Toon posts:

wanadoo kabel premium werkt niet met een router

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb sinds maandag wanadoo premium kabel, en had maandag een edimax 6104 router gekocht maar na veel proberen, een keer ruilen, en ongeveer 20 euros aan MyCom hulpdesk uitgegeven lukte het nog steeds niet. Uiteindelijk adviseede de mycom techie om me geld terug te vragen en een ander merk te kopen (ze hebben bij mycom alleen edimax dus je merkt hoe raadloos ze waren). Ik heb vandaag een router van Sitecom gekocht nadat een ander winkel mij wegstuurde toen ik zei dat ik wanadoo kabel had, omdat hij wist dat wanadoo zo veel problemen gaf. Nou die sitecom modem werkt ook niet, en ik snap niet hoe mesnen kunnen zeggen hoe vlot het allemaal gaat met wanadoo en een router.
Ik heb telkens alles goed ingesteld en soms meer dan een 2 uur gewacht op die router, maar het lukt maar niet.

Om het even ingewikkelder te maken: in eerste instantie voordat ik ooit nog verbinding met wanadoo had gemaakt, had ik de internet kabel op de WAN poort van de router aangesloten, en de drie computers in mijn huis op drie LAN poorten. Dan heb ik op computer A de software van wanadoo geinstalleerd en verbinding gemaakt, zonder de router in te stellen (ik wist niet hoe routers werkten en ik had de handleiding maar ff overgelsagen)...de verbinding werkten en ik had internet op computer A. Maar natuurlijk kon ik alleen op een computer te gelijk internetten op deze manier. Ik had de wanadoo software ook op computer B geinstalleerd en verbinding gemaakt, maar dit lukte alleen als computer A geen verbinding had. Toen ik later de router goed instelde, kreeg ik gewoon geen verbinding met wanadoo. En toen ik ff om te testen weer op dezelfde manier op internet wou komen als de eerste keer (dus de router naar de fabrieks intellingen terug gezet), en via computer A inbellen, gaf het als fout invalid user name paswoord! Terwijl ik nog steeds verbinding kan maken op computers B en C als ik de router er tussen uit haal.

Ik kan allen bedenken dat het iets met de MAC adressen is, of hoe ze een IP adres geven of zoiets, maar het lukt niet. Ik denk dat ik geen keuze heb anders dan mijn abonnoment stop te zetten (gelukkig is het een proef abonnoment) en iets anders uitzoeken. Maar dit is toch te gek voor woorden. Een computer hoort toch logisch te zijn!!?? ik word er gestoord van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik weet alleen dat het allemaal naar behoren hoort te werken
Wanadoo heeft een handleiding hoe je je router moet instellen om toegang te krijgen.

Ik heb zelf een linux server die het internet verkeer deeld en regeld, maar bij mijn oom heb ik pas geleden wannadoo/casema cable geinstalleerd met een goedekope SWEEX router (70 euro), en dat werkte binnen 2-5 minuten perfect!

Waarschijnlijk is het een instelling, veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al sinds mijn eerste computer 15 jaar geleden onoplosbare problemen met al mijn computers, en zelfs mijn sys admin zegt dat het lijkt alsof er een vloek op mijn profiel heerst. Ik wist dat dit niet zou werken, alleen omdat ik het ben. waarom waarom waarom waarom waarom waarom?!
kent iemand een goeie priester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me dat je je router op PPPoE moet instellen als dat kan, en dat je op je WAN-poort DHCP moet inschakelen. Kijk anders op de site van casema.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

vloek, priester :? zullen we het maar gewoon ff over de kern van je probleem hebben.

Allereerst moet je niet de software gebrruiken die Wanadoo levert om contact te maken met het Wanadoo-netwerk. Je moet de router laten connecten via het PPPoE-protocol (staat in handleiding hoe dat gaat, dus toch maar ff lezen dan he).

Verders is het belangrijk om ff te weten wat voor een modem je hebt, heb je een donkerblauw COM21-modem dan moet het zeker werken. Het je een nieuwer modem van Motorola dan moet je op zoek gaan naar een andere router die het protocol wat deze gebruikt ondersteund (de Sitecom doet dat namelijk niet). Ik weet niet precies wat dat is maar ik ben er zeker van dat je dat wel terug kan vinden.

Hier thuis heb ik alles goed verdeeld over 7 clients met Wanadoo Broadband Premium met een Sitecom router en 2 hub's.

reaxie op The_Eagle: ja de router kan via het PPPoE-protocol, heb ik hier ook.

[ Voor 7% gewijzigd door aardbeix15 op 30-01-2003 11:20 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, ik heb net wat andere posts gelzen van mensen met dezelfde probleem. Zij komen er ook niet uit. Ik heb trouwens een Motorola modem, en wat ik nu begrijp is dat ie niet via PPPoE werkt maar via L2TP. Ik heb die handleidingen nu wel 100 keer doorgelezen en met diversen deskundige gesproken. Is het dan zo simpel dat Casema mij onjuist heeft verteld dat ik via PPPoE verbinding maak? In dit geval, weet iemand welke router L2TP ondersteund?? dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Het is idd onjuist dat het Motorola-modem PPPoE gebruikt. Ik weet zo snel niet welke router met het L2TP-protocol overweg kan. Een vraag / zoekactie in dit [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml] topic kan denk ik wel wat opleveren.

Is het misschien niet zo dat dat ding ook een webinterface en je daarin een ingebouwde router kan activeren zodat je er alleen nog maar een hub/switch achter hoeft te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt aardbeix, ik ben nu op zoek, en het lijkt alsof routers die L2TP ondersteunen een stuk duurder zijn. Sorry, maar ik begrijp niet wat je bedoeld met je laatste opmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, een hub is veel goedkoper. ik zou het dan in een computer zetten die een p4 2.53 Ghz is, met 1024 MB RAM. maar ik heb begrepen dat als je bepaalde applicaties draait (zoals games) de hele netwerk trager zal gaan. Is dit zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

spongemonger: een hub is meestal een extern kastje, je zal ze ook wel intern hebben maar daar heb je nix aan omdat i extern juist fijner is. Een hub werkt voor internet alleen als je ook een router hebt (in de vorm van zo'n Edimax/Sitecom ding of misschien wel ingebouwd in de uplink van je Motorola modem (dit moet je dan dus ff uitzoeken)). Standaard is een hub gewoon bedoeld voor het maken van een LAN, als je dan ook nog verbinding wilt zoeken met een WAN (in dit geval internet) zal je toch echt een router moeten inzetten.

Als je namelijk alleen een hub gebruikt om je inet te delen dan kan je niet met meer 1 / 2 sessies inbellen en ook je provider zal het niet leuk vinden.

Dus een router met ingebouwde hub/switch met ondersteuning voor het L2TP-protocol is de beste optie voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tschi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 11:57
Hoi ,

ik vond dit:

http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html

Groeten, Theo.

Theo Schipper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

check post van Theo,

je schaft dus een draytek router aan (niet veel duurder dan de rest) en volgt de instructies en klaar is kees spongemonger

[ Voor 3% gewijzigd door aardbeix15 op 30-01-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok dat zal ik dan moeten doen...betenkt toch dat ik 160 i.p.v 70 euro uit moet geven dit aan de tokkel te krijgen. Zou wanadoo bewust voor de motorola gekozen hebben omdat ze toch de pest hebben aan mensen die routers gebruiken?? :)
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 14:10:
ja ok dat zal ik dan moeten doen...betenkt toch dat ik 160 i.p.v 70 euro uit moet geven dit aan de tokkel te krijgen. Zou wanadoo bewust voor de motorola gekozen hebben omdat ze toch de pest hebben aan mensen die routers gebruiken?? :)
bedankt
Het zou me niets verbazen.
En terloops ook opgemerkt: ze hebben een hekel aan al hun klanten, want die wirwar die ze in de telefonische 'help'desk hebben opgezet is ook hopeloos: de telefonische installatie-hulp (via gratiz 0800-1884) bestaat niet en via betaald telno kan het eigenlijk ook niet (afgaande op hun voorgeprogrammeerde keuzes)

Ik wist niet dat ik nog ooit zou terugverlangen naar COM21.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het nieuwe motorola "systeem" geen router meer, ook via internet je eigen pc benaderen is er niet meer bij.... :( :( voor iedereen met een motorola modem----> knikker wanadoo cable eruit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
loopt al een topic over wat zelfs nog active is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, sluiten dit topic!

=> Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, of neem gewoon een software router. Je oude pentium I met bv. smoothwall.
Draytek kan het zeker aan, bij mij draait het motorola modempje met een Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 10:51:
Precies, of neem gewoon een software router. Je oude pentium I met bv. smoothwall.
Draytek kan het zeker aan, bij mij draait het motorola modempje met een Draytek.
Heb je dat onder KaasHema? Ik krijg mijn verbinding onder Win98SE met de bijgeleverde software niet eens aan de praat... zonder foutmelding waar je wat aan hebt overigens... :r
Volgens mij is het niet zozeer het Motorola wat ons KaasHema-proefkonijnen dwarszit, maar het L2P protocol wat ze ingevoerd hebben.
Ondersteuning voor Lunix en QNX is volgens mij dat gebied nog op zijn best experimenteel... :X
Pagina: 1