Toon posts:

2 dezelfde domeinnamen NT / Win2k naast elkaar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met voorbereidingen voor een migratie van Windows NT servers naar Windows 2000 servers.

Het gaat om het volgende :

Op dit moment draaien wij met Domeinnaam "bedrijfsnaam", echter wil ik naast dit NT domein "bedrijfsnaam" ook een ander domein gaan opzetten dat "bedrijfsnaam" gaat heten (dus precies hetzelfde), echter dat nieuwe domein is een Windows2000 domein.

Is dit uberhaupt mogelijk ?

Ik wil een trust aanleggen tussen het NT "bedrijfsnaam" domein en het Windows 2000 "bedrijfsnaam" domein, dit omdat ik nog Exchange 5.5 gebruik.

(dit zal later overgaan op Exchange 2000)

Ik heb reeds gezocht op internet en nieuwsgroepen maar kon niet echt iets passends vinden.

Iemand een idee of tips ?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Moet het wel een Nieuw domain zijn,

dus een nieuwe tree :)

Verwijderd

NT4.0 werkt met een netbios naam, en win2k met een FQDNS naam EN een netbiosnaam.

De 2 netbiosnamen kunnen/mogen (volgens mij) niet hetzelfde zijn.

Maar als domain name onder nt4 momenteel "bedrijf" is, maakt je in win2k een domain met als FQDN bedrijf.nl
Maar je moet dan wel een andere netbios naam verzinnen!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt een nieuw domein, dus geen upgrade van de PDC's en BDC's.

Alleen kan ik hier nergens info over vinden of hier "workarounds" over te vinden zijn.

Zelfs bij Microsoft niet....(of ik kijk niet goed.......)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

nee kan niet, basta. tenzij fysiek gescheiden.

[ Voor 45% gewijzigd door PipoDeClown op 30-01-2003 11:00 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 30 januari 2003 @ 11:00:
nee kan niet, basta. tenzij fysiek gescheiden.
idd

Stel je voor dat beide netbios namen "BEDRIJF" zijn.

dc win2k wil een trust opbouwen met "BEDRIJF", dan zallie nooit die andere kunnen vinden omdat hij dat zelf is.

Je krijgt gigantische problemen met WINS database's etc.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien ideetje om toch de PDC te upgraden naar 2000 en dan de "nieuwe" servers installeren en later mbv dcpromo de ouwe (geupgrade) server eruit te halen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Topicstarter
Het vervelende alleen is dat er ooit geupgrade is vanaf Windows NT 3.51 Nederlands naar Windows NT 4 Engels.
Je hebt nu een hoop "shit" in je SAM zitten waar je eigenlijk vanaf wilt.

Maar inderdaad, een upgrade van je PDC en dan de "shit" opruimen is wellicht de snelste en misschien wel verstandigste keuze als je meeneemt dat je het domein dezelfde naam wilt laten behouden.

Zijn er trouwens nog DO's of DON'T 's bij een upgrade annex migratie ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 23:25:
Het vervelende alleen is dat er ooit geupgrade is vanaf Windows NT 3.51 Nederlands naar Windows NT 4 Engels.
Je hebt nu een hoop "shit" in je SAM zitten waar je eigenlijk vanaf wilt.

Maar inderdaad, een upgrade van je PDC en dan de "shit" opruimen is wellicht de snelste en misschien wel verstandigste keuze als je meeneemt dat je het domein dezelfde naam wilt laten behouden.

Zijn er trouwens nog DO's of DON'T 's bij een upgrade annex migratie ?
check de problemen die ik heb gehad :)

[rml][ win2k] blijft hangen bij "preparing..." na dcpromo[/rml]

[rml][ win2k] problemen met AD en DNS[/rml]

Hou met name je dns HEEL goed in de gaten!

draai VOOR je gaat migreren een complete backup, en weet 300% zeker dat deze betrouwbaar is

Zet 1 BDC OFF-Line, stroom draf, netwerk kabel druit.

Upgrade naar win2k

Alsie begint met de dc promo wizzard, check eerst met network identification/more offie ook je dns suffix verandert als je van domain verandert! :(

Zo voorkom je veel problemen

onhoudt dat je eerste win2k DC alles FSMO krijgt!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 08:48:
nee dus!

De GC en de IM mogen in een omgeving met meer dan één DC niet op dezelfde DC staan. Het beste is om de IM naar een tweede DC te verplaatsen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 14:31

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 08:48:
[...]

check de problemen die ik heb gehad :)

[rml][ win2k] blijft hangen bij "preparing..." na dcpromo[/rml]

[rml][ win2k] problemen met AD en DNS[/rml]

Hou met name je dns HEEL goed in de gaten!

draai VOOR je gaat migreren een complete backup, en weet 300% zeker dat deze betrouwbaar is

Zet 1 BDC OFF-Line, stroom draf, netwerk kabel druit.

Upgrade naar win2k

Alsie begint met de dc promo wizzard, check eerst met network identification/more offie ook je dns suffix verandert als je van domain verandert! :(

Zo voorkom je veel problemen

Euhmz .. wow :|

Ik zit hier ff met klapperende oortjes naar te kijken en het klinkt allemaal wel heftig ... en WinNT > Win2k schijnt nog een hele klus te zijn .. waar komt deze kennis vandaan? Windows cursusje mogen volgen? Lijkt mij geen standaard HBO-stuff .. of vergis ik me?
Is er ergens een site waar dit begrijpelijk staat uitgelegd/wordt toegelicht :?

verder ... _/-\o_ respect _/-\o_

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

ing._Buttje schreef op 31 januari 2003 @ 10:01:
[...]

Euhmz .. wow :|

Ik zit hier ff met klapperende oortjes naar te kijken en het klinkt allemaal wel heftig ... en WinNT > Win2k schijnt nog een hele klus te zijn .. waar komt deze kennis vandaan? Windows cursusje mogen volgen? Lijkt mij geen standaard HBO-stuff .. of vergis ik me?
Is er ergens een site waar dit begrijpelijk staat uitgelegd/wordt toegelicht :?

verder ... _/-\o_ respect _/-\o_
MCSE2000 certified :*)

Maar de negatieve dingen heb ik helaas in de praktijk mee moeten maken :( :(

tnx for the compliment

Verwijderd

Traag schreef op 31 januari 2003 @ 09:43:
[...]
nee dus!

De GC en de IM mogen in een omgeving met meer dan één DC niet op dezelfde DC staan. Het beste is om de IM naar een tweede DC te verplaatsen.
maar hij krijgt ze wel allemaal

En een andere server wordt niet eerder GC en IM (ps alle rollen vallen te verschuiven), voordat JIJ dat aangeeft.

Iets wat veel mensen vergeten!

offtopic:
excuses moi voor de 2 reply's, had ook in 1 gepast :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 10:24 ]

Verwijderd

Traag schreef op 31 January 2003 @ 09:43:
[...]
nee dus!

hmmm de eerste krijgt wel alle fsmo roles... en ja het wordt aangeraden om bij meerdere dc's im en gc niet op dezelfde server te hebben, maar dat veranderd niets aan dat de eerste server de roles wel krijgt!!!

edit: te laat n dus

edit2:

je kan ook een nieuw 2k domain opzetten met bedrijfsnaam.local (of andere fqdn) en tijdens de installatie (dcpromo) de domainname voor NT4 clients naar bedrijfsnaam2 ofzo hernoemen (ipv de default "bedrijfsnaam" gebruiken). dan gaat het wel werken...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 12:20 ]

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Strict genomen is Global Catalog geen FSMO (flexible _single_ master operation role), er kunnen immers meer GC's zijn. De im en de gc mogen inderdaad niet bij elkaar, dit geeft echter pas problemen bij meerdere domeinen. Beiden houden oa group membership bij, er komen (mogelijk) dan wat fouten in de replicatie van mn globals.

[ Voor 9% gewijzigd door luckyme_ op 31-01-2003 14:40 . Reden: oa. toegevoegd ]

Verwijderd

luckyme_ schreef op 31 januari 2003 @ 12:50:
Strict genomen is Global Catalog geen FSMO (flexible _single_ master operation role), er kunnen immers meer GC's zijn. De im en de gc mogen inderdaad niet bij elkaar, dit geeft echter pas problemen bij meerdere domeinen. Beiden houden group membership bij, er komen (mogelijk) dan wat fouten in de replicatie van mn globals.
GC is ook GEEN FSMO, dit zijn die 5 FSMO's
Schema Master, Domain Naming Master, PDC Emulator, RID Master, and Infrastructure Master

dus geen GC, maar je eerste DC in het domein is het wel automatisch
Pagina: 1