Netwerk met router probs

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:21
Ik heb onlangs een netwerk aangelefd met mijn onderbuurman. Hij heeft in zijn pc-kamer een router/switch(Sweex) staan, die chello deelt. Aan de switch heeft hij zijn PC hangen. Ik heb een kabel van zijn switch naar mijn hub getrokken. Ik kan op mijn PC's(beide win2K) internetten. En mijn onderbuurman kan ook internetten. We zitten allemaal in dezelfde werkgroep. Maar ik zie mijn buurman niet staan in deze werkgroep. Maar mijn beide PC's zien elkaar wel. Mijn buurman ziet mij ook niet op zijn PC. Wel kunnen we naar elkaar toe pingen. Hij kan vanaf zijn PC wel inloggen op de mijne door middel van \\192.168.x.x En ik kan ook op deze manier inloggen op zijn PC.

Hoe kan het dat ik hem niet zie in de werkgroep. Hij ziet zichzelf ook niet in de werkgroep.

De router bepaalt de IP's door middel van DHCP.

Owjah, mijn buurman heeft Windows XP.

[ Voor 4% gewijzigd door AttiX op 30-01-2003 11:11 ]

• AttiX
Ik kan ook netwerkshares maken, trouwens.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je niets shared dan sta je er niet bij, vaak. :o

• AttiX
Zo bedoelde ik het niet. We hebben beide mappen geshared. Maar ik kan wel gewoon van zijn HDD een netwerkHDD maken. Dus. :)

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Misschien omdat je win2k hebt. Ik had het namelijk ook met mijn laptop. Laptop had win2k en desktop-pc had win-xp. En ik kon met win-xp niet op mijn laptop komen. Ik kwam erachter dat ik vergeten was gebruikers aan te maken (op de laptop). Nadat ik dat gedaan had, was het opgelost. Misschien heb je dit allang gedaan, en anders is het misschien een idee...