PC vs PS2, GC of Xbox

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hoi

Ik speel de laatste tijd nogal veel race (vooral Rally) spellen op mijn PC.

Het valt me op dat er weinig nieuwe race spellen zijn voor de PC maar als je kijkt bij de PS2 is de keus vrij groot.

Hoe presteert bijv. de PS2 vergeleken met de PC (AMD 1800+ + Radeon 8500 PRO
128mb).

Als ik kijk qua keus voor spellen zou ik willen overstappen op een PS2.
Is de PS2 grafisch ook mooier dan een PC.

Of zou ik beter een GC of Xbox aan kunnen schaffen.

Hoe zit dat met ombouwen. Ik zag bijv. een PS2 met "MESSIAH" chip wat houdt dat in?

Graag jullie mening.

Mvg

Jan-Peter

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Voor racespellen (ook meer simulatie voor zover dat mogelijk is) kun je beter voor een Xbox/PS2 gaan. Op de gamecube kom je weinig van die spellen tegen. :)

En grafisch zijn de spellen ook zeer goed.

[ Voor 13% gewijzigd door schnumi op 30-01-2003 10:47 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

alle grote rally-titel zijn te vinden op de ps2...maar je moet een console niet gaan vergelijken met een pc.... als je een goede tv hebt en een goede kabel, dan is er nix mis met de beeldkwaliteit van de ps2 hoor... ziet er goed uit (hangt ook van het spel af natuurlijk)

Verwijderd

Het valt me op dat er weinig nieuwe race spellen zijn voor de PC maar als je kijkt bij de PS2 is de keus vrij groot.
En die keus zal wel net zo groot worden op xbox/gamecube, want ps2 bestaat ook al iets langer. :)
Hoe presteert bijv. de PS2 vergeleken met de PC (AMD 1800+ + Radeon 8500 PRO
128mb).
Uhm, wat heeft een ps2 met een pc te maken? :)
Laat ik het zo zeggen, als je een spel op de console koopt, dan hoef je niet naar specs te kijken, die games draaien gewoon, soepel.
Als ik kijk qua keus voor spellen zou ik willen overstappen op een PS2.
Is de PS2 grafisch ook mooier dan een PC.
Ps2 heeft inderdaad veel spellen, maar toch vind ik een pc mooier beeld geven dan een ps2.
Of zou ik beter een GC of Xbox aan kunnen schaffen.
De keus ligt bij jouw, als je een console wilt met nu al veel games, dan is ps2 misschien iets voor jouw, wil je een "nieuwere" console dan moet je gaan kijken naar de xbox/gamecube. Het is slechts een kwestie van tijd voordat er net zoveel spellen voor de gamecube/xbox zijn.
Hoe zit dat met ombouwen. Ik zag bijv. een PS2 met "MESSIAH" chip wat houdt dat in?
Dat is een modchip, daarmee kun je "backups" mee spelen.

Is het wel verstandig zon topic te maken?
Dan flamen de gamecube fans weer de xbox fans, enz enz.
En wat is "de beste console?" simpel: de console die JIJ het leukste vind.

Verwijderd

Nouja als je over graphics begin dan koop maar geen console :/ . Nee effe serieus een console koop je niet om de graphics en de PC zal altijd mooier en sneller zijn. Een console is er juist voor dat alles lekker loopt en dat je niet om het half jaar hoeft te upgraden.

Maak een lijst van 10-20 spellen die jij wilt hebben. En ga dan kijken welke spellen op welke console komt en kies dan welke console.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd. Veel "exclusieve titels" voor bijv de PS2 of Xbox komen ook gewoon op de andere consoles. Dus eerst idd goed kijken welke titels je aanspreken en dan kijken op welk platform die verschijnt.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

inXs

known as inXs

Als je echte rpg die-hard fan bent zoals mij, dan moet je voor de ps2 gaan denk ik, als je echt voor "multi-player" bent dan is misschien de gamecube een goede oplissing (denk aan smash brothers, sega soccer slam) als je van pc look alike spellen houdt dan zou ik voor de xbox gaan, met grafsisch hoge kwaliteit. Maar het blijft altijd een persoonlijke mening, er is niet iets beters (op grafisch gebied zijn er natuurlijk feiten, maar niet op gameplay) het heeft allemaal met persoonlijke voorkeuren te maken en met de spellen waarvan je houdt.

superB

Verwijderd

ik zit ook te twijfelen tussen een xbox en ps2 :D

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
gewoon voor jezelf overzicht maken welke spellen je aanspreken.
en dan je keuze maken.

ik had voor mezelf een lijstje gemaakt van deze spellen wil ik spelen waarop kan ik die spelen.
en toen koos ik voor de xbox

"If u do something do it with style, or do it at all."

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27

Sagat

Is pappa x2!

De belangrijkste tip is inderdaad bekijk de games die beschikbaar zijn. Maar denk ook aan controlers. Vooral de x-box controller ligt vaak ondervuur vanwege zijn grootte, maar dit is uiteraard zeer persoonlijk. Als je het voornamelijk voor de race games doet dan is het ook interresant om te kijken welke stuurtjes beschikbaar zijn.

Ik ben het trouwens niet met de stelling eens dat de cube en box net zoveel games krijgen als de ps2. Omdat de userbase van de ps2 zo groot is, zal deze de interresantste blijven voor spellen producenten. Het is nog maar de vraag of de andere 2 deze userbase zullen kunnen evenaren of zelfs maar benaderen. Wel is het zo dat momenteel veel grote titels multi release zijn (denk aan de diverse EA games).

10 second ninja DONE

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
Ps2 heeft lelijke grapichs vergeleken met de pc (veel kartels) dus het is absoluut niet mooier
Xbox zal ook niet mooier zijn dan de PC, maar heeft weinig tot geen kartels en gebruikt (FS)AA
Xbox zal wel sneller lopen dan de PC die jij hier aanprijst

Ik zou voor de Xbox gaan, cker omdat binnenkort goede i-net verbinding op de Xbox komt (breedband). Dit komt ook op de PS2 maar op het ps2 netwerk mag je ook gebruik maken van een 56K modem waardoor er veel lag onstaat, wat bij de Xbox niet het geval is.
De Xbox heeft ook mooiere grapichs dan de Ps2 en zal denk ik zelf langer meegaan
Steeds meer Producenten van games stappen over naar de Xbox qua grapichs kracht, dit krijgen ze niet uit de Ps2 of Gc getrokken (er moeten dan onderdelen van de game weggehaald worden, zoals Shadows of reflectie)

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Stja of ze doen hun best niet kijk als je Mp ofzo speelt op de GC dan weet je wel wat voor power dat ding heeft. :)

Verwijderd

Hij vraagt toch om de console met de leukste race games en niet om andere spellen, toch?

In dat geval is er maar 1 console die voldoet aan deze eisen: de PS2.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2025
STIMPPYYY schreef op 30 januari 2003 @ 13:27:
Ps2 heeft lelijke grapichs vergeleken met de pc (veel kartels) dus het is absoluut niet mooier
Xbox zal ook niet mooier zijn dan de PC, maar heeft weinig tot geen kartels en gebruikt (FS)AA
Xbox zal wel sneller lopen dan de PC die jij hier aanprijst

Ik zou voor de Xbox gaan, cker omdat binnenkort goede i-net verbinding op de Xbox komt (breedband). Dit komt ook op de PS2 maar op het ps2 netwerk mag je ook gebruik maken van een 56K modem waardoor er veel lag onstaat, wat bij de Xbox niet het geval is.
De Xbox heeft ook mooiere grapichs dan de Ps2 en zal denk ik zelf langer meegaan
Steeds meer Producenten van games stappen over naar de Xbox qua grapichs kracht, dit krijgen ze niet uit de Ps2 of Gc getrokken (er moeten dan onderdelen van de game weggehaald worden, zoals Shadows of reflectie)
Nou als je kijkt naar CMR3, WRC2, GT3, Burnout 2, Hot Pursuit 2 (om er een paar te noemen) dan zie je echt geen kartels hoor, jij hebt vast geen PS2 of de spellen erop uberhaupt gezien.

En volgens mij kun je ook alleen maar met Breedband op PS2 netwerk komen.

Maar zoals al gezegd er is niet echt een beste console. Als je het vooral doet voor de racegames valt de GC al af, want daar is niet veel op..

PS2 heeft gewoon veruit het grootste aanbod in (race)games, en dat zal ook wel zo blijven. X-box heeft grafisch iets mooiere spellen (maar bij veel (race)games is er niet eens verschil te zien) en is meer 'PC-achtig'.. De controller van de X-box vind ik persoonlijk niet zo lekker, maar daar zijn alternatieven voor.

Wel handig is de HD, maar die krijgt PS2 binnenkort ook.. (moet je wel los kopen dan) En het online gebeuren idem..

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
ik heb een gamecube en een xbox
en ik heb in totaal op mijn xbox misschien 5 uurtjes gespeeld
terwijl ik op mijn gamecube een uur per dag speel
had beter een ps2 kunnen kopen ipv een xbox...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:42
Phusebox schreef op 30 januari 2003 @ 13:58:
ik heb een gamecube en een xbox
en ik heb in totaal op mijn xbox misschien 5 uurtjes gespeeld
terwijl ik op mijn gamecube een uur per dag speel
had beter een ps2 kunnen kopen ipv een xbox...
Hehe dat heb ik nu ook alleen ik een een PS2 en XBOX en die xbox staat onder stof, niet doordat hij slecht is, zijn gewoon geen leuke games te vinden, laten we hopen dat dat snel gaat veranderen, denk ik maar steeds :P

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Ik heb een ps2 xbox pc etc, maar de PC(zelfs die configuratie die jij hebt is ruim voldoende atm) blijft het beste. Op de PC kun je namelijk ALLE games goed spelen qua controls. Het is ook een stuk mooier en tegenwoordig worden de meeste games toch multiplatform.

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:25

DutchDevil79

I race, therfore I am

Over dat er op de X-Box en Gamecube meer spellen komen is maar af te wachten gezien de verkopen van de consoles zou ik zeggen neem een PS2. Die wordt t meest verkocht zal dus altijd goed ondersteund worden door games. Als uitgever zou je toch gek zijn een console met 100x zoveel gebruikers geen spellen uitbrengen en wel op een kwa specs betere console met stukken minder gebruikers.

Ik heb een PS2 en een goede PC (AMD 1800+, 512mb DDR en GF4 ti4200). En ik moet eerlijk zeggen dat ik liever gameplay zie dan die ietsje betere graphics. En als je een potje Grand Tourismo speelt ga je niet op dat polygroontje meer of minder kijken geloof me. Alhoewel ik nu behoorlijk verslaaft ben aan GT2002 (mod voor F1 2002)
Heb ook eens bij een vriend Sega GT op de XBox gespeeld maar dat mag nog niet in de schaduw staan van Grand Tourismo en de GameCube moet je al helemaal niet kopen voor racegames.

iRacing Profiel

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Grand Tourismo is zo makkelijk. Het racen is daar errug slecht uitgewerkt.

• .GoO
schnumi schreef op 30 januari 2003 @ 14:30:
Grand Tourismo is zo makkelijk. Het racen is daar errug slecht uitgewerkt.
Dus jij hebt 'm al uitgespeelt?

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Albinoraptor schreef op 30 January 2003 @ 14:06:
[...]

Hehe dat heb ik nu ook alleen ik een een PS2 en XBOX en die xbox staat onder stof, niet doordat hij slecht is, zijn gewoon geen leuke games te vinden, laten we hopen dat dat snel gaat veranderen, denk ik maar steeds :P
dat heb ik nou precies andersom, ik speel constant op de xbox (halo met xboxconnect :o :*) ) en me gamecube is inmiddels al verroest denk ik :)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 10:57:
Nouja als je over graphics begin dan koop maar geen console :/ . Nee effe serieus een console koop je niet om de graphics en de PC zal altijd mooier en sneller zijn. Een console is er juist voor dat alles lekker loopt en dat je niet om het half jaar hoeft te upgraden.

Welk racespel op de PC ziet er zo goed uit als MM3, Racing Evolutione, Project Gotham Racing 2 etc?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
<-- Zie icon! duidelijk! :) (IMHO)

• .GoO
DSC schreef op 30 januari 2003 @ 15:08:
<-- Zie icon! duidelijk! :) (IMHO)
Ja vooral goed onderbouwd ook :{

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
ErectionJackson schreef op 30 January 2003 @ 15:01:

[...]

Welk racespel op de PC ziet er zo goed uit als MM3, Racing Evolutione, Project Gotham Racing 2 etc?
Need for Speed Hot Pursuit 2 misschien? Maar die is er ook voor de consoles :)
Mijn voorkeur ligt bij de PC, maar dat komt denk ik omdat ik PC's ook gewoon een stuk interessanter vindt dan consoles, je kan er een stuk meer mee.

The devil is in the details.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:21
Dat stuk meer .... iedereen hier heeft toch onderhand een PC hoop ik? Zo'n console koop je erbij niet als vervanging. Dus die andere dingen (briefje typen en in IRC hangen) kun je gewoon er naast doen.

Dan mijn visie (heb zelf een PS2, NGC en een wrakke pc :)):

PS2, als je van racen houdt zit je hier echt wel goed! Burnout, WRC, CMR en natuurlijk Gran Turismo. Daarbij nog vele B titels.

NGC, sja voor racen moet je deze console dus niet hebben. Burnout 1 is erop en NFS HP2, maar das wel erg magertjes. Wel erg vette console als je Nintendo fan bent, 8/16 bit herkening in overvloed! Wel komt Mario Kart Online erop, das natuurlijk alleen al de Cube waard :)

X-Box, kan ik dus helaas niks zinnigs over zeggen, maar de titels die er zijn lijken me de "mindere" van hun PS2 tegenhangers (al heb je wel CMR 3 e.d. als multiplatform titel, maar PGR en SGT2002 lijken mij gewoon minder als GT3, kaar dat zijn indrukken, geen eigen speel ervaringen)

PC, dit is wel het platform voor simulatie games alla GP3 en zo'n FIA GT mod, maar voor arcade racers heb ik liever een console.

En een console koop je om z'n gameplay, niet om de graphics die na een jaar toch achterliggen op de nieuwe generatie videokaarten (die 2x zo duur zijn als een console). Op techniek mag je imho geen Console vs PC zetten, als je je PC 5 jaar nie upgrade zoals je bij een console dus niet hoeft (buiten een NIC kopen in geval van PS2 en NGC) dan ben je na 2 jaar ook wel gezien merk ik zelf. Mijn GF2 heeft het bij Unreal 2 wel gehad, de graphics zien er dan een stuk minder uit als een random Mario Sunshine.

[ Voor 28% gewijzigd door Speedy op 30-01-2003 15:49 ]

Flickr | Lego collectie

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
ErectionJackson schreef op 30 januari 2003 @ 15:01:

[...]

CMR3 :p

• SuperPotato
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 19-03-2017 12:57 ]

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

MaRc0 schreef op 30 januari 2003 @ 15:23:
[...]

Need for Speed Hot Pursuit 2 misschien?
No way en CMR 3 net zo min.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Racegames spelen gewoon beter op een console. Het gevoel van, met een controller in de hand op de bank zitten racen voor je (grote) tv, is door een pc niet te evenaren.

Ik zelf heb een PS2 omdat die de meeste games heeft die ik wil. De PS2 heeft ook de grootste userbase van de consoles dus je hoeft niet bang te zijn dat de ontwikkelaars de PS2 opgeven.

Mijn aanrader voor een racegame op de PS2 is the need for speed hot pursuit 2. De graphics zijn zeer goed, je hebt echt een gevoel van snelheid en de omgevingen met talloze shortcuts zijn de beste die ik ooit heb gezien. En je rijdt in de mooiste auto's.

Verwijderd

ik heb mijn keus gebaseerd op de Games die er voor waren, maar niet hoeveel games er waren, en op de graphics... ben toen uitgekomen op de XBOX, fightgames: DOA3 erg fijn spel Race games: Rally Sport Challange, Project Gothem Racing, GT2002 voldeden prima.... en daarnaast de velen spellen die je met 4 spelers kan spelen, daarvan het meeste: Deathrow, Rally Sport Chalange, DOA3 (TAG style), Unreal Championship (leuker dan ik had verwacht) en HALO.
en ik kijk uit naar Kung Fu Chaos en nog een paar mooie racers en HALO2 natuurlijk.
Ik heb 2 keer moeten slikken dat ik voor de XBOX had gekozen en dat was bij Vice City en The Getaway, daarnaast had ik HALO, Splinter Cell, Deathrow, Project Gothem Racing, Rally Sport Chalange en DOA3 nooit willen missen...

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Ik denk dat de vergelijking PC - Console een beetje een kromme is, omdat ze allebei verschillende functionaliteiten als zwaartepunt hebben. Dus als je puur voor de games een nieuw systeem aanschaft kun je beter een console nemen. Feit is dat daar gewoon meer games op uitkomen dan op de PC ( en dat zal alleen maar meer worden ). Nu is de vraag welke je wilt kopen.... Beter kun je je afvragen voor welke soort games je een console gaat kopen. Als je multiplayer en racegames interessant vind zou ik voor de Xbox gaan ( Denk maar eens aan alle Xbox Live! titels die er komen, plus alle aankomende racegames ), ben je opgegroeid met Mario en alle andere karakters van Nintendo dan zul je daar zeker geen miskoop doen. Alle grote titels van Nintendo komen voor de Gamecube ( Zelda, Metroid, Mario, enz ), als moet ik zeggen dat de 3rd party iets minder is op de GC tegenover de PS2 en Xbox. De reden waarom ik een PS2 zou kopen zou puur voor de Final Fantasy reeks, de GTA reeks en de Gran turismo reeks. Spreken deze games je niet aan, of vind je het niet genoeg om een console voor te kopen kun het beter laten.

Ikzelf heb de meeste ervaring met een Xbox, en kan je die ook zeker aanraden maar zo'n keuze is puur persoonlijk. Laat je ook niet wijsmaken dat er voor de ene meer games dan voor de andere uitkomen, want je gaat zo nooit allemaal willen spelen. Het gaat er juist om dat de spellen die je wilt spelen, ook kan spelen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1