Philips HP890, geluid aan de buitenkant :?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Ik heb sinds kort deze koptelefoon en heb hem gekocht zodat m`n vriendin tv kan kijken zonder van mijn muziek te hoeven genieten maar het geluid komt gewoon uit de buitenkanten van dat ding. Zelfs al zet ik het volume op 1/8 dan nog kun je de muziek duidelijk horen. Is dit normaal? Kabels en dergelijke zitten goed.

ff voor de duidelijkheid. Het gaat om de volgende koptelefoon;
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/downloads/sbchp890_h.jpg

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:57
ja, dit is een zogeheten "open" koptelefoon, dan hoor dus de geluiden van buitenaf en andersom dus ook, als je haar nix had willen laten horen had je een closed moeten noemen, nadeel is dat ze dan meestal iets minder comfortabel zitten, knellend zeg maar.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Open hoofdtelefoons hebben akoestisch gezien wat voordelen die met resonanties en met ruimtelijkheid te maken hebben. Een van de beste heaphones ter wereld is zo open dat je aan de andere kant van de kamer kunt meegenieten ;) Het voordeel is dat beide oren ook het geluid van het andere kanaal kunnen horen, en dat komt meer overeen met de werkelijkheid dan een compleet gesloten 'dood' systeem.

Ik heb een Sennheiser HD590 gehad die geheel open was (kreng overigens, na een aantal dagen burn-in teruggebracht) en daar hoorde je alles ook heel duidelijk van buiten. Nu heb ik een AKG K-240DF en die is semi-open. Fantastisch geluid en veel stiller aan de buitenkant.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Topicstarter
Exirion schreef op 30 januari 2003 @ 11:51:
Open hoofdtelefoons hebben akoestisch gezien wat voordelen die met resonanties en met ruimtelijkheid te maken hebben. Een van de beste heaphones ter wereld is zo open dat je aan de andere kant van de kamer kunt meegenieten ;) Het voordeel is dat beide oren ook het geluid van het andere kanaal kunnen horen, en dat komt meer overeen met de werkelijkheid dan een compleet gesloten 'dood' systeem.

Ik heb een Sennheiser HD590 gehad die geheel open was (kreng overigens, na een aantal dagen burn-in teruggebracht) en daar hoorde je alles ook heel duidelijk van buiten. Nu heb ik een AKG K-240DF en die is semi-open. Fantastisch geluid en veel stiller aan de buitenkant.
damn , dacht ik een leuke koop te hebben gedaan ;( Nou ik hoop dan maar dat ik hem kan ruilen alleen heeft philips weinig andere goede koptelefoons volgens mij.

thnx voor de info in elk geval

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 21:38
Het is een open koptelefoon: Het geluid MOET aan de buitenkant eruitkomen. Da's het hele idee achter een open koptelefoon.

Dit topic is gesloten.