Grand Prix 5?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat het laatste deel in Geoff Crammond's Grand Prix-serie uit is gekomen, deeltje 4. Nu is die mij wel wat tegengevallen, dus zit ik eigenlijk te wachten op z'n opvolger. Heeft iemand hier misschien al wat informatie (zoeken op het internet leverde vrij weinig op...)? Tot die tijd blijf ik nog even bij Grand Prix 2 hangen... O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het schijnt dat de grand prix series zijn gestopt....

ik heb het op internet gelezen dus je kan denk ik wachten tot je een ons weegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat gerucht heb ik ook gehoord, en gezien Geoff's laatste "meesterwerk" is het misschien maar beter ook.

Het is ook nog niet zeker of ISI een F1 2003 gaat ontwikkelen dus eigenlijk ziet het er een tikkie somber uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
hmmz, de community van de Grand Prix reeks is heel erg goed, dus die zullen nog wel een tijdje met GP4 doen..verder is GP4 nog niet zo lang uit..dacht ergens half 2002 dat het uitgekomen is... :?
verder is ook de studio van Microprose door Infogrames opgedoekt (dacht die) en daarom is een nieuwe GP game wel even uitgesteld..

sorry dude.. Grand Prix Legends anders? 8)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
Ik hoop dat ISI iig een EA F1 2003 gaat maken ( en simmods een GRT 2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op 29 januari 2003 @ 18:54:
je FTL rank plaatje doet het niet op GoT, jammer he? had ik ook al geprobeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30

Fuelke

Forza Ferrari

_-= Erikje =-_ schreef op 29 januari 2003 @ 18:54:
GTR2003 is iets meer waarschijnlijker dan F1-2003 omdat ik van die eerste al iets gelezen heb op de Simbin fora.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
crap geen GP meer?
dat zuigt echt
waar gaat het heen met deze wereld

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

goed nieuws, geen nepsims tenminste van hem ole ola :)

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Mocht er een GP5 komen dan zal dat nog wel een paar jaar duren. Ik neem tenminste aan dat ze het dan een keer echt fundamenteel beter willen maken om afgangen zoals GP3 en 4 te voorkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30

Wmm

Tja, toen Grand Prix 3 uitkwam had Crammond het erover dat ie vanaf dat moment ieder jaar met een Grand Prix game uit wou komen. Tot nu toe is dat gelukt (Grand prix 3 season 2000 in 2001 en Grand prix 4 in 2002). Maarja, de studio die de games maakte is opgedoekt, dus hoe het nu verder gaat. Misschien gaat Crammond zelf verder met een eigen studio ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Ik vind Grand Prix 2 tbh nog steeds de beste racegame die er is.
De nieuwere versies van onze Crammond zijn steeds meer gericht op de realiteit
en het instellen van verschillende dingen aan je auto enzo,
terwijl ik toch meer van het echte racen hou, en niet van al dat gepiel :)

Ik ben bang dat Grand Prix 5 nog een stapje meer die richting op zal gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel GP4 nog. Lekker eigen auto's designen. Ik ben voorlopig nog niet
uitgekeken op dat spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
senn schreef op 29 januari 2003 @ 19:55:
De nieuwere versies van onze Crammond zijn steeds meer gericht op de realiteit
en het instellen van verschillende dingen aan je auto enzo
Ik kan je zo een heleboel mensen geven die het daar heel erg niet mee eens zijn :)
Mezelf incluis ;)
Maar goed, daar ging dit topic niet over.
Van mij mag er best een GP5 komen, als ze hun huiswerk dan maar wel goed doen. Dus een fatsoenlijk physics engine, en na 4 games eindelijk eens een andere graphics engine. De manier waarop die nu werkt is gewoon crap.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond GP2 helemaal geweldig, mede door de online community die echt een berg nieuwe mods etc uitbracht. GP3 vond ik weer tegenvallen. GP4 ging weer een stap in de goede richting, maar ligt in de kast vanwege de toch debiel hoge systeemeisen. Ik kan het wel draaien, maar het is geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedAddict schreef op 30 January 2003 @ 11:09:
[...]

Ik kan je zo een heleboel mensen geven die het daar heel erg niet mee eens zijn :)
Mezelf incluis ;)
Van mij mag er best een GP5 komen, als ze hun huiswerk dan maar wel goed doen. Dus een fatsoenlijk physics engine, en na 4 games eindelijk eens een andere graphics engine. De manier waarop die nu werkt is gewoon crap.
De graphics engine van nu zijn eigenlijk wel fijn voor mensen met een wat mindere systeem. Want je kan het spel dan toch fatsoenlijk spelen. En misschien een optie in het spel om alvast een car editor in te zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

SpeedAddict schreef op 30 januari 2003 @ 11:09:
[...]

Mezelf incluis ;)
Pcies, gewoon full 3D ala F1-2002

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 11:15:
[...]

De graphics engine van nu zijn eigenlijk wel fijn voor mensen met een wat mindere systeem. Want je kan het spel dan toch fatsoenlijk spelen. En misschien een optie in het spel om alvast een car editor in te zetten. :)
Fatsoenlijk spelen, als het spel 2 keer zo traag draait als dat ie zou moeten doen? Dank je feestelijk :)
Het is sowieso niet te spelen als het te traag draait, en als het schokt, althans dat is mijn mening

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedAddict schreef op 30 January 2003 @ 11:54:
[...]

Fatsoenlijk spelen, als het spel 2 keer zo traag draait als dat ie zou moeten doen? Dank je feestelijk :)
Het is sowieso niet te spelen als het te traag draait, en als het schokt, althans dat is mijn mening
Als je een aantal dingen op low zet met een wat minder systeem. Dan schokt hij niet ofzow hoor. Alleen de Graphics zijn niet optimaal. Maar je kan er goed mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Er zijn alternatieven. Er komen een hoop mods uit voor F1-2002 en straks ook Nascar Thunder 2003 die je genoeg raceplezier moeten geven. De GTR2002-mod is van een dermate hoog niveau (de meeste mods hebben niet realistische physics, Turbomod is daar helaas een voorbeeld van) en ook de Formule1-1977 mod gaat heel erg goed worden. En met 'goed' bedoel ik dat ze zowel op het gebied van graphics en zeker de physics met gemak de GP-series overtreft.

Dan komt ook nog altijd Racing Legends ergens dit jaar op de markt.

Crammond heeft 2 echt goede titels gemaakt, vanaf deel 3 werd de afstand met de concurrentie te groot, totdat zelfs EA hem voorbijging (en dat is, gezien EA zijn reputatie een wonder.) Dat hij weg is, daar ben ik niet zo rouwig om. Wat erger is is dat bijvoorbeeld Papyrus door Sierra richting de consolemarkt wordt gestuurd. Na het aflopen van de Nascar-licentie had er wel een hele goede CART-sim ingezeten of misschien GPL2.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Lister_Storm schreef op 30 januari 2003 @ 13:49:
Ja, vast. Ik denk dat RL volgend jaar de titel "Vaporwear of the Year" van Duke Nukem forever overneemt. De gebroeders West werken hier alleen met zn 2en aan en tot nu toe zijn er alleen wat renders te zien, zo'n vaart zal het echt niet lopen ;)

Verder tja, GP5 zal echt een compleet nieuwe opzet moeten worden wil het echt goed worden, de graphics engine is heel slecht nu, het draait slecht, en de graphics zien er nog maar net iets beter uit dan GP3 uit 2000.
Maar het belangrijkste is dat de physics nogal te wensen overlaten en dat de engine niet editable is, wat de levensduur niet ten goede komt (zie F12002 voor het tegenovergestelde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Lister_Storm schreef op 30 januari 2003 @ 13:49:
Er zijn alternatieven. Er komen een hoop mods uit voor F1-2002 en straks ook Nascar Thunder 2003 die je genoeg raceplezier moeten geven. De GTR2002-mod is van een dermate hoog niveau (de meeste mods hebben niet realistische physics, Turbomod is daar helaas een voorbeeld van) en ook de Formule1-1977 mod gaat heel erg goed worden. En met 'goed' bedoel ik dat ze zowel op het gebied van graphics en zeker de physics met gemak de GP-series overtreft.

...
Je bedoelt waarschijnlijk NASCAR Racing 2003 Season van Papyrus en niet de EA-versie. Racing Legends verwacht ik overigens pas in 2004 en ik hoop dat ze ook een uitgever vinden die hun product wil uitbrengen want anders kunnen we er wel héél lang op zitten wachten.

Edit: dankzij kNarf heb ik het nog eens goed nagelezen en ik denk dan ook dat je het over mods voor NT2003 hebt. Neemt niet weg dat NASCAR Racing 2003 ook een titel is om naar uit te kijken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fuelke op 30-01-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Fuelke schreef op 30 januari 2003 @ 14:28:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk NASCAR Racing 2003 Season van Papyrus en niet de EA-versie.
Hij doelt op mods, en wat dat betreft heeft Nascar Thunder 2003 van EA nog meer potentie dan F1-2002. Het heeft dezelfde engine als F1-2002, maar met analoge klokken, een beter schademodel, en ook nog iets betere physics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op 30 januari 2003 @ 14:46:
[...]

Hij doelt op mods, en wat dat betreft heeft Nascar Thunder 2003 van EA nog meer potentie dan F1-2002. Het heeft dezelfde engine als F1-2002, maar met analoge klokken, een beter schademodel, en ook nog iets betere physics.
Het enige probleem is dat NT2003 in veel delen van de wereld niet te krijgen is omdat Nascar nou eenmaal niet overal populair is. En daarom word er meestal gekozen voor F12002 om een mod te maken.
Daar komt nog bij dat veel mensen, waaronder ik gewoon liever een F1 spel dan een Nascar spel kopen (in Europa zeker) om bepaalde mods te draaien als ze al de keuze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
De broertjes West hebben op hun site aangekondigd dat we binnenkort de eerste ingame shots mogen verwachten. En vaporware.. nee. De enige reden dat we nu geen WSC hebben is omdat a) Empire er geen heil meer in zag (beperkte doelgroep) en b) de broertjes West WSC niet bij een andere uitgever mochten stallen. Code etc zijn allemaal in het bezit van Empire. En dat terwijl WSC al bijna in de beta-stage was.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Lister_Storm schreef op 30 January 2003 @ 16:54:
De broertjes West hebben op hun site aangekondigd dat we binnenkort de eerste ingame shots mogen verwachten. En vaporware.. nee. De enige reden dat we nu geen WSC hebben is omdat a) Empire er geen heil meer in zag (beperkte doelgroep) en b) de broertjes West WSC niet bij een andere uitgever mochten stallen. Code etc zijn allemaal in het bezit van Empire. En dat terwijl WSC al bijna in de beta-stage was.
Ja eerst zien en dan geloven. En ook al zien we binnenkort ingame shots, wat idd zo zou zijn voor zover ik gehoord heb, dan zal t nog heel lang duren voor het daadwerkelijk uitkomt. Vergeet niet dat ze in principe maar met zn 2en zijn.

Ik hoop dat ze het wel uitbrengen en dat het een topsim zal zijn, begrijp me niet verkeerd. Maar tot nog toe valt het bij mij zeker onder het kopje vaporware.
Ze willen veel te veel waarmaken met zo'n klein team IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Eerst wat zien? Ik heb met verscheidene mensen gesproken die het nooit gereleasde World Sports Cars hebben mogen uittesten en die waren zonder meer onder de indruk. Vorige week hebben ze zelfs per ongeluk de webcam laten aanstaan toen de het halfdood geboren kindje WSC aan een bezoeker showden. Ja, WSC.

Er is een sim (geweest), maar dat werk mogen ze op last van de rechter niet gebruiken. Daarom zijn ze nu overnieuw begonnen, en hopelijk wordt het beter.

Ik neem aan dat je niet aan hun goede bedoelingen twijfelt?

Overigens zijn ze tegenwoordig met hun drieen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lister_Storm op 30-01-2003 22:38 ]

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Lister_Storm schreef op 30 januari 2003 @ 22:38:
Eerst wat zien? Ik heb met verscheidene mensen gesproken die het nooit gereleasde World Sports Cars hebben mogen uittesten en die waren zonder meer onder de indruk. Vorige week hebben ze zelfs per ongeluk de webcam laten aanstaan toen de het halfdood geboren kindje WSC aan een bezoeker showden. Ja, WSC.

Er is een sim (geweest), maar dat werk mogen ze op last van de rechter niet gebruiken. Daarom zijn ze nu overnieuw begonnen, en hopelijk wordt het beter.

Ik neem aan dat je niet aan hun goede bedoelingen twijfelt?

Overigens zijn ze tegenwoordig met hun drieen.
Twijfelen aan hun goede bedoelingen zeker niet, dat doe ik bij Bitboys of de makers van Duke Nukem Forever ook niet ;)

Ik ken ook de verhalen van WSC maar aangezien dat nooit uit is gekomen zullen we ook nooit psies weten hoever ze daarmee waren en hoe goed dat was.
Nogmaals, ik hoop echt dat er een mooie sim uitkomt maar er vanuit gaan dat dat zo is is een tweede.
Het lijkt mij verstandiger om ff de kat uit de boom te kijken dan te gaan lopen roepen dat dit jaar RL uitkomt. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
DeLaVega schreef op 30 januari 2003 @ 22:54:
[...]
Ik ken ook de verhalen van WSC maar aangezien dat nooit uit is gekomen zullen we ook nooit psies weten hoever ze daarmee waren en hoe goed dat was.
Dat mensen die met eerdere versies gereden hebben zeer onder de indruk waren (en dan heb ik het over GPL-fanaten) zegt in dat opzicht toch wel genoeg.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Maar is dat een garantie dat het ergens dit jaar uitkomt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Neen.

;)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

We zounden funds moeten raisen voor de West broeders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
En voor Geoff Crammond natuurlijk, want als hij maar lekker z'n gang kan gaan zullen we vast nog wel meer meesterwerkjes als GP2 te zien krijgen... Maar die kl*te bedrijven willen alleen maar zo snel mogelijk winst maken. Nee, laat meneer Crammond maar lekker werken, dan zal ik geduldig wachten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

heb GP series nooit geweldig gevonden :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

SebaZ schreef op 01 February 2003 @ 22:03:
heb GP series nooit geweldig gevonden :{
Wat GP2 is nog steeds een fantastisch spel. Daar heb ik me echt maanden mee vermaakt daarvoor hadden we zelfs een nieuwe PC gekocht + stuur. :*)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

schnumi schreef op 01 februari 2003 @ 22:04:
[...]

Wat GP2 is nog steeds een fantastisch spel. Daar heb ik me echt maanden mee vermaakt daarvoor hadden we zelfs een nieuwe PC gekocht + stuur. :*)
GP2 is denk ik het eerste spel dat ik in multiplayer gespeeld heb, 45 rondjes op Hockenheim tegen een vriend van me, via een seriële kabel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ

SebaZ

High Tech!

Ok, GP2 was idd super (voor zijn tijd)...ik geef toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
En in die tijd vonden we het nog helemaal te gek als we GP2 in full detail met 320*240 konden draaien op onze 486... :P Maar toch blijf ik een beetje uitkijken naar GP5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
En ergens zat Crammond in hetzelfde schuitje als de broertjes West. Crammond deed ook een heleboel in zijn eentje, en dat is denk ik de oorzaak dat er na GP2 nog nauwelijks merkbare vooruitgang is geweest in de game- en physics-engine.

Enige paradepaardje na GP2 was het regenweer in 3. Dat was echt subliem, en tot op de dag van vandaag nog niet overtroffen.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Topicstarter
Lister_Storm schreef op 03 februari 2003 @ 01:42:
En ergens zat Crammond in hetzelfde schuitje als de broertjes West. Crammond deed ook een heleboel in zijn eentje, en dat is denk ik de oorzaak dat er na GP2 nog nauwelijks merkbare vooruitgang is geweest in de game- en physics-engine.
Maar volgens mij hoeft er qua physics ook niet het meest veranderd te worden, het gaat vooral om de grafische engine. Die was in GP2 wel z'n tijd ver vooruit, maar mag inmiddels wel een keer flink vernieuwd worden. Oké, GP4 zag er best OK uit, maar echt revolutionair als GP2 was het nog lang niet (en volgens mij had GP2 ook lang niet zoveel beestjes)...
Pagina: 1