Toon posts:

[Word2000] Printprobleem: letters onbreken bij cursief-tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb het volgende probleem... Nou ja, ik zal eerst even de omgeving en opstelling uitleggen.

Het gaat hier om diverse windows 2000 ps's met daarop via een Novell 6 server, MS Word 2000.... Daarnaast staat er op het netwerk een Océ 3133 printer met ingebouwde printserver...

Het volgende is nu aan de hand... Op verschillende pc's is gebleken dat bij printen vanuit Word letters wegvallen. Dit gebeurd alleen vanuit Word dus en in het document op de pc zelf staan de letters er wel. Ook bij het afdrukvoorbeeld.

Nu heb ik uiteraard eerst zelf tijden zitten zoeken. Het bleek dat vanaf het moment dat je een stuk tekst cursief invoerd, Word in de tekst erna steeds letters weglaat. het gaat om dezelfde letters maar afhankelijk van waaraf je een stukje cursieve tekst invoerd zijn dit andere letters... Als je in regel 2 bijvoorbeeld een woordje cursief invoerd, zal vanaf regel 2 Word steeds letters weglaten (ALLEEN op de print zelf dus)... dit kunnen dan bijvoorbeeld de "a", de "e", en de "f" zijn. Als je in plaats van in regel 2 bijvoorbeeld in regel 4 een woordje of stukje tekst cursief plaatst, laat Word weer andere letters weg...
Wat ook wel belangrijk is om te weten is dat dan meteen alle tekst erna cursief wordt geplaatst...

Dit is best wel een bizar probleem en ik kom er zelf niet meer uit... heeft iemand een bescheiden hint, tip cq. oplossing?

Mijn dank zou groot zijn :)

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 12:14
Hoe wordt de printerdriver gedistribueerd? Via NDPS of gewoon lokaal met de hand geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
lokaal geïnstalleerd........

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 12:14
Dan kan ik je niet helpen. Met NDPS hebben we een vergelijkbaar probleem, maar dan met pagina's die wisselen van portrait naar landscape en terug op HP printers. Dit ligt aan NDPS en niet aan de driver, want bij het met de hand installeren van de driver werkt alles wel goed. Bel in ieder geval met OCE, want zij helpen meestal erg snel is onze ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Océ kan ik hierover niet raadplegen... het apparaat is gehuurd van een bedrijf wat 'm huurt en het netwerk is weer gehuurd van een bedrijf...

nee, ga er vanuit dat ik het zelf op moet lossen... wat op zich al iets onmenselijks is in deze... :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus nog steeds met dit probleem... :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb iets dergelijks ook wel eens gehad met (IIRC) Word2k i.c.m. een HP LaserJet 2000. Ik geloof dat ik het toen uiteindelijk had opgelost door te 'spelen' met verschillende drivers en driverinstellingen (zoals vervangende fonts). Wat precies ben ik vergeten :X

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 07-02-2003 12:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
zit in de optie: "use printer fonts"...

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 18:55
Waar zit die optie? In word of ergens in de drivers? En als het in de drivers zit, waar? lokaal of op de printerserver?

Verwijderd

Topicstarter
in de drivers...

je gaat naar de tab "quality" in de instellingen van de driver... knop "details"... tab "misc."

en daar zit 'ie...

MrJoinT :)

Verwijderd

Welk emulatie type gebruik je nu.

Probeer bijvoorbeeld eens Postscript drivers.

Heb ongeveer hetzelfde gehad met een hp laserjet maar dan werden aankruisvakjes niet geprint.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 18:55
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 10:32:
in de drivers...

je gaat naar de tab "quality" in de instellingen van de driver... knop "details"... tab "misc."

en daar zit 'ie...

MrJoinT :)
Yep! dat was ehm, Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door MrJT op 14-05-2003 11:41 ]

Pagina: 1