Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb mijn computer (WinXP) aangeloten op een router van Sitecom.
Mijn ADSL netwerk-modem zit ook aan deze router aangesloten.
Internetten gaat helemaal goed, en pingen naar een internet adres ook.
Maar zodra ik binnen mijn netwerk wil pingen, kan ik alleen op IP's pingen.
Ook kan ik als ik in mijn werkgroep naar computers zoek, geen computer openen.
Maar als ik gelijk naar (bijv.) \\laptop wil gaan, krijg ik wel gewoon de juiste computer (laptop
) op mijn scherm
Als ik in de command-prompt "net view" typ, krijg ik ook netjes een lijst met alle computers.
Ik heb mijn modem en router op standaard instellingen staan (op het wireless-lan gedeelte na dan...)
Mijn router is de DHCP-server en ik krijg met alle computers in het netwerk een ip toegewezen.
Op aanraden van een vriend van me, heb ik NetBIOS geïnstalleerd op alle computers.
(volgens hem moest het NetBEUI (of hoe spel je dat precies?
) zijn, maar die zit standaard niet in WinXP en door NetBIOS kan ik al meer dan zonder
)
Ook heb ik NetBIOS via TCP/IP uitstaan.
Ook vond 'ie dat ik DNS dan uit moest zetten, alleen kan dit niet in WinXP.
Waar kan dit nou allemaal aan liggen ?
Kan het nou komen doordat de dns niet goed ingesteld staat ? Of ligt dit ergens anders aan ?
Zou ik het op kunnen lossen door (op de één of andere manier, als het mogelijk is) een losse DNS-server te creëren ? (ik zou niet weten hoe, maar daar kom ik wel achter/uit
)
Ik heb mijn computer (WinXP) aangeloten op een router van Sitecom.
Mijn ADSL netwerk-modem zit ook aan deze router aangesloten.
Internetten gaat helemaal goed, en pingen naar een internet adres ook.
Maar zodra ik binnen mijn netwerk wil pingen, kan ik alleen op IP's pingen.
Ook kan ik als ik in mijn werkgroep naar computers zoek, geen computer openen.
Maar als ik gelijk naar (bijv.) \\laptop wil gaan, krijg ik wel gewoon de juiste computer (laptop
Als ik in de command-prompt "net view" typ, krijg ik ook netjes een lijst met alle computers.
Ik heb mijn modem en router op standaard instellingen staan (op het wireless-lan gedeelte na dan...)
Mijn router is de DHCP-server en ik krijg met alle computers in het netwerk een ip toegewezen.
Op aanraden van een vriend van me, heb ik NetBIOS geïnstalleerd op alle computers.
(volgens hem moest het NetBEUI (of hoe spel je dat precies?
Ook heb ik NetBIOS via TCP/IP uitstaan.
Ook vond 'ie dat ik DNS dan uit moest zetten, alleen kan dit niet in WinXP.
Waar kan dit nou allemaal aan liggen ?
Kan het nou komen doordat de dns niet goed ingesteld staat ? Of ligt dit ergens anders aan ?
Zou ik het op kunnen lossen door (op de één of andere manier, als het mogelijk is) een losse DNS-server te creëren ? (ik zou niet weten hoe, maar daar kom ik wel achter/uit
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 18:43 . Reden: spelvouten verwijderd ]