Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Gewoon de files niet verwijderen maar leegmaken: `echo -n > een-of-andere-logfile` ipv `rm een-of-andere-logfile`.
Je kunt ze natuurlijk ook na het verwijderen direct weer aanmaken met `touch een-of-andere-logfile`, maar dat is minder net.
Je kunt ze natuurlijk ook na het verwijderen direct weer aanmaken met `touch een-of-andere-logfile`, maar dat is minder net.
Verwijderd
Dit werkt niet, volgens mij heeft syslogd gewoon een fopen() op die file staan...Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 12:05:
[..]
logfile zal wel open file zijn dus zomaar verwijderen gaat problemen geven, al zie je die niet direct.
maar een kill -HUP van syslogd is toch wel voldoende ipv echt restarten.
maar een kill -HUP van syslogd is toch wel voldoende ipv echt restarten.
Er is een tool die het voor je doet: logrotate.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Verwijderd
Ff getest, als je de logfile verwijderd raak je alles kwijt dat er daarna nog terecht zou moeten komen, tenzij je syslogd dus HUPed (die dan ook de file weer aanmaakt). De `echo -n > file` werkt wel prima.
Heb m'n rm'tjes vervangen door echo -n. Dank!
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
> /var/log/file werkt eventueel ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 11:37 ]
Pagina: 1