Toon posts:

[BOOT] Kan geen cd booten

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn computer geinstalleerd van een (bootable) WindowsXP cd. Nu wil ik graag FreeBSD 5.0 erlangs draaien.

Als ik een freebsd image brand en in mijn cdspeler stop en reboot zegt ie: multiple bootable images availeble on cd (blabla). Vervolgens: select image... (zonder menu) als ik dan iets wil intypen (gokken), van 1 letter/cijfer - want na 1 gaat ie al verder met booten - zegt ie niet gevonden (oid) en boot ie gewoon van HD.

Ik snap niet hoe dit kan, in mijn BIOS zie ik niks staan (dat kan aan mij liggen hoor) wat hier iets mee te maken heeft...

Misschien brand ik de cd's verkeerd? Ik heb allebij de BSD/linux cd's die ik heb geprobeerd (FreeBSD 5.0 miniinstall en Mandrake 9.0) gebrand met Nero Burning rom door op burn image te klikken en dan het betreffende image.

Systeeminfo:
Ik heb een ASRock moederbord (K7VT2) en BIOS.

Alvast bedankt voor jullie advies.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59

bloasfist

Slot-A Crew

Je kunt in ieder geval even de andere boot "sources" in je bios uitzetten. Dus dat ie wel MOET booten vanaf je cd. Dan kun je wat meer proberen met dat lettertje/cijfer wat je in zou moeten vullen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
bloasfist schreef op 29 januari 2003 @ 18:35:
Je kunt in ieder geval even de andere boot "sources" in je bios uitzetten. Dus dat ie wel MOET booten vanaf je cd. Dan kun je wat meer proberen met dat lettertje/cijfer wat je in zou moeten vullen.
goed idee, ikga het nu proberen

Verwijderd

Topicstarter
Uit de vorige tip ben ik niks wijzer geworden, behalve de precieze request:

Multiple image CDROM, select boot entry 0-/:0

edit:
hmm misschien heb ik ze toch verkeerd gebrand, want ik zie geen files op de cd's... :S

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 19:55 ]

Verwijderd

Open Nero.
Close the wizard if it is started automatically.
Go to "File"
then to "Burn Image...".
In the next dialog, click on "Image Files (*.nrg)" and select "All files
(*.*)".
Choose the .iso file and accept.
In the following dialog make sure:
- Type of Image is: Data Mode 1
- Block size: 2048
- Image header: 0
- Image trailer: 0
- All the checkboxes are unactive.
Click "OK".
In the next dialog check that the "write" and "finalize" option are active.
Click on "Write".
(Thanks Antonio Asensi)
Uit de README die bij m'n Mdk ISO's zat, maar werkt natuurlijk ook voor andere ISO's

Verwijderd

Topicstarter
ok... ik probeer het nog een keer :/

ik heb wel iets andere menus dan in die README, maargoed versieverschil he :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, het is gelukt!

Maar nu doet zich weer een ander probleem voor (:D), mijn netwerkkaart zit namelijk onboard en die ondersteunt FreeBSD blijkbaar niet :) Maar daarvoor moet ik nog ff wat zoeken.

Bedankt iig :)

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Inderdaad, zoals je zelf al aangeeft, lees eerst de freebsd documentatie eens door, linkjes staan onderin bovengenoemde topic.
Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.