Ik heb een log optie in me programma zitten en om dit overzichtelijk te doen heb ik een RichEdit gebruikt en gebruik kleuren en text styles om verschillen te onderscheiden.
Nu ben ik echter tijdje aan het werken en kom ik in eens achter een 64kb limit van data bij een richtedit.
Nu denk je, MaxLenght = 0 dus oneindig.... moet kunnen echter is 0 dus 64kb.
Na wat zoeken kom ik het volgende tegen:
De onderste optie werkt alleen niet want kan bij mij EM_EXLIMITTEXT niet...
Maar als ik nar de output kijk, wordt er nog wel dat geschreven naar de RichEdit met succes
Verder vraag ik ook af hoe je kan scrollen zodat je laatste regel ook de laatste regel in beeld is.
Nu ben ik echter tijdje aan het werken en kom ik in eens achter een 64kb limit van data bij een richtedit.
Nu denk je, MaxLenght = 0 dus oneindig.... moet kunnen echter is 0 dus 64kb.
Na wat zoeken kom ik het volgende tegen:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); begin RichEdit11.MaxLength := $7FFFFFF0; end; procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); begin SendMessage(RichEdit1.Handle, EM_EXLIMITTEXT, 0, $7FFFFFF0); end; |
De onderste optie werkt alleen niet want kan bij mij EM_EXLIMITTEXT niet...
Maar als ik nar de output kijk, wordt er nog wel dat geschreven naar de RichEdit met succes
Text output:
1
2
3
4
| Error: RichEdit line insertion error Client closed Vars deleted Read to close program |
Verder vraag ik ook af hoe je kan scrollen zodat je laatste regel ook de laatste regel in beeld is.
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002