Toon posts:

[Voltage] Standaardvoltage verkeerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel wazig probleem dit. Ik heb zoals in de specs staat een 2200+ op een A7V333 zitten en standaard zou het mobo het voltage dan op 1,65 moeten zetten. However, het mobo zet het voltage op 1,25... :? .. Het maximum waar ik tot kan gaan is 1,45....Ik heb al geprobeerd met jumpers in te stellen, maar dat pakt tie ook nie, ook overvoltage is nie mogelijk, dan geeft het mobo aan dat dit buiten het bereik ligt....Processor heeft het al gewoon normaal gedaan dus zal aan het mobo moeten liggen. 8)7

Iemand een ideetje?

ps: PC is wel lekker koel nu :7

Verwijderd

1.25 is wel een beetje weinig ja,
Misschien moet je ff de Bios flashen,
anders zal het wel aan het mobo liggen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zeggen WCPUID en CPU-Z over de voltage?

Verwijderd

Topicstarter
Zit op dit moment nie thuis dus kan helaas nie kijken, maar ik ga ervan uit dat die het gewoon uit de BIOS pakken en dus hetzelfde voltage aangeven. In BIOS zit ook een sensor voor die voltages nl. en daar geeft tie 1,29 aan.

BIOS heb ik al geflashed btw.

Ik zag in deze post (XP2200 unlock via simpel draadje!) dat er onderop je proc. en dus ook onder je socket pinnetjes zitten die ook iets met je Vcore regelen. kan et zijn dat die sluiting maken en daardoor het voltage beperken?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 13:06 ]

Verwijderd

try it

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zou kunnen natuurlijk, draait hij wel stabiel trouwens? Want met zo'n laag voltage moet hij wel lekker koel blijven :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait heerlijk stabiel. Temps van 25/26, maar ja...... :'(

Maar ook al geeft hij in CPUid een Vcore van 1,65 aan of hoger, dan nog. Ik heb geprobeerd mijn mp op 13,5 te zetten en FSB op 133, maar dat gaat dus nie. Dan gaat tie nie opstarten. *snik*

Maar zal het vanavond zeker ff probere natuurlijk

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb et geprobeerd en geeft nog steeds hetzelfde. Standaardvoltage van 1,25 en max 1,45. heb nu men mobo weer helemaal los naast men kast staan dus als iemand tips heeft: Now is the time.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Waarschijnlijk geeft je bord het verkeerd aan.... Ik ken geen AXP's die op 1,25V booten en uberhaupt in Windows komen. Maar laat die Multiplier een vast staan, en gooi de FSB eens omhoog naar 140 ofzo en kijk een wat er dan gebeurt. Als je hem gaat overclocken en je Voltages zijn niet goed dan gaat tie niks doen dus,.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
O....K.....Ik ken idd ook geen AXp's die booten op 1,25V dat is nou juist het probleem. Ik vraag dus om een mogelijkheid waardoor dat mobo standaard dat voltage op 1,25V zet.

En als ik men FSB op 140 zet dan boot tie nie....dat lijkt me nogal logisch met een voltage van max 1,45V. Ik heb geen oplossingen gehoord dus dan gaat ik men 2200+ maar zo hoog mogelijk proberen te krijgen op 1,45V.

Dat is wat je noemt DOC!!!! 8)

edit: Inmiddels FSB @ 120Mhz dus 1,62Ghz :0

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 02:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BalusC schreef op 30 January 2003 @ 13:01:
Wat zeggen WCPUID en CPU-Z over de voltage?

^^^ :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 21:29:
Nou heb et geprobeerd en geeft nog steeds hetzelfde. Standaardvoltage van 1,25 en max 1,45. heb nu men mobo weer helemaal los naast men kast staan dus als iemand tips heeft: Now is the time.
Zou ik misschien duidelijker moeten zeggen. Heb die proggys geprobeerd en die geven precies hetzelfde aan als de BIOS. Heb nu men proc runnen op 1,62Ghz @ 1,45V (wordt gelukkig 1,5V door voeding)

Verwijderd

:) Tsjah ik volg'um ook niet helemaal :9

offtopic:
oorzaak chocolade drank?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 13:40:
[...]

:) Tsjah ik volg'um ook niet helemaal :9

offtopic:
oorzaak chocolade drank?
Hooi wat volg je niet dan?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:31
Heb ik ook gehad met een A7V333 en een XP 2000+. Voltage kwam niet hoger dan 1.5 terwijl het 1.75 moest zijn. Bleek aan het mobo te liggen. Omgeruild voor een nieuw exemplaar en geen problemen meer. Waarschijnlijk is de VRM van het mobo gewoon defect.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waarschijnlijk ook bij mij het probleem dan. Nie te fixe zeker?

Ik zet vaak compies in elkaar voor mensen en dan moet ik ook de componenten kope. Dus ik koop dan wel een keer een A7V333 voor iemand en dan doe ik die van mij daarna in de doos met de mededeling: "hij doet et nie" en Corny heeft een nieuw mobo :)
Pagina: 1