Toon posts:

SQL koppelen met Word via ASP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, vond een topic van ben-k met dezelfde vraag, echter deze topic kon ik niet meer bekijken vanwege een foutmelding. Dus vandaar dit nieuwe topic.

Wij zijn bezig met het ontwikkelen van een klantenbestand waarbij we d.m.v. ASP gegevens uit de MS SQL 2000 database raadplegen,muteren etc.. Werkt prima overigens.
Laatste stap is een manier vinden om de geselecteerde klantgegevens, met name de NAWT gegevens, te koppelen met brieven in Word 2000 voor o.a. mailing acties.
Moet eigenlijk net als mailmerge gaan, alleen dan automatisch via ASP.
De gegevens moeten d.m.v. een ASP pagina worden opgehaald uit de
MS SQL 2000 database en in Word 2000 worden geplaatst.

Hellup a.u.b. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 16:07 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan eens in dit topic kijken [rml][ ASP] header toevoegen aan gegenereerd Word document[/rml]

Verder denk ik niet dat je dit serverside moet willen doen; je hebt in dit geval het probleem dat je WORD op de server moet installeren.

Is het niet makkelijker om de gegevens als Microsoft Access Database weg te zetten en deze te laten downloaden? Deze is vervolgens wel makkelijk te koppelen aan Word.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:37

Basszje

Reisvaap!]

Je kan gewoon het word document ophalen met Filesystem in ASP en dan een read + schrijf naar scherm doen. Wel eerst een header zetten die naar een word bestand verwijst.

Als je dat goed doet herkent de browser de header en gaat word openen op de client :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19, allereerst bedankt voor je bericht, ik kom zo weer een stukje verder.
Even een reactie op jouw opmerking:
Is het niet makkelijker om de gegevens als Microsoft Access Database weg te zetten en deze te laten downloaden? Deze is vervolgens wel makkelijk te koppelen aan Word.
Daar heb je zeker gelijk in maar, onze database is te groot voor Access dus vandaar dat we MS SQL 2000 gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Basszje ook bedankt voor jouw reactie, maar wat jij beschrijft kunnen we al. Het gaat meer om het volgende. Met onze selectie.asp pagina kun je een aantal klanten selecteren, die je dus uit de MS SQL 200 database haalt, van deze klanten moeten bijvoorbeeld de adresgegevens naar een Word 2000 document worden gebracht. Een mailmerge dus, via ASP+SQL.

Weet iemand misschien een goede site die ons verder kan helpen? ala www.w3schools.com en dan nog een graadje dieper?
Ik heb google, altavista etc.. en diverse andere zoekmachines al gebruikt, By The Way. En de Omega search van tweakers ook en microsoft, http://msdn.microsoft.com. Bij MSDN stonden wel een aantal interresante dingen die wij konden gebruiken. O.a. die koppeling naar Word 2000, dit gaat dan via bladwijzers in Word. Hebben we meteen gebouwd, werkt goed. Maar niet voor selecties die vervolgens via mailmerge moeten worden samengevoegd met Word 2000 en daar gaat het nou net om.....

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Scharnout zegt:
Bookmarks!

Serverside oplossing:
Maak in Word al een document en doe op de plekken waar je db-veden wil hebben in Word insert->bookmark. Doe in asp een word aanroepen (obj.open("bestandsnaam") en roep je bookmarks daarna in je asp pagina aan.

Ik zit ff op mijn werk, dus ik kan je ff niet van links voorzien. Op MSDN staat wel uitgebreide documentatie over VBA (stiekem gebruik je dat natuurlijk voor je asp-script) Zoek bij office-oplossingen.

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je bericht Scharnout, maar dit hebben we al. Dit is niet bruikbaar voor bulk opdrachten toch? Of is er wel een manier...

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel een moeilijke zeker... Hebben jullie anders wat diepgaande sites voor me? ((((De search al gebruikt, google, altaviata etc.. ook))))

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:37

Basszje

Reisvaap!]

waarom gebruik je brieven in word eigenlijk ? wat is daar de toegevoegde waarde van :?
misschien kan je die omzeilen door bv de brief door ASP eruit te laten braken ?

Wat ik wel weet is dat bij het meerdere ( veel ) malen oproepen van dergelijke VBA functies er ongetwijfeld iets uit gaat klappen ( word enzo ). Die is niet berekend op dit soort geintjes natuurlijk.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 10:52:
gorgi_19, allereerst bedankt voor je bericht, ik kom zo weer een stukje verder.
Even een reactie op jouw opmerking:

[...]

Daar heb je zeker gelijk in maar, onze database is te groot voor Access dus vandaar dat we MS SQL 2000 gebruiken.
Te groot voor Access? Access kan 2GB max aan. (theoretisch, ok). verder neem ik aan dat je alleen de relevante records neemt? (Anders gezegd: je laat een query / asp-pagina een access database genereren, welke te downloaden / whatever is.)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• JohanDM
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

JohanDM

Optimist

Misschien kan Rich-Text-Format (*.RTF) een uitkomst bieden. Er bestaan voldoende tools die ook serverside werken om RTF documenten te genereren (ook vanuit templates).
Deze RTF documenten worden probleemloos door Word geopend. Je kan de templates zelfs in Word aanmaken en naar RTF saven.
Een voordeel van RTF is dat het bestaat uit plain text met opmaaktags, die je desnoods serverside met stringfuncties kan aanpassen, of nog sterker je kan het RTF document generen vanuit ASP alsof het HTML pagina was, je moet dan wel de content type op 'application/msword' zetten.
ASP:
1
2
3
<%
Response.ContentType = "application/msword"
%>

"Two things are infinite: the universe and stupidity. And the former I'm not so sure about." -- Albert Einstein

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:39

Scharnout

Meuk

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 09:41:
Bedankt voor je bericht Scharnout, maar dit hebben we al. Dit is niet bruikbaar voor bulk opdrachten toch? Of is er wel een manier...
Scharnout zegt:
for ..next
do until RS.EOF

Ik doe het hier ook. Ik markeer 's ochtends alle mensen die betaald hebben, op een later tijdstip selecteer ik die betalingen en druk ik op verwerk en dan blerkt hij er x aantal facturen uit met alle persoonlijke gegevens en bestellingsgegevens. Daarna heb ik het zo gemaakt dat hij gelijk met een optie komt om voor dezelfde pino's een envelop te printen. Maar goed. Vensterenvelop kan ook natuurlijk.

And Bob's your uncle ...

Pagina: 1