Toon posts:

Geen boot na CMOS reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ECS Elitegroup k7vza mobo, de laatste tijd wilde mijn PC af en toe niet booten bij de eerste keer opstarten (hardware draait maar geen beep of beeld). Nou heb ik dus gelezen dat het probleem te verholpen is door een cmos reset.

Nou heb ik dat dus gedaan met de jumpers, netjes zoals het in de handleiding staat, maar het resultaat is nu dat hij non stop 3 of 4 lange beeps geeft en uitspringt. Ik heb meerdere vga's en geheugenreepjes geprobeert.

Ik heb het bordje in Duitsland gekocht voor zo'n 50 euro, dus terugbrengen is geen optie. Waar ligt het aan? Issie gewoon dood?

Thanks.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:32

Super_ik

haklust!

zoek eens op wat die beep codes betekenen, staat wel in t boekje, of anders op internet :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

maby een lege cmos bat

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Dan nog moet hij booten en een melding geven dat het batje leeg is.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

mss dom... maar heb je het jumpertje om te resetten terug in zijn originele stand gezet...?
anders kan je dit proberen:
probeer enkel met de strikt noodzakelijke hardware te booten (slechts 1 AGP of PCI-beeldkaart, RAM en Proc...

suc6

Verwijderd

ik denk dat je bioschip r.i.p is, misschien ken je iemand die um weer kan flahe voor je. Als je nog garantie hebt, het valt onder defect, maar niet zegge dat je um hebt gereset.... maar dat isi n jouw geval geen optie

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 14:15 ]

Pagina: 1