Iemand met een wallhack is opzich niet zo moeilijk te herkennen als deze niet zo goed met de hack kan omgaan. Als een n00b de hack heeft kan hij opzich nog steeds kut spelen.
Het gaat meerdendeel om inschattings vermogen, zal ik gaan lopen, zal ik doorrushen naar punt x. Iemand met wallhack heeft die beslissing vaak snel gemaakt en maakt zijn beslissing op zijn waarnemingen dmv zijn wallhack en zijn daarom altijd erg goed.
Bijv:
Hij fragged je vaak van achteren, door bijv alle tegenstanders te ontwijken (hij weet immers waar hun zich bevinden) en dus kan hij als hij een beetje skill heeft met de bomb in dust1 of 2 zonder moeite op een bombspot komen.
Iemand met een wallhack verras je nooit, bijv om een hoek springen loopt hij net een schuin stukje naar achter omdat dat je normale CS-reactie is op iemand de de hoek om springt. Meestal blijven ze niet normaal zitten wat een normale speler zou doen omdat hij geen enkel id heeft dat er iemand op het punt staat om de hoek te springen. Maar de ECHTE die hard cheaters zullen er wel op getraint zijn zo veel mogelijk onopvallend gebruik te maken van hun cheat.
Dus een echte cheater kan je wel en niet onderschijden aan zijn acties:
De echte die hard cheater heeft gewoon geleert zijn beslissingen te nemen zoals hij normaal ook zal doen alleen nu is hij voorbereid op bijv 3 man die op hem afkomen.
De wat minder ervaren cheater zal meer gebruik maken van zijn cheat wat riskant is bijv:
Grenates gooien precies waar je loopt, rushed ect.
Op de zogenaamde oneven situaties in cs (later meer uitleg) het op het lopen zetten en een betere positie innemen die een beter kans van slagen heeft.
En in het uiterste geval natuurlijk (wat toch nog best vaak voorkomt bij cheaters) is het kijken tegen kisten aan. Bijv als iemand uitgang op de_dust(1) staat op BSA, bij dus de uitgang van de lange gang en ziet dat er terror via tunnel laag rushen dat je hem even tegen de deur aan ziet kijken/of de kisten daarbij.
En dat is nou weer een voorbeeld van een wel/niet geval, het kan namenlijk ook zijn dat degene een A3d geluissysteem heeft en door zich naar het geluid te bewegen (in dit geval kijken) kan hij goed horen van welke kant het geluid komt.
Het is dus wel mogelijk cheaters te herkennen aan hun acties. Dmv de dingen die ik hier eerder noemde, maar 100% zekerheid heb je dus nooit. Het kan net zo goed per ongeluk gaan of iemand met goed geluid.
Op een LAN heb je altijd nog 100% zekerheid dat er geen cheaters zijn. Dus das eik de beste oplossing. Je zult dus nooit 100% zekerheid hebben.
- Over die onevensituaties:
We kennen ze allemaal wel, je bent net bezig met je verplaatsen en je ineens iemand om de hoek tegenkomt, eerder dan je zou verwachten. In die situaties heb je niet snel een muur om je achter te verbergen (meestal) en is de kans van winnen meestal niet zo groot.
Met name van dat soort situaties kan je goed gebruik maken als je dus bijv een wallhack gebruikt. Door je eerder te verplaatsen dan de confrontatie en dus een voordeelsituatie in te nemen bijv achter een muur.
Ik hoop dat ik een aantal dingen beetje goed heb uitgelegt, ik ben niet zo erg goed in bijv opstellen enz schrijven en sorry voor de typo's alvast, ik hoop dat het beetje duidelijk is.
[
Voor 13% gewijzigd door
Novah op 30-01-2003 15:11
. Reden: hihi, beste wel lang verhaal eigenlijk ]