Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Verder valt het wel mee toch?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Maar ik bedoel als je eens kijkt naar week overzichten. Valt gewoon op dat er gaten zijn, en ik vind het interessant om te weten hoe dat komt.
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Het klopt dat er gaten vallen, maar dat oplossen heeft een lagere prioriteit dan het opschroeven van het aantal postings per dag
Professioneel Hyves-weigeraar
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nieuwstekort lijkt me niet als je kijkt naar het aantal links wat soms bij de Nieuwslinks belandt. Het zal wel een andere reden hebben en ik denk dat ze hier achter de schermen ook hard mee bezig zijn om op te lossen.prog-konijn schreef op 30 januari 2003 @ 10:50:
Is dit nou onderbezetting, nieuwstekort of ????
Ben ik het helemaal mee eens. Juist in dit soort artikels kun je meer de diepte ingaan qua niveau en informatie en ik vind dat erg interessant.JvS schreef op 30 januari 2003 @ 15:00:
Er staan elke dag 10-15 nieuwsposts, dat is toch vrij goed? S'nachts nieuws willen hebben is leuk, maar daar kan je dus niet op rekenen (al gebeurt het soms wel). Ik vind het leuker als er meer van die langere nieuwsposts komen
Verder zou ik het wel leuk vinden als er van de grotere events ook een artikel op de FP zou komen. Soms staat er wel een nieuwslink naar een artikel elders, maar ik zou toch liever een hertaald en herschreven stuk op de FP lezen. Kosten dit soort artikels bijvoorbeeld te veel werk of is dit beleid?
Kan geregeld worden hoor
Overigens moeten mensen dit niet begrijpen als kritiek, ik ben allang blij als er 10 nieuwsposts staan, alleen vind het zo jammer dat de stroom niet echt gelijkmatig is. Maar zoals Wouter al zei komt dat ook nog wel ooit aan de beurt...
Wat mij betreft mag dit topic daarom maar weer eens gesloten worden!
- Giphart
"dit soort" artikelsramH schreef op 30 januari 2003 @ 16:04:
Ben ik het helemaal mee eens. Juist in dit soort artikels kun je meer de diepte ingaan qua niveau en informatie en ik vind dat erg interessant.
...en weer moet ik je vragen om specifieker te zijnVerder zou ik het wel leuk vinden als er van de grotere events ook een artikel op de FP zou komen. Soms staat er wel een nieuwslink naar een artikel elders, maar ik zou toch liever een hertaald en herschreven stuk op de FP lezen. Kosten dit soort artikels bijvoorbeeld te veel werk of is dit beleid?
Nee, dat wil ik niet zeggen. Nieuws vinden is niet het probleem, is nooit het probleem geweest en zal waarschijnlijk ook nooit het probleem worden. Please spam niet de hele submit vol met alles wat je tegenkomtprog-konijn schreef op 30 januari 2003 @ 16:11:
Wouter, jij wil dus zeggen dat de nieuwssubmit maar flink gevuld moet worden met goed nieuws? Kan geregeld worden hoor
Wat er moet gebeuren is dat de nieuwsposters beter hun best gaan doen
Hoeveel nieuwsposters zijn er nu en hoeveel halen hun target? Denk dat je daarnaar moet kijken.
- Giphart
*tolk speelt* Gok dat hij het heeft over de langere nieuwsposts waar JvS het over heeft, een soort features/reviews dus een beetje.
prog-konijn schreef op 30 januari 2003 @ 16:49:
Mhh, misschien kun je compromie sluiten met de nieuwsposters, kwalitatief betere en langere nieuwsposts, maar ondertussen hun targets met 20% verlagen o.i.d.
Hoeveel nieuwsposters zijn er nu en hoeveel halen hun target? Denk dat je daarnaar moet kijken.
Ik geloof dat de nieuwscoördinatie uitstekend in staat is zelf het nieuwspostbeleid nader te bekijken. Op dit moment is de nieuwsvoorziening op de frontpage al een heel stuk beter dan bijvoorbeeld een jaar geleden, maar natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering.
Aangezien jij er geen zicht op hebt wat er achter de schermen allemaal in gang is, denk ik dat je gewoon even geduld moet hebben. Als je het echt steeds slechter vindt gaan kun je je natuurlijk altijd nog kandidaat stellen
In de quote die daarboven stond doelde JvS op langere nieuwspost en dat bedoel ik ook. Ik vind het namelijk erg leuk om wat langere nieuwsberichten te lezen die wat meer in-depth information bevatten. Het artikel over John Carmack wat nu bijvoorbeeld op de FP staat is IMO een goed voorbeeld van zo'n langer artikel.
Met grotere events bedoel ik bijvoorbeeld -even zoeken naar voorbeelden- een lang artikel met daarin een beschrijving van wat er op een event gebeurt. Er staat nu een voorproefje op CeBit 2003 online, als de beurs dan ook daadwerkelijk draait zou ik het leuk vinden om per dag of per twee dagen te lezen wat er dan allemaal is langsgekomen.Wouter Tinus schreef op 30 January 2003 @ 16:36:
[...]
...en weer moet ik je vragen om specifieker te zijn.
Terwijl ik links zoek, zie ik dat iets heb gezegd wat niet helemaal klopt. Jullie doen namelijk al wat ik graag zou willen zien.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar het verslag van Comdex 2002, is er op de FP een artikel terug te vinden over dag 1, daarna volgen nog een aantal artikels over specifieke productlaunches en nog een keer een afsluitend artikel. Dat soort dingen vind ik dus erg leuk om te lezen.
maar waar kun je nieuw nieuws insturen ?
OEPS
http://www.sfgate.com/cgi...a/2003/01/29/BU155222.DTL
en nu wou ik het insturen maar kan nix vinden
[ Voor 50% gewijzigd door enriqueeeee op 30-01-2003 17:27 ]
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Op de volgende link: Nieuws insturen. Deze staat in het menu Nieuws van een willekeurig nieuwsbericht.enriqueeeee schreef op 30 January 2003 @ 17:19:
misschien een beetje offtopic
maar waar kun je nieuw nieuws insturen ?
ik had dit gevonden http://www.patrick.fm/boo...text=sucking%20you%20dick
en nu wou ik het insturen maar kan nix vinden
Ik denk alleen dat dit de queue heel snel weer zal verlaten...
[ Voor 9% gewijzigd door Harm op 30-01-2003 17:21 . Reden: BTW ]
Zoals ik al eerder heb gezegd wil ik niemand aanvallen maar enkel beetje meedenken. Waarom krijg ik toch iedere keer het idee dat users en nieuwsposters zich aangevallen voelen en juist de FP-coördinatoren en het MT niet
- Giphart
Ben het er wel mee eens dat soort posts meer toegevoegde waarde hebben dan een korte post, maar er moet natuurlijk wel een afweging worden gemaakt tussen kwaliteit en kwantiteit. Het blijft immers de bedoeling dat het nieuws is, en geen features/columns/achtergrondartikelen. De onderwerpen moeten dus binnen een bepaalde tijd gebracht worden, en we moeten zo goed mogelijk proberen om aan de verwachten te doen qua onderwerpen. We streven er eigenlijk naar om 15 tot 20 posts per dag te halen, zodat we voldoende de breedte in kunnen, zonder teveel onbelangrijke dingen erbij te moeten slepen. Die twee belangen conflicteren natuurlijk wel met het schrijven van hele lange/uitgebreide artikelenramH schreef op 30 januari 2003 @ 17:05:
In de quote die daarboven stond doelde JvS op langere nieuwspost en dat bedoel ik ook. Ik vind het namelijk erg leuk om wat langere nieuwsberichten te lezen die wat meer in-depth information bevatten. Het artikel over John Carmack wat nu bijvoorbeeld op de FP staat is IMO een goed voorbeeld van zo'n langer artikel.
Het is over het algemeen zo (binnen de crew) dat de nieuwsposters steeds mooiere verhalen bakken, en dat de coördinatie er juist achteraan moet om te zeggen van "hej, verspil nou eens niet zoveel tijd aan dat ding, er staan nog 20 onderwerpen te wachten
Dat zou inderdaad wel leuk zijn inderdaad, maar dat is meer de reviewkant, niet het nieuws. Tijdens zo'n beurs merken we natuurlijk wel dat er ineens heel veel informatie in hele korte tijd naar buiten komt, en het is mijns inziens het beste om dat zo snel mogelijk allemaal als nieuws te plaatsen (uit andere bronnen), in plaats van te wachten op een artikel van iemand van de crew die er daadwerkelijk bij is geweest. Dat zou dan achteraf nog eens dunnetjes over kunnen worden gedaan in een soort van sfeer/foto-verslag, zoals dat van Femme over de HCCMet grotere events bedoel ik bijvoorbeeld -even zoeken naar voorbeelden- een lang artikel met daarin een beschrijving van wat er op een event gebeurt. Er staat nu een voorproefje op CeBit 2003 online, als de beurs dan ook daadwerkelijk draait zou ik het leuk vinden om per dag of per twee dagen te lezen wat er dan allemaal is langsgekomen.
Betekend: 11,57 × 31 = 358.67 post per maand
Wat weer wil zeggen: 358.67 : 23 = 15,59 post/newsposter/maand
Maar als we dan gaan kijken over de afgelopen maand(31 dagen) komen we op 392 nieuwsposts.
392 : 31 = 12,65 post/dag
392 : 23 = 17,04 post/newsposter/maand
Er is dus ruimte voor verbetering maar die is kleiner als 25%. Zo zie je, getallen die Wouter noemt zijn eigenlijk binen handbereik, zeker als je kijtk dat er 2 nieuwe nieuwsposters komen en ik meuktracker, reviews e.d. niet mee heb genomen.
Alel getallen zijn gauw uitgerekend via mijn grafisch apparaat en die heb een AMD/Intel-proc maar is wél overgeclocked dus jah je weet nooit of alles correct is
[ Voor 12% gewijzigd door Alex op 30-01-2003 18:47 ]
- Giphart
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Ik ontvang via de site ruim voldoende nieuws en vind het dus ook zeker wel lekker draaien
http://flickr.com/photos/itommy/
Klopt natuurlijk. Het was ook slechts mijn nederige mening. Maar ik moet dan wel zeggen dat er op dit moment inderdaad een goede balans is tussen lang en korter nieuws. Voor meer background informatie kan natuurlijk ook altijd nog de bron bekeken worden.Wouter Tinus schreef op 30 januari 2003 @ 18:14:
[...]
Ben het er wel mee eens dat soort posts meer toegevoegde waarde hebben dan een korte post, maar er moet natuurlijk wel een afweging worden gemaakt tussen kwaliteit en kwantiteit. Het blijft immers de bedoeling dat het nieuws is, en geen features/columns/achtergrondartikelen. De onderwerpen moeten dus binnen een bepaalde tijd gebracht worden, en we moeten zo goed mogelijk proberen om aan de verwachten te doen qua onderwerpen. We streven er eigenlijk naar om 15 tot 20 posts per dag te halen, zodat we voldoende de breedte in kunnen, zonder teveel onbelangrijke dingen erbij te moeten slepen. Die twee belangen conflicteren natuurlijk wel met het schrijven van hele lange/uitgebreide artikelen.
Op zich is dat dus wel positief als nieuwsposters ook steeds langere verhalen maken aangezien ze dan dus zelf ook wel doorhebben dat langere artikels 'leuker' zijn.Wouter Tinus schreef op 30 januari 2003 @ 18:14:
Het is over het algemeen zo (binnen de crew) dat de nieuwsposters steeds mooiere verhalen bakken, en dat de coördinatie er juist achteraan moet om te zeggen van "hej, verspil nou eens niet zoveel tijd aan dat ding, er staan nog 20 onderwerpen te wachten". We zijn trouwens met 23 nieuwsposters (binnenkort ws. weer 2 nieuwe), die niet echt een keihard quota hebben, maar waarvan we gemiddeld wel 20 posts per maand verwachten. Dat zou in principe ruim voldoende moeten zijn dus, alleen in de praktijk valt dat helaas niet zo uit (we gaan daar nu dus een stukje strenger mee worden).
Dat zijn inderdaad de meest geweldige dingen natuurlijk, maar ik doelde hier eigenlijk op datgene wat nu al gedaan wordt. Als er dus inderdaad zo'n groot event plaatsvindt in het buitenland waar Tweakers.net niet bij kan zijn, dan vind ik de artikels die er geplaatst worden toppie! Juist ook omdat het niet om één dag gaat die dan besproken wordt maar er toch geprobeerd wordt een zo goed mogelijk beeld te geven van alle dingen die er plaatsvinden.Wouter Tinus schreef op 30 januari 2003 @ 18:14:
[...]
Dat zou inderdaad wel leuk zijn inderdaad, maar dat is meer de reviewkant, niet het nieuws. Tijdens zo'n beurs merken we natuurlijk wel dat er ineens heel veel informatie in hele korte tijd naar buiten komt, en het is mijns inziens het beste om dat zo snel mogelijk allemaal als nieuws te plaatsen (uit andere bronnen), in plaats van te wachten op een artikel van iemand van de crew die er daadwerkelijk bij is geweest. Dat zou dan achteraf nog eens dunnetjes over kunnen worden gedaan in een soort van sfeer/foto-verslag, zoals dat van Femme over de HCC. Het enige probleem is dat naast de HCC-dagen en CeBIT de leuke beurzen (Comdex, IDF, CES, etc.) een beetje buiten ons bereik liggen
.
Een sfeer/foto verslag is natuurlijk nog leuker, maar dat kan gewoon niet altijd.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Dit topic begon over nieuwsposts die niet netjes waren verdeeld over de dag, en nu loopt het in ene over in te weinig nieuws ed. Ik vind dat het nieuws op dit moment harstikke goed draait en dat het echt wel een mooi aantal is.m.m schreef op 30 januari 2003 @ 20:06:
Jullie zijn inderdaad veels te soft. Werk is werk, geen hobby. Het kan een keer zijn dat je ziek bent natuurlijk, maar als nieuwsposter plan je toch gewoon een aantal uren per week in dat je aan het werk gaat?
m.m schreef op 30 January 2003 @ 20:06:
Jullie zijn inderdaad veels te soft. Werk is werk, geen hobby. Het kan een keer zijn dat je ziek bent natuurlijk, maar als nieuwsposter plan je toch gewoon een aantal uren per week in dat je aan het werk gaat?
Als we mensen nou een vast contract en een normaal uurloon konden bieden zou je het zo zwart-wit kunnen zien, maar de realiteit is nog steeds dat het freelance-werk is en het uurloon niet bepaald iets is om over naar huis te schrijven
Nounou zo negatief bedoelde ik het nou ook weer niet. Ik vroeg me gewoon af hoe de average nieuwsposter het zooitje inplantT. van Beek schreef op 30 januari 2003 @ 20:13:
[...]
Dit topic begon over nieuwsposts die niet netjes waren verdeeld over de dag, en nu loopt het in ene over in te weinig nieuws ed. Ik vind dat het nieuws op dit moment harstikke goed draait en dat het echt wel een mooi aantal is.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Maar Wouter: Het is natuurlijk jammer maar logisch dat het niet tegen een vast uurloon kan (het is ook niet fair bij te houden) maar daar gaat het volgens mij niet om? Het probleem lijkt mij eerder in het te weinig actieve nieuwsposters getuige van jou bericht:
Wat bij mij overkomt aan te weinig mensen op het nieuws waardoor de posters meerdere artikelen moeten doen per dag waardoor ze weinig tijd overhouden aan het nieuws kwalitatief en uitgebreider te schrijven.Het is over het algemeen zo (binnen de crew) dat de nieuwsposters steeds mooiere verhalen bakken, en dat de coördinatie er juist achteraan moet om te zeggen van "hej, verspil nou eens niet zoveel tijd aan dat ding, er staan nog 20 onderwerpen te wachten ". We zijn trouwens met 23 nieuwsposters (binnenkort ws. weer 2 nieuwe), die niet echt een keihard quota hebben, maar waarvan we gemiddeld wel 20 posts per maand verwachten. Dat zou in principe ruim voldoende moeten zijn dus, alleen in de praktijk valt dat helaas niet zo uit (we gaan daar nu dus een stukje strenger mee worden).
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel
T. van Beek schreef op 30 January 2003 @ 20:51:
Wat bij mij overkomt aan te weinig mensen op het nieuws waardoor de posters meerdere artikelen moeten doen per dag waardoor ze weinig tijd overhouden aan het nieuws kwalitatief en uitgebreider te schrijven.
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel
Ik geloof het wel
Het probleem is dus inderdaad een tekort aan actieve nieuwsposters. We hebben de laatste jaren ook een duidelijk gezien dat er steeds meer mankracht per post nodig is. Niet alleen voor het schrijven zelf, maar ook het gebeuren er omheen om die extra mankracht überhaubt in te kunnen zetten zonder dat de uniformiteit en kwaliteit in gevaar komt. Verschillende dingen zijn uit handen van de nieuwposters genomen door bijvoorbeeld het oprichten van de redactie, voor andere dingen is software gemaakt, er is interne documentatie geschreven en er zijn procedures ontwikkeld (en vooral met dat laatste zijn we nog steeds druk bezig).
Door de interne organisatie steeds verder te professionaliseren kunnen we beter omgaan met nieuwe mensen, omdat ze het vak sneller kunnen leren en beter weten waar ze aan toe zijn, terwijl wij minder 'risico' lopen. Ik weet bijvoorbeeld nog goed dat twee jaar geleden iemand werd aangenomen die meteen twee posts over "M$" schreef
Bij mijn vorige werk was het zelfs zo erg dat de manier van database aanmaken zelfs geheim was...
Ik denk overigens dat het op deze manier denken en regelen van de Frontpage respect afdwingt. Hoe vaak zie je niet dat sites ana populariteit winnen maar uiteindelijk het niet halen doordat ze teugels niet strak kunne houden. Dit doet T.net blijkbaar wel en oogst hier waarschijnlijk snel de vruchten van.
Ik denk wel dat jullie niet te ver moeten aan met procedures. Naast de procedure voor dit dat etc is er natuurlijk ook nog de procedure van eigen vrijheid. Om voorbeeld te noemen, een MBO-er doet vaak niet onder voor een HBO-er. En die op zijn beurt vaak niet voor een WO-er. Daarnaast moet er ook een
Wat ik dus kort wil zeggen, pas uiteindelijk op met je procedures, tweakers zijn ook mensen, hebben ook lucht nodig en als die binnen komt via een smile on their face issut helemaal mooi
- Giphart