat aan te komen op het moment, dat de mensen die altijd zonder cheats spelen, ineens een stuk hoger in de scorelijsten komen te staan. Rara hoe kan dat ? :D blijkbaar wordt er meer gecheat dan dat ik vermoed. Overigens hebben wij een vrij simpel admin-beleid. Mensen die we mogen en zich gedragen die blijven. Mensen die ons niet aanstaan, cheaten of ernstige vermoedens hebben dat ze cheaten krijgen een permanent ban. CS community is groot en zitten een hoop rotte appels tussen. Daarentegen zijn er ook een hoop goede en leuke spelers, die proberen we te houden ;)
Kom anders eens een keer kijken... zoek maar eens naar de WackO server. ;)

Overigens noemde net iemand nog de speedhack. Deze bestaat dus inderdaad nog steeds? Ik kan me nog wel die mannetjes herinneren bij een van de eerste versies van CS, die bij spawn een sprintje trokken, waar ik flink eng van werd. Dat zie ik dus eigenlijk helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Als je zelf een server heb is de volgende methode het beste :
Record een demo van de desbetreffende persoon (noteer ook even zijn WonID en IP!!!).
Installeer op een aparte partitie nogmaals CS incl wallhack oid en ga vervolgens de demo bekijken.
Pas dan weet je 100% zeker offie cheat ja dan nee... Zo ja, bannen op IP, zo nee, via je schone partitie weer lekker gaan CSen.

Vergt meestal 5 min van je tijd...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 07:49

NEW FEATURES:
-----------------
Winamp Control, Snipe Scope Removal, OGC-like, menu that drops barely any fps, zer0 style wallhack,
ogc style wallhack, blue models, black models, green models, red models, and a new crosshair.

Features:
------------
XQZ2 Wallhack, Lambert, FuZy Whitewalls, Wireframe, Regular Crosshairs, Golden CS With Crosshairs, Red CS With Crosshairs, Entity Wallhack, Night mode, Wireframe Models, Regular Whitewalls, Wallhack, Fullbright, Smoke Removal, No Screen, Remove Sky, Flash Removal, Zoom, Ballhack, No Recoil, Aimbot, Aim to CT or T, Gray hud, Blue hud, Orange hud, Red hud, Green hud, Yellow hud, Magenta hud, Cyan hud, White hud, Winamp Control, Snipe Scope Removal, OGC-like menu that drops barely any fps, zer0 style wallhack, ogc style wallhack, blue models, black models, green models, red models, and a new crosshair, and a panic (to turn all cheats off). Of Course VAC/HLG Proof,

NEW FEATURES:
-----------------
* now fully undetected by VAC & HLG (secure) * secure version only supports ME/2000/XP
* improved x aimbot (fixed bugs, fovspeed etc) * removed menu, radar, and console borders
* new and improved xl style wallhack (very l337) * added x_esp, bascially full range (half map)
* added |unacy X vector switch (pure ownage) * system time code (removed date & seconds)
* also added by high request and b/c there l337 *(hit, frozen, trans models, and rshot script)

dit zijn er dus 2 van 100 duizende cheats die hebt, erg lame en niet leuk als er tegen moet spelen

Ik cheat zelf ook niet, alleen ik ken wel de bekende cheat adressen (heb met anti-cheat site meegewerkt, Won id opschrijven van cheater enz enz...), wat je daar allemaal tegen komt is ongeloofelijk.
Je kan cheats vooral goed herkennen als je ze First person changed en ze hebben aimbot aan (steeds richten op 1 punt van het hoofd, en super snel aimen op hoofd dmv Fov)
Wallhack valt ook alltijd wel op.
Lui met hoge Scores moet je goed in de gaten houden, maar niet meteen gaan schelden dat ze cheaten of wat dan ook.

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-01-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gewoon insteld dat de naam van de speler i.p.v. onderin, naast je crosshair komt te staan als je iemand in het vizier hebt is dat toch geen cheaten? Is gewoon een instellingen in de console. Je ziet namelijk wel veel sneller of je raak of mis aan het schieten bent.

P.S. ik heb je server gevonden. Jammer dat er nu niemand op speelt, maar ik moet toch gaan leren voor mijn tentamen. FF staat aan zie ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41

m0nk

16-09-2003 15.15

kijk en huiver http://www.energyonline.net/vrtn/

onlang gepakt, kijk vooral het slowmow filmpje! clan wietplantjes, speler Human Shield!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 13:26:
Als je gewoon insteld dat de naam van de speler i.p.v. onderin, naast je crosshair komt te staan als je iemand in het vizier hebt is dat toch geen cheaten? Is gewoon een instellingen in de console. Je ziet namelijk wel veel sneller of je raak of mis aan het schieten bent.

P.S. ik heb je server gevonden. Jammer dat er nu niemand op speelt, maar ik moet toch gaan leren voor mijn tentamen. FF staat aan zie ik :)
neej, ik vind het geen cheaten om de naam de centreren, heb ik zelf ook aan staan, anders schiet ik te snel op mijn teammates :)
overdag is de server vaak niet zo druk, savonds tot snachts zit hij redelijk vol. Uiteraard staat FF aan :) FF uit is voor mietjes, moet je maar beter opletten :D TK'ers worden uiteraard gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
m0nk schreef op 30 januari 2003 @ 13:27:

onlang gepakt, kijk vooral het slowmow filmpje! clan wietplantjes, speler Human Shield!
Je kan hem niet downloaden teveel bandbreedte gebruikt :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
die first person is wel een goede uitvinding voor cheaters te pakken :)

ik heb zelf ook genoeg demo's die ik op die manier heb gemaakt, en in 90% van de gevallen kan je wel met zekerheid zeggen of ze cheaten of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m0nk schreef op 30 januari 2003 @ 13:27:

er wordt een filmpje aangeboden door ene KOE op je site... Woont die KOE toevallig ergens in het oosten des lands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:23
Zijn er nog meer cheat filmpjes? Best grappig om eens naar te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Phreak schreef op 30 January 2003 @ 13:41:
Zijn er nog meer cheat filmpjes? Best grappig om eens naar te kijken :)
ga naar forums van public servers zou ik zeggen, bijvoorbeeld http://forums.gamecity.nl in de cheaters sectie staan er zat.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheats die bij mij op de clan server [B20^] redelijk vaak voor komen en gedetected worden door CS-GUARD METAMOD en HL-GUARD zijn : Wallhack , OGC , AimBot , Fastreload, no reciol script, headshot script, speedhack , spamscript, enz enz.
Soms worden die dingen niet gedetecd en valt soms best wel op met het blote oog, o.a. wallhack iemand die achter een kist of muur staat en door de muur heen blijf schieten valt al snel op dat het wallhack is, en aimbot is minder makelijk tezien met het blote oog maar ga dan in de freelook mode achter die speler hangen als hij die 180gr turn in een keer doet en als wat achter hem liep dood schoot is het vaak aimbot zeker als het allemaal headshot's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 13:38:
[...]

er wordt een filmpje aangeboden door ene KOE op je site... Woont die KOE toevallig ergens in het oosten des lands?
KOE is een clan, KOEIEN ONDER ELKAAR! spelen in de subtop van NL... ze hebben gewoon dat filmpje gemirrord
STIMPPYYY schreef op 30 januari 2003 @ 13:30:
[...]

Je kan hem niet downloaden teveel bandbreedte gebruikt :P :)
gewoon van mirror van KOE halen..

[ Voor 25% gewijzigd door m0nk op 30-01-2003 14:13 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Iemand met een wallhack is opzich niet zo moeilijk te herkennen als deze niet zo goed met de hack kan omgaan. Als een n00b de hack heeft kan hij opzich nog steeds kut spelen.

Het gaat meerdendeel om inschattings vermogen, zal ik gaan lopen, zal ik doorrushen naar punt x. Iemand met wallhack heeft die beslissing vaak snel gemaakt en maakt zijn beslissing op zijn waarnemingen dmv zijn wallhack en zijn daarom altijd erg goed.

Bijv:
Hij fragged je vaak van achteren, door bijv alle tegenstanders te ontwijken (hij weet immers waar hun zich bevinden) en dus kan hij als hij een beetje skill heeft met de bomb in dust1 of 2 zonder moeite op een bombspot komen.

Iemand met een wallhack verras je nooit, bijv om een hoek springen loopt hij net een schuin stukje naar achter omdat dat je normale CS-reactie is op iemand de de hoek om springt. Meestal blijven ze niet normaal zitten wat een normale speler zou doen omdat hij geen enkel id heeft dat er iemand op het punt staat om de hoek te springen. Maar de ECHTE die hard cheaters zullen er wel op getraint zijn zo veel mogelijk onopvallend gebruik te maken van hun cheat.

Dus een echte cheater kan je wel en niet onderschijden aan zijn acties:
De echte die hard cheater heeft gewoon geleert zijn beslissingen te nemen zoals hij normaal ook zal doen alleen nu is hij voorbereid op bijv 3 man die op hem afkomen.

De wat minder ervaren cheater zal meer gebruik maken van zijn cheat wat riskant is bijv:
Grenates gooien precies waar je loopt, rushed ect.
Op de zogenaamde oneven situaties in cs (later meer uitleg) het op het lopen zetten en een betere positie innemen die een beter kans van slagen heeft.

En in het uiterste geval natuurlijk (wat toch nog best vaak voorkomt bij cheaters) is het kijken tegen kisten aan. Bijv als iemand uitgang op de_dust(1) staat op BSA, bij dus de uitgang van de lange gang en ziet dat er terror via tunnel laag rushen dat je hem even tegen de deur aan ziet kijken/of de kisten daarbij.

En dat is nou weer een voorbeeld van een wel/niet geval, het kan namenlijk ook zijn dat degene een A3d geluissysteem heeft en door zich naar het geluid te bewegen (in dit geval kijken) kan hij goed horen van welke kant het geluid komt.

Het is dus wel mogelijk cheaters te herkennen aan hun acties. Dmv de dingen die ik hier eerder noemde, maar 100% zekerheid heb je dus nooit. Het kan net zo goed per ongeluk gaan of iemand met goed geluid.
Op een LAN heb je altijd nog 100% zekerheid dat er geen cheaters zijn. Dus das eik de beste oplossing. Je zult dus nooit 100% zekerheid hebben.

- Over die onevensituaties:
We kennen ze allemaal wel, je bent net bezig met je verplaatsen en je ineens iemand om de hoek tegenkomt, eerder dan je zou verwachten. In die situaties heb je niet snel een muur om je achter te verbergen (meestal) en is de kans van winnen meestal niet zo groot.

Met name van dat soort situaties kan je goed gebruik maken als je dus bijv een wallhack gebruikt. Door je eerder te verplaatsen dan de confrontatie en dus een voordeelsituatie in te nemen bijv achter een muur.

Ik hoop dat ik een aantal dingen beetje goed heb uitgelegt, ik ben niet zo erg goed in bijv opstellen enz schrijven en sorry voor de typo's alvast, ik hoop dat het beetje duidelijk is.

[ Voor 13% gewijzigd door Novah op 30-01-2003 15:11 . Reden: hihi, beste wel lang verhaal eigenlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 14:01:
Soms worden die dingen niet gedetecd en valt soms best wel op met het blote oog, o.a. wallhack iemand die achter een kist of muur staat en door de muur heen blijf schieten valt al snel op dat het wallhack is
Dat doe ik ook vaak hoor, als iemand het hoekje om rent of zich ergens achter verschuilt gewoon knallen. Poolday met name is zo'n level. En voor de duidelijkheid ik cheat niet.

Soms heb je ook geluksacties, zoals een headshot met awp door de muur, je bek valt open van verbazing en iedereen roept cheater, maar het was puur geluk :P.

Bij die filmpjes vind ik het heel moeilijk te zien trouwens, pas als je het beeldje voor beeldje gaat bekijken weet je het zeker (omdat de crosshair precies op de vijand staat). Ik zie vaak genoeg acties met deze reactiesnelheid (ook van vrienden), maar dan is het toch echt geen cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat toch ook zoiets dat je beter in donkere hoeken kunt kijken? (zonder je zaklamp aan te doen |:( ).
En dan heb ik het niet over de brightness van je monitor volledig opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handige_harrie schreef op 30 January 2003 @ 15:34:
[...]

Dat doe ik ook vaak hoor, als iemand het hoekje om rent of zich ergens achter verschuilt gewoon knallen. Poolday met name is zo'n level. En voor de duidelijkheid ik cheat niet.

Soms heb je ook geluksacties, zoals een headshot met awp door de muur, je bek valt open van verbazing en iedereen roept cheater, maar het was puur geluk :P.

Bij die filmpjes vind ik het heel moeilijk te zien trouwens, pas als je het beeldje voor beeldje gaat bekijken weet je het zeker (omdat de crosshair precies op de vijand staat). Ik zie vaak genoeg acties met deze reactiesnelheid (ook van vrienden), maar dan is het toch echt geen cheaten.
Neeee :P mij fout :P , ik bedoelde als iemand op zijn spawn plaats achter een muur of brick blijft zitten en blijft schieten en alles is dan ook nog eens raak en dat ken namelijk niet aan het begin van een ronde :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

En de alom bekende, texture (team) hack... als terrorist een CT pakkie aantrekken :P
Er was eerst ook een cheat, had je gewoon een heel menu, met bunnyhoppen aan, wallhack, autoaim, speedhack, noem maar op.. en als je dood was kon je ff tetris spelen in dat menu :D

mja, dat was vroegen.... cheaten zuigt... :(

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 17:35

Tim Schuhmacher

abasios

ReCreator schreef op 30 January 2003 @ 15:49:
En de alom bekende, texture (team) hack... als terrorist een CT pakkie aantrekken :P
Dit doen ze ook in de film Wind Talkers, dus zo erg is het niet >:)

Online cheaten is laf, maar ik vind deze manier wel erg slim bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 ding snap ik nu echt niet.
zit ik op een funserver op de map fy_iceworld2k waar je alleen maar wapens van de grond kan pakken en dan zie je iemand met een handgranaat gooien.
Terwijl je die niet kan pakken! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 21:18:
1 ding snap ik nu echt niet.
zit ik op een funserver op de map fy_iceworld2k waar je alleen maar wapens van de grond kan pakken en dan zie je iemand met een handgranaat gooien.
Terwijl je die niet kan pakken! :(
Ik ken 2k niet, maar in fy_iceworld kan je dus in het "centrum" wel wapens kopen
Moet je ff checken of dat bij 2k ook niet zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Laatst online: 03-07 14:17
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 12:08:
zelf speel ik al jaren counterstrike, en heb sinds een aantal maanden een public server. Ik speel zonder cheats, en heb ze dan ook nog nooit geinstalleerd. Ik ben benieuwd wat voor soort cheats er allemaal zijn, en hoe ik deze het beste kan detecteren met het blote oog. Ik weet dat er cheat-detectie programmaatjes zijn, maar heb het vermoeden dat deze niet alles pakt. Zo heeft een collega admin pas iemand gekicked omdat deze een speedhack had. Nu werd deze een jaar of wat geleden erg vaak gebruikt, maar de laatste tijd zie je hem dus niet meer. Is hier bijvoorbeeld weer een nieuwe voor, of was dit gewoon vage lag ? ;)
Collega admins, reageer ! Hoe gaan jullie met cheaters om ?
thnx
Snow-E
het is moeilijk om ze met het blote oog te detecteren... eigenlijk is dat niet mogelijk... als je heb voor je server wel verschillende tooltjes die alles voor je in de gaten houden wat op zich vrij makkelijk... (ik zou alleen de optie dat als je 3 headshots achterelkaar maakt uitzetten dit kan namenlijk vaak gebeuren... heb het zelf ook regelmatig!) ow en BTW wat is je IP :)

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 13:51
Oakley schreef op 30 January 2003 @ 12:31:
Ik zag laatst een domme cheater. Die had een aimbot geinstalleerd, maar dat viel totaal niet op aan zijn kills. Hij had alleen een vrij hoge score, maar om daar nou iemand voor cheater uit te maken... Anyway. Op een gegeven moment ging ie een AFK killen. Hij stond vlak voor de afk (iemand die ff niet achter zijn computer zit) zet die crosshair recht op het hoofd, maar had geen headshot.. rara hoe kan dat :P
Oplossing: Een aimbot schijn je ook te kunnen programmeren op andere delen van het lichaam te mikken dan het hoofd. Dus hij haalt te trekker over maar de aimbot stuurt de kogel doodleuk op de borst af :)
hij kan alleen maar schieten waar zijn crosshair is, het is dus pas een aimbot als die gast op het moment dat ie schoot snel naar de borst van de afk bewoog. Verder ben jij zo iemand die veel te snel oordeelt want je moet maar eens kijken hoe verprutst die hitboxes zijn.

edit:

Het is onmogelijk om zeker te weten dat iemand cheat, alleen als hij gedetect wordt door een anti-cheat is het vrijwel zeker maar zelfs dan kan het een foutje zijn. Oordeel dus niet te snel want liever 1 slechte laten gaan dan 5 goede en 1 slechte bannen.

[ Voor 13% gewijzigd door buzz op 31-01-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Catch22 representing GameCity hier

We komen de laatste tijd weer reteveel cheaters tegen. Eerst waren er boon, prei en ui. Toen kwam de clan iCp (wiens clansite vol hax staat). Die hebben ons wel een hele tijd op alle 9 servers gepest. Maar die staan allemaal in de ip ban list.

hax kan je heel makkelijk herkennen, want het is onnatuurlijk. Je kan zien aan de manier waarop hij loopt, kijkt en doet of hij 1337 is, of cheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ReCreator schreef op 30 januari 2003 @ 15:49:
Er was eerst ook een cheat, had je gewoon een heel menu, met bunnyhoppen aan, wallhack, autoaim, speedhack, noem maar op.. en als je dood was kon je ff tetris spelen in dat menu :D

mja, dat was vroegen.... cheaten zuigt... :(
Da was toch een oude versie van OGC¿
Ik heb idd iemand op een lan dat zien voordoen, compleet menu gestuurd in CS style, Tetris als je dood was, een waslijst aan opties en dat alles in 1 dll file van 80 KB :X
Ik heb ook nog ene filmpie liggen van een demo van OGC [van www.nextwish.org ]

Dat ingame tetris moeten ze eens los uitbrengen.. dan heb ik wat te doen als ik weer eens als 1e dood ben O-)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Laatst online: 03:59

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 13:26:

Met welk commando doe je dat als ik vragen mag?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Laatst online: 09-08-2024
RageOGC Beta1:
Nieuwste ge-editte OGC multihack: 7 verschillende wallhacks, aimbot met vector- en bone-aiming, norecoil 1t/m10, noflash, nosmoke, noexplosion, ESP's (informatie die bij de players op je scherm staat, bijv wapen, reload-indicator, health etc), radar, auto pistol fire(knop gewoon inhouden), speedhack (hele magazijn in 1 sec leeg, sneller rennen), glowmodels, speciale crosshairs, scopeblind removal(als je inzoomt zie je gewoon het hele scherm), inzoomen met alle wapens, winamp besturen vanuit cs, ingame tetris, bunnyhoppen, autowalk en nog diverse andere functies. :9

Deze hack wordt niet gedetecteerd door VAC, Punkbuster, etc, en dat zal nog wel even zo blijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Janssen op 05-02-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
DAlchemist schreef op 05 February 2003 @ 20:03:
[...]

Met welk commando doe je dat als ik vragen mag?
hud_centerid 1

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Janssen schreef op 05 februari 2003 @ 20:16:
knip :9

Deze hack wordt niet gedetecteerd door VAC, Punkbuster, etc, en dat zal nog wel even zo blijven.
Ik neem aan dat je met die " :9 " bedoelt dat het knap gemaakt is, want iets anders positiefs kan ik er niet over zeggen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Laatst online: 09-08-2024
handige_harrie schreef op 05 February 2003 @ 22:19:
[...]

Ik neem aan dat je met die " :9 " bedoelt dat het knap gemaakt is, want iets anders positiefs kan ik er niet over zeggen :r
Nou......nee.....ik heb gewoon wat info opgezocht over die cheat. Ik speel zelf geen CS omdat er teveel mensen zijn die dit soort hacks gebruiken. Die " :9 " had ik zomaar bijgezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:25
Ik kan dus met jullie meedenken, maar ik speel geen cs maar elite force (tegenwoordig niet echt meer). Daar heb ik bijna nooit cheats gezien, alleen ik kan me nog goed herinneren dat ik een keer dual speelde tegen iemand. Ik maakte hem helemaal in, miste maar een paar keer op hem met een sniper gun. En toen beschuldigde hij mij van cheaten. Ik was toch wel verbaasd, maar ik kan me wel voorstellen dat hij het dacht omdat ik gewoon goed in snipen ben (ik wil niet opscheppen hoor :P ) . Zo kun je zien dat niet iedereen een cheater is en daarom is het beter niet metteen iemand van cheaten te beschuldigen als hij een mooie shot maakt. (misschien beetje offtopic geblaat).

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

418O2 schreef op 05 February 2003 @ 18:34:
Catch22 representing GameCity hier

We komen de laatste tijd weer reteveel cheaters tegen. Eerst waren er boon, prei en ui. Toen kwam de clan iCp (wiens clansite vol hax staat). Die hebben ons wel een hele tijd op alle 9 servers gepest. Maar die staan allemaal in de ip ban list.

hax kan je heel makkelijk herkennen, want het is onnatuurlijk. Je kan zien aan de manier waarop hij loopt, kijkt en doet of hij 1337 is, of cheat.
Effe ter correctie catch het is IcP (mja scheelt misschien als je ze tegenkomt, anders let je op de verkeerde tag) [ IcP bla bla ] zoiets is het.. maar goed die gasten hebben vaak @home dus telkens andere ip.. maarehh is dit geen abuse?

dus als je een email stuurt naar abuse@provider.nl ? of doen ze er dan niets mee..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt altijd veelste snel beschuldigd van cheaten...
Ik speel namelijk ook veel op geluid, en kan precies inschatten waar iemand loopt en dat maakt het natuurlijk een stuk makkelijker. (heb GEEN A3D)
Als ik dan zeker weet dat iemand ergens zit schiet ik ook vaak zat al vantevoren door de muur :)
Ik heb nog wel een leuke demo waar je goed kan zien hoe ik speel :)
Ik type dit niet om ik mezelf helemaal geweldig vind, maar gewoon om aan te geven dat iemand die een goeie score of een "onmogelijke" kill maakt niet gelijk hoeft te cheaten.
Bij aztec kan je dmv die bliksem ook wel schatten waar iemand is, en dus vantevoren al een he gooien of whatever.
- als iemand de demo wil zien, dan wil ik hem wel ff uploaden -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
A3D is verboden bij cpl.

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op mij doelt, ik zei dat ik GEEN a3d had ;)
anders excusez moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Bij het filmpje van Kleinzoon kon je ook zo goed zien dat hij een wallhack gebruikte.
Zo over duidelijk, hij probeerde zich er nog uit te lullen dat hij A3d heeft maar zelfs dan kan je niet op meter nauwkeurig horen waar de tegenstander zit.

Tis wel heel vervelend als je steeds voor cheater wordt uitgescholden en je cheat.
Een goeie vriend van mij ([DDS]Chopjaw) wordt dus de hele tijd uitgescholden voor cheater en is dus al vaak gebanned op servers.
Voor de n00b admins die zelf niet kunnen cs'en die kunnen er niet tegen als ze worden gepwnd.

Ik zit vaak achter hem en dan kan je echt zien hoe snel zijn reactie vermogen is en zijn aim is ook verschikkelijk goed.
Ik own hem BTW wel met Battlefield >:)

Wallhack kan je best wel snel zien, gewoon specen en ze gaan vanzelf de fout in, aimbot is veel moeilijk te zien.
Je kan nooit maar dan ook nooit aan iemands score zeggen dat hij cheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje:
wat is cpl. ??? (n00b vraag)
en waarom zou A3D verboden moeten zijn? Vind ik een beetje onzin... omdat je dan beter op geluid kunt spelen? Ik heb een GF4 Ti4600 en kan dus in 1600x1200 spelen, en heb dus beter beeld... is dat dan ook cheaten? Ik vind als iemand een geluidskaart koopt met A3D, dan moet die persoon daar ook gewoon gebruik van kunnen maken... net als ik profijt heb van mn gf4 tegenover iemand met een tnt2... of moet ik dan ook verplicht 512x384 draaien ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:41

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hmmjah, cheaters..

Soms is het inderdaad gewoon erg duidelijk, als iemand een demo maakt en je ziet hem spelers door muren volgen, niet op bekende campspots kijken maar meteen schieten op onbekende spots als daar iemand zit etc..

Leuke anekdote; een jaar geleden ongeveer was er ook een cheater op strikerz.net, met een mooie aimbot die prima werkte.. tot hij even naar de WC ging (wat hij zei iig) en tja, toen stond hij daar op spawn met een colt en iedere T die in de range van zijn aimbot kwam ging dood met een headshot, verder bewoog hij niet, alleen even om te schieten..

tja, dan is de conclusie redelijk snel getrokken ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 23:18

Frits Flits

SOUND! Designer

Janssen schreef op 05 February 2003 @ 20:16:
.. winamp besturen vanuit cs ..
Ik heb HlAmp en dat is volgens mij legaal hoor :S

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja maar in Ogc zelf zit ook een mode waarmee je Winamp kan laten afspelen (zonder gebruik van HlLamp dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 16-09 13:13
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 21:38:
[...]

Ik ken 2k niet, maar in fy_iceworld kan je dus in het "centrum" wel wapens kopen
Moet je ff checken of dat bij 2k ook niet zo is
Volgens mij is het zo dat je bij 2k de grond van het centrum eerst kapot moet knallen, zodat er een klein poeltje ontstaat waar HEs inliggen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
DarkJedi schreef op 06 februari 2003 @ 16:37:
...
Je kan nooit maar dan ook nooit aan iemands score zeggen dat hij cheat.
Ik vind dat als iemand een ratio van 40 kills tegen 2 deaths heeft, dat je dan toch wel mag gaan vermoeden dat diegene aan het cheaten is. Natuurlijk moet je niet meteen gaan beschuldigen, maar toch wel in de gaten gaan houden. Vooral als je vindt dat hij verdacht veel 'moeilijke' frags maakt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
TRON schreef op 06 February 2003 @ 18:31:
[...]
Ik vind dat als iemand een ratio van 40 kills tegen 2 deaths heeft, dat je dan toch wel mag gaan vermoeden dat diegene aan het cheaten is. Natuurlijk moet je niet meteen gaan beschuldigen, maar toch wel in de gaten gaan houden. Vooral als je vindt dat hij verdacht veel 'moeilijke' frags maakt.
Dat slaat echt nergens op.
Zelfs ik kan op een n00b server een monster score halen.
Zeker op een lan als je elkaar helpt waar de rest zit kan je extreme hoge scores halen, oke tis niet eerlijk maar wel erg lachuh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
DarkJedi schreef op 06 februari 2003 @ 18:55:
[...]

Dat slaat echt nergens op.
Zelfs ik kan op een n00b server een monster score halen.
Zeker op een lan als je elkaar helpt waar de rest zit kan je extreme hoge scores halen, oke tis niet eerlijk maar wel erg lachuh :D
Het slaat eigenlijk wel ergens op :) Ik zeg niet dat je iemand moet gaan beschuldigen, maar dat je die persoon in de gaten kan gaan houden. En trouwens... als je als n00b speelt op een server, dan moet je eigenlijk sowieso niet 'cheater' gaan roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 23-09 20:20

ThaHandy

Discovery Channel

TRON schreef op 06 februari 2003 @ 18:31:
[...]
:P dat heb ik zo vaak (naja zo vaak ook weer niet :P ) @ fy_iceworld :9
mijn nr1 map :)
en daar ben ik al zooooooooooo vaak uitgescholden voor cheater :P

[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 06-02-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:31

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Hier Arie namens darkseed . networks.

Meest gebruikte cheats zijn op het moment weer de multi hacks. Oftewel, een cheat met allerlei functies.
Wallhack, speedhack, aimbot, you name it.
Het meest vervelende hieraan is dat VAC (Valve's Anti Cheat, of Valve Security Module) op het moment weer zo lek als een mandje is.
Gelukkig heeft valve aangegeven nog niet helemaal in slaap gevallen te zijn:
Erik Johnson @ VALVe
This week there will be signifigant updates made to our public VAC security modules.
So, what can we expect to see in the next week? Well, we'll leave that to VALVe to decide.
--------------------------------------------------------------------------------
An update I just received from madmax follows:
Erik Johnson
Hi, everyone. Just a quick note to let you know that things are beginning to happen again. If everything goes well, we'll be rolling out the first VAC release for the steam beta tomorrow (if not tomorrow, probably on Friday).

The anti-cheat functionality of this first release will be identical to that of the existing 1.5 modules, but we'll be activating the new banlist. The new banlist will feature an escalating ban period: the first time a given user cheats, they'll only be banned for 24 hours, but subsequent infractions will increase the penalty (so that by your 10th infraction, you'll be banned for a month at a time.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRON schreef op 06 februari 2003 @ 18:27:
[...]
Volgens mij is het zo dat je bij 2k de grond van het centrum eerst kapot moet knallen, zodat er een klein poeltje ontstaat waar HEs inliggen.
Bij beide iceworlds kan je kopen in het midden van de map. Dus ijs kapotschieten in 2k hoeft niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ff een gevaar aanduiden met het aanduiden van wallhackers:
- Als je ze door de muur iemand ziet volgen, zijn het dus wallhackers

! FOUT !

Ik heb een surround setje dat prima werkt, en als iemand rent hoor ik aan zn voetstappen precies waar ie vandaan komt. Als de voetstappen richting de deur gaan van de kamer waar ik zit, maak ik het mezelf nog wel eens makkelijk door met de voetstappen mee te richten tot aan de deur en dan knallen, dat helpt me timen. Mensen die door de muur richten zijn dus niet automatisch wallhackers, want voetstappen zijn heel goed te traceren met een surround sound speakerset. Okay, op 300 meter afstand mensen door de muur volgen is wel wallhack, maar goed, close tot medium range dus niet noodzakelijk. :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

GTOfire schreef op 07 februari 2003 @ 14:58:

! FOUT !

Ik heb een surround setje dat prima werkt, en als iemand rent hoor ik aan zn voetstappen precies waar ie vandaan komt. Als de voetstappen richting de deur gaan van de kamer waar ik zit, maak ik het mezelf nog wel eens makkelijk door met de voetstappen mee te richten tot aan de deur en dan knallen, dat helpt me timen. Mensen die door de muur richten zijn dus niet automatisch wallhackers, want voetstappen zijn heel goed te traceren met een surround sound speakerset. Okay, op 300 meter afstand mensen door de muur volgen is wel wallhack, maar goed, close tot medium range dus niet noodzakelijk. :)
Daarnaast doe je het ook wel een beetje (mits je ervaring hebt) automatisch, alvast ergens je geweer op richten, waarvan je denkt dat hij uit gaat komen,
dit is puur alleen maar overdenken; wat zou ik doen als ik hem was...

Dus inderdaad, het lijkt snel een wallhacker op die manier, als het heel veel voorkomt en je ziet hem in een soort van vaste stand het volgen, mja dan is het een ander verhaal, maar alsnog wil ik even erbij vermelden.
Begin niet meteen te roepen cheater, volg de persoon in kwestie dmv spectator,
als je een aantal verdachte dingen hebt opgenomen met een demo, dan heb je goed bewijs, noteer ook zijn WONid.
Als je al meteen begint te roepen van; cheater, je hackt etc., dan heb je een grote kans dat het alleen maar leuker is voor de cheater of het is geen cheater en je irriteerd alleen maar een onschuldig iemand, wat dus ook niet een goed iets is ;)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste mensen beginne altijd van "Ik wil alleen kijke naar cheats , daarna gooi ik ze er weer vanaf"

ja maar als dan toch toevallig er iets op blijft staan en ze worden gepakt is het meestal "het was mijn broertje" en "oh nee dat heeft iemand anders gedaan"

en als je die dinge download dan steun je die cheat sites< (in mijn ogen dan)
de cs scene is al genoeg verneukt door die cheaters , en nog steeds. er blijken al cheats te zijn voor CS 1.6 die nu pas in public beta is: WAAR BEN JE DAN MEE BEZIG,
ik heb lang cs gespeeld en bij elke nieuwe beta / version is er wel weer een nieuwe cheat.

en sinds cs 1.1 is het ineens in om je ex_interp op 0 of 0.05 enz.. te zetten dit is zwaar lame en als je zo speelt val kapot.

dus mijn punt is: Speel GVD standaard en ga geen cheats downloaden want cs is al zwaar vernaait door die zogenaamde cheaters en "cfg hackers"

dit was mijn gezeur

:)
hopelijk heeft het jullie geinspireerd :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik heb nog niet het woord HLGuard zien langskomen volgens mij.

Ik speelde op servers die alleen met HLGuard werkte, ging hartstikke goed.
Voordat je een server op ging, werd er gewaarschuwd dat je HD zou worden gescanned. Als je hiermee niet akkoord ging dan moest je maar disconnecten.
Ik heb veel cheaters gekicked zien worden. :)
Hij scande alle files van HalfLife en als er maar een aanpassing aan een DLL werd gevonden of een gewoon letter combinatie dan was et bye-bye.
Werd je speelnaam met IP en WonID ook nog eens lekker gebroadcast met het woord ****cheater***** erachter, hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja jammer dat de huidige nieuwe cheats zich niks van HLguard aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 08:32
mja ook jammer dat de meeste cheaters jonger zijn dan 14 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Ik heb ex_interp nog niet gehoord... ex_interp is een instelling van half-life (console) die je zo kunt instellen dat de hitboxen van een speler 'achter' hem zitten (als ie loopt bijvoorbeeld). Deze instelling ligt op het randje van cheaten denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Zydell schreef op 07 February 2003 @ 20:11:
Ik heb ex_interp nog niet gehoord... ex_interp is een instelling van half-life (console) die je zo kunt instellen dat de hitboxen van een speler 'achter' hem zitten (als ie loopt bijvoorbeeld). Deze instelling ligt op het randje van cheaten denk ik..
;)
Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 15:35:

en sinds cs 1.1 is het ineens in om je ex_interp op 0 of 0.05 enz.. te zetten dit is zwaar lame en als je zo speelt val kapot.
Maar wat is nou precies het voordeel als de hitboxes achter iemand hem zitten? Ik vat het even niet helemaal :?

Ik, geheel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Furknell schreef op 07 February 2003 @ 20:37:
[...]

;)

[...]

Maar wat is nou precies het voordeel als de hitboxes achter iemand hem zitten? Ik vat het even niet helemaal :?
Ze zitten dan dus "voor" die speler.. Je ziet die speler ook een fractie van een seconde eerder.. Dus bij deuren, dan zie je hem iets eerder dan hij jou en als je goed bent dan issie d00d!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 23-09 20:20

ThaHandy

Discovery Channel

GTOfire schreef op 07 February 2003 @ 14:58:

! FOUT !

idd
ik gebruik hier gewoon een sb live (5.1) met een koptelefoon)

en aangezien iceworld niet zo groot is hoor je ze zelfs spawnen :)

gister nog :P @ iceworld
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Clipboard07.jpg
hij speelde nog maar 2-3 maanden zij i ( :+ ) (speelde vrij goed vond ik :)
en heb em ook uitgelegd dat je ook nog kan spelen @ geluid :P

ik schiet bijv zo vaak door dat muurtje, je hoort gewoon dat ze daar gaan campen :P

achja.. :|

[ Voor 16% gewijzigd door ThaHandy op 07-02-2003 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
bla ff kort: de meeste cheats worden niet gedetecteerd

en over interp.. Dat is echt raar. je zou het het makkelijkst kunnen zien als dat je models 100x dikker worden. Je merkt het vooral met een awm. je kan best mis schieten en dat je nog wel een kill maakt(of dat je raakt schiet met andere wapens zonder dat je eigenlijk goed aimde). Echt heel vaag.

Dat is gewoon een instelling in de enige die je kan veranderen. Ik speel er wel es mee als ik pissig ben op de duitsers om me heen. Niet echt een cheat, maar wel lame. Je hebt dan minder aimskill nodig om te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
En toch zou ik me niet druk maken om interp. Ook met interpoletion uit kan je soms ook achter iemand schieten en dan gaat ie nog dood. HL is gewoon raar :)

Ook al speel je met ex_interp 0.1 mensen roepen toch wel dat je aan het "interpen" bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peertje schreef op 08 februari 2003 @ 12:43:
En toch zou ik me niet druk maken om interp. Ook met interpoletion uit kan je soms ook achter iemand schieten en dan gaat ie nog dood. HL is gewoon raar :)

Ook al speel je met ex_interp 0.1 mensen roepen toch wel dat je aan het "interpen" bent.
Fout. interp is wel degelijk een probleem. het is hetzelfte als een cheat om dikke koppen te maken zodat je meer hs maakt bv.

en aan alle server admins zet op je server wwcl de nieuwste, dan ben je van het gezeik af, en dan zijn er van die mensen die zeggen dat je binds naar de klote gaan: zet je config op read only

----

ik heb ff gezocht op sogamed en hier is een heel goed voorbeeld van ex_interp

http://www.blindow-online...stiger_Krams/exinterp.rar

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 15:56 ]

Pagina: 1