Toon posts:

[WinXP] Permanente Swapfile?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben even aan mijn PC aan het rotzooien, en kom net opeens tegen dat als je je Swapfile permanent maakt (de grootte van het bestand zowel minimaal als maximaal even groot maakt) je een betere performance krijgt. Is dit zo, of moet ik mijn Swapfile gewoon door Windows laten beheren? En als het een betere performance levert, hoe groot moet ik de Swapfile dan maken? Graag hoor ik van jullie!

Jeffrey

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 11:42
Ja, door een vaste swapfile krijg je wel een betere performance. Vroeger gingen we uit van 2,5x je interne geheugen, maar meer dan 256Mb aan swap is meestal onzinnig.

Verwijderd

ik gebruik vaak 2,5 x intern geheugen vast instellen (min en max waarde hetzelfde).

Bij voorkeur op de 1e partitie of een RAID-? partitie, ivm performance

edit
marcj was me net iets voor! :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb dus 256 MB x 2.5 = 640 MB? En als ik het goed begreep, moest ik eerst mijn Swap op 0 zetten, rebooten, dan defraggen en dan instellen? Of is da gel*l?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik heb 512 MB geheugen, en heb m'n swap gewoon op 128 MB (vaste grootte) staan :)
Soms krijg ik van Windows (XP SP1) wel een melding dat er te weinig virtueel geheugen is, maar dan klik ik die gewoon weg, en merk niks van prestatie verslies of wat dan ook.

Juist

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 18:56:
Oke, ik heb dus 256 MB x 2.5 = 640 MB? En als ik het goed begreep, moest ik eerst mijn Swap op 0 zetten, rebooten, dan defraggen en dan instellen? Of is da gel*l?
Dit lijkt me niet kloppen. Op deze manier zet je je swapfile aan het eind van je schijf, is het langzaamst. Beter is een aparte partitie voor je swp-file, of anders met VoptXP 7.13 (defragprogje) je swp file ongedefragmenteerd aan het begin v.h. schijfje plaatsen.

This title is for sale, please send me a PM

Pagina: 1