Toon posts:

[VB6] Text uit een .txt bestand halen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag text uit een .txt bestand halen en deze in een TextBox zetten. Dit lukt me wel in een Rich Text File. Maar nu heb ik al een proggie geschreven met meer dan 50 TextBoxen. En nu kan ik alles wel in de sourche zetten maar dat is zo moeilijk veranderen :P

Nu heb ik bij google.com wat lopen rond kijken. En wat vb pagina's maar vond hier niet. :(
Nu dacht ik: GOT is 1 brok info :)
---
Als iemand toch wat vind op het internet. Wil die gene danzo vriendlijk zijn en de link plaatsen

Verwijderd

Wat heb je al gemaakt?

Laat s wat code zien.

Zover ik het begrijp wil je text uit een textfile halen. Die text wil je in een textbox zetten. Daar zie *click* ik nog geen uitdaging in.

Maar hoezo heb je dan 50 textboxen? Als je iets meer verteld dan kunnen wij ons beter inleven :)

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

code:
1
2
3
4
5
Dim sTekst As String
Open "c:\testtekstfile.txt" For Input As #1
  sTekst = Input(LOF(1), 1)
Close #1
MsgBox sTekst

bedoel je gewoon zoiets??

Lekker op de bank

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Erg basic (haha... woordgrapje) vraag. Begin eens met een boek ofzo...
Je weet hoe je tekst uit een bestand haalt. Je weet hoe je dat in een rich text zet. Je weet ook hoe een textbox werkt. Een combinatie van die dingen zou redelijk snel tot een oplossing moeten lijden...

My personal website

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
wat wil je eigenlijk doen dan? ik begrijp dat je de inhoud uit een textfile in 50 textboxen wil zetten. Of wil je de inhoud van 50 textfiles in 50 textboxen zetten?

Je zou in beide gevallen met een control array kunnen werken. En dan in de naamgeving van de textfiles steeds een nummertje hoger gaan. ( "text_001.txt" -> "text_099.txt" )

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Ik weet ook niet wat ie wilt. Zodra hij een reactie plaatst zullen we het weten. Lijkt me sterk als het antwoord er nu niet bij staat :)

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

als je de inhoudt in 50 textboxen wil krijgen moet je gebruik gaan maken van Indexes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een proggie met allemaal Nieuws files. En wil deze dan ook makkelijk kunnen weizigen. Ik wil dus alleen de .TXT bestanden wijzigen. Zodat de geweizigde text in de textbox komt te staan. Zo kan ik een update leveren met alleen maar .TXT files die worden vervangen.

En het proggie worden dus alleen maar TextBox'en zichtbaar als je in het menu een bepaald onderwerp kies. Dus

code:
1
2
3
Private Sub command1_Click()
text1.Visible = True
End Sub]

Nu moet ik alleen nog text in text1 inladen vanaf een .TXT bestand.

Ik hoop dat dit duidelijkheid schept. _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 22:58 . Reden: Typ fout :( ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dus: je hebt een programma waarin je ruimte hebt om 1 stukje tekst weer te geven. Wanneer iemand in de menustructuur een bepaalde optie kiest moet het bijbehorende tekstdingetje weergegeven worden. Je hebt alles bij elkaar een kleine 50 menu-items, dus je moet 50 verschillende stukken tekst laten zien. Is dat wat de bedoeling is?
Want als dat zo is, is het natuurlijk onzin om daadwerkelijk 50 textboxen op je form te hebben staan! Vreet onnodig ruimte en is nog niet ideaal ook. Stel dat iemand drie menu-items gebruikt, dan zijn de andere 47 dus voor niets geladen? Volgens mij duurt dat wel ff met opstarten. Lijkt mij verstandiger om 1 textbox (of inderdaad een RichText) te gebruiken en op het moment dat een menukeuze gedaan wordt de tekst inladen. 50 boxes op je form en allemaal laden bij het starten is NIET optimaal...

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dacht er zelf ook al aan om 1 textbox te gebruiken. En dan de files te laden in het begin. Maar is het niet mogelijk om text ui een .TXT bestand te halen en deze in een textbox te zetten?

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:47

Sponge

Serious Game Developer

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dim strText as String
Dim lngFreeFIle as Long

lngFreeFIle = FreeFile
Open filenaam For Binary as #lngfreefile
strtext = Space$(LOF(lngfreefile))
Get  #lngfreefile,,strtext
close #lngfreefile

textbox.text = strtext

Zo zet je de text toch gewoon in een textbox? :)

Verwijderd

Topicstarter
41.6C.6D.61.72 schreef op 31 January 2003 @ 21:22:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dim strText as String
Dim lngFreeFIle as Long

lngFreeFIle = FreeFile
Open filenaam For Binary as #lngfreefile
strtext = Space$(LOF(lngfreefile))
Get  #lngfreefile,,strtext
close #lngfreefile

textbox.text = strtext

Zo zet je de text toch gewoon in een textbox? :)
Thnks, hier heb ik wat aan. En ga denk ik toch maar even minder textboxen aanmaken 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht er nog even aan. Als ik nu .TXT bestanden kan open, kan ik ook veranderingen opslaan? is dit mogelijk? Ik ga er wel van uit, heb op google.com gezocht maar kon het alleen vinden met een Rech Text Box. Dus heeft iemand hier ook een oplossing voor? Ik weet niet of dit helemaal de bedoeling is om deze vraag te stellen in dit topic. Maar vind het ook een beetje vreemd om een nieuw topic te openen. Ik kon niets vinden.

/me heeft een boek van VB maar staat niets over in. :)
Pagina: 1