Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[el] hoe een ethernet ledje te maken

Pagina: 1
Acties:

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 09:12

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Ik ben nu bezig met me 6 voudige patchkassies aan het maken (zoals die 2 voudige aan de muur, alleen dan nu 6 voudig)

switch ligt in slaapkamer, computer in woonkomer, alleen ethernet zit op achterkant. Nu wil ik een ledje op dat kassie zetten zodat dat ledje gaat knipperen zoals het knippert op de netwerkkaart. verbinding zou eigenlijk al voldoende zijn, alleen knipperen is nog mooier

10/100 detection zou ook heel mooi zijn

heeft iemand ideeen ?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

gewoon met bv een cat5 kabeltje dat ledje 'verplaatsen' naar je woonkamer? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
RX of TX draadje aftappen, signaal versterken met een transistor en ledje laten branden?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja maar hoe gaat de 10/100 detectie dan. Waarschijnlijk met een laag doorlaat fileter ofzo. Ik weet niet precies hoe de data opde drager wordt gezet

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
hmmmm

rx en tx hebben een spanning niveau, dus dan kan ik dus kijken of er spanning is en door een torretje heen halen om een ledje te laten branden. lanzaam schakelend torretje voor verbinding detectie, snel schakelend torretje voor knipperen. Zie ik dit juist of niet ? Moet ik toch weer een die theorie van torretjes in me hoofd afstoffen en bijvijzelen. Als het goed is dan heeft alleen de TX of RX spanning, omdat de spanning van de andere kant de andere lijn opvangt (oid) Dus dan kan ik dus ook detecteren of de patch wel aangesloten is op de switch voordat ik er uberhaupt een kabel van een computer hoef in te pluggen .... Hmmm, vage ideeen komen nu naar boven :)

10 en 100 hebben natuurlijk verschillende frequenties, dus ik kan een filter overheen halen om de frequenties te detecteren. Weet iemand hier wat meer van die frequenties af ? ik kan me vaag herinneren dat dat 5 en 50 MHz was. Iemand met wat exactere kennis hiervan ?

dus als ik dit opsom:
ledje verbinding TX
ledje verbinding RX
knipper ledje snelheid (RX of TX ?)
ledje voor 10/100 detectie
dus 4 ledjes ... KICKUHHH :7

Verwijderd

Ledje van je netwerkkaart lossolderen en errggggg lang verlengen? :)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 18:24:
Ledje van je netwerkkaart lossolderen en errggggg lang verlengen? :)
Denk aan de signal repeaters om de 10meter he :) En de kabels in elkaar draaien :)
En dan ff serieus:
Een gewone CAT5 kan 100Mhz aan, een CAT5+ kan 300 aan.
Maar.. Als het echt zo snel gaat, dan zie jij echt het verschil niet tussen weinig en veel communicatie hoor..

• morphje

morphje

let's all love lain

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://wotje.clownz.net/morphje/etherleds.png

even een schematje gemaakt
+ lijntjes en aarde ed zijn vrij logisch, dus als je ze mist, mag je ze eventueel zelf invullen

misschien is het ook een idee om die RX en/of TX lijnen door een frequentie deler te halen om zo een frequentie te maken dat knipperbaar is. Moet ik nog even over nadenken :)

laagdoorlaatfilter met inverter erachter en dan het ledje voor 100mbit, laag is 10mbit en hoog is 100mbit :) misschien idee om nog een schmitt trigger na filter te doen.

Ook misschien een idee om een opampje op TX en RX te monteren om zo niet deze lijnen te belasten zodat we problemen krijgen. Printje moet ik toch maken, simpel IC'tje kan er ook nog wel bij. En als ik me niet vergis zijn er IC's met 6 opamps erin verkrijgbaar.

dus IC met opamp, IC met inverters IC met schmit triggers (eventueel)
6x4 ledjes
6x2 torren
6x2 weerstand op basis van torren
6x4 weerstandjes voor ledjes
condensator + weerstand voor filter
wat spanningsspul voor het voeden van de onderdelen

resultaat:
1 maal een doos met 6 aansluitingen voor ethernet met daar elk 4 (mischien wel 5 leds) voor diverse aanduidingen.
en ik wil ik er 4 (zucht)

edit: ow jah, in dia kon ik niet die ledjes onderaan omdraaien, zo werkt het natuurlijk niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door morphje op 30-01-2003 20:22 ]

Pagina: 1