Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Chieftec modje

Pagina: 1
Acties:

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Eindelijk is het dan zo ver.. hij is nu echt bijna af maar ik wou hem graag vast posten!

Hieronder een aantal foto's met daaronder weer een link naar de rest :)

Afbeeldingslocatie: http://qadn.student.utwente.nl/~silent/CaseModding/Chieftec/window3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://qadn.student.utwente.nl/~silent/CaseModding/Chieftec/nic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://qadn.student.utwente.nl/~silent/CaseModding/Chieftec/total.jpg

De rest van de foto's is te bekijken op:

http://qadn.student.utwente.nl/~silent/CaseModding/Chieftec

Lemme know what you think :9~

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik mag niet alleen mooi _/-\o_ zeggen, daarom toch maar wat commentaar.
De kabels zijn bijvoorbeeld niet mooi weggewerkt, zeker de power cable kan beter. Dat is dan ook het enige commentaar dat ik kan bedenken.

Ook het netwerkkaartledje is grappig bedacht :)

Keep up the good work!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03

m0nk

16-09-2003 15.15

raampje is wel okee, rounded ide ook, jammer idd van de stroomkabels..
Ledje op je netwerkkaart is wel grappig..
Wel een aardige mod!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Perphide
Thnx,

Die powerkabel is een probleem geval... hij kan niet omhoog dan heeft mn hdd geen stroom... die kabel staat nu strak en omlaag dan heb ik geen floppy (opzich niet erg) en links dan is ie nog steeds in beeld en naar rechts boven de floppy past net niet.

Nog een splitter erop is ook geen goed idee :(

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
looks a bit like mine tbh

maar wel netjes dus, niet spectaculair

• Whieee
  • Laatst online: 29-11 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

woej! ziet er goed uit... alleen 2 puntjes:

1) die rand van je window (u of h-profiel). Het begin en eind van het profiel komen in een hoek bij elkaar. Dat geeft een gapende opening. Da's niet mooi (vind ik dan). Misschien dat je het profiel een beetje had kunnen schuiven (met de klok mee). Dan heb je geen openstaande naad...
2) die floppydrive is ronduit ugly op deze manier! :X ff andere kleur geven hoor.... :O

ow, over die stroomkabel... tja, je moet je hdd toch voeden ;) ik vind die IDE-kabels meer in de weg zitten. En normaal ben ik degene die altijd zeikt over kabelsalade :*), maar dit keer ben ik (bijna geheel) positief. Als je je powerkabels ff met een tiewrapje vastmaakt en je IDE-kabels iets minder prominent aanwezig maakt, zul je mij niet horen over kabelsalade... (hooguit over het gebrek er aan... ;) ) O-)

nice mod! :P

offtopic:
w00t!! zie ik daar een Logitech subwoofer???!!! :9 :9~ k Heb er ook 1 :Y) Welke set heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 29-01-2003 18:53 . Reden: offtopic geblaat ;) ]

Launching containers into space

• Perphide
ik heb een logitech Z340
en die ide kabels heb ik er express voor gehangen omdat ze groen na gloeien als de ccfl is aangeweest....

de powerkabel kan ik idd ff met een tie-rap vast maken die heb ik nog wel
en ik moet nog een zwarte floppy kopen of spuiten... nog geen tijd voor gehad..
eerst komt er dit weekend een logo op de voorkant...

Verwijderd

Leuk gedaan man!!

inhoudelijk reageren SVP: Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 84% gewijzigd door m-m op 03-02-2003 18:12 ]

Verwijderd

Een leuk idee is ook om op de plaats van dat netwerkledje een kabeltje te gooien en dat ledje bij je hd ledje te flikkeren

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Vind hem mooooi hoor!! ff een beetje witte kabelbinder rond je kabels is nog beter!!

• Perphide
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 12:16:
Een leuk idee is ook om op de plaats van dat netwerkledje een kabeltje te gooien en dat ledje bij je hd ledje te flikkeren
Kan ook nog.. dat wissel ik die met het power ledje...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:46

sapphire

Die-hard pruts0r

wat ik ff wou vragen, heb je die kroonsteentjes, van je babybus, gewoon tussen fan en het knopje in gezet ?

Gabriël AM5

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 10:57
Hmm je hebt die CCFL in het midden van het rooster gedaan, ik heb precies zelfde kast en kleur maar ik heb hem aan de zijkant gedaan, hoe heb jij hem in het midden bevestig dan?

• Perphide
sapphire schreef op 30 January 2003 @ 14:33:
wat ik ff wou vragen, heb je die kroonsteentjes, van je babybus, gewoon tussen fan en het knopje in gezet ?
Ja, ik heb op mn baybus alles op een kroonsteentje zodat ik alles snel en simpel kan vervangen
Novah schreef op 30 januari 2003 @ 14:33:
Hmm je hebt die CCFL in het midden van het rooster gedaan, ik heb precies zelfde kast en kleur maar ik heb hem aan de zijkant gedaan, hoe heb jij hem in het midden bevestig dan?
Ik heb 2x 10cm ccfl's gewoon met klein stukje ducktape vast geplakt... werkt perfect

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Oke dan!!! Zeer netjes gedaan. Vind ik. _/-\o_
Kben namelijk gek op blauwe ledjes! :P

Verwijderd

Het raam heeft een leuke vorm, alleen de kabels binnenin kunnen mijns inziens nog net wat beter geordend worden voor de maximale airflow. Voor de rest: netjes hoor ;)

• Novah
Hmm het raam is zeer net opzich alleen heb je het raam niet om het handvat gemaakt en dus alleen de onderkant van het mobo ziet. Das opzich jammer maar jah das ook nadeel aan chieftec kast, dat handvat. :)

Verwijderd

deze vind ik natuurlijk wel de mooiste:
http://qadn.student.utwen...ing/Chieftec/ontploft.jpg 8)7

zou ik mogen vragen hoe dat komt ?? B)
kortsluiting })

verder ziet het er gelikt uit :9~

• vehpol
  • Laatst online: 04-11 21:53

vehpol

Go Go Gadget!

Eerst nog even een tip voor andere foto's: Probeer de Macrostand eens even, op deze manier foto's van kleine dingen maken is niet echt extreem duidelijk!

Verder ziet je mod er ook zeer mooi uit! Vind het ook wel een originele vorm van het raam, kom je niet zo heel vaak tegen. En het doorvoeren van blauwe leds tot achterop, tja, dat is natuurlijk helemaal goed!

Ceci n'est pas une signature!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 22:03

Felyrion

goodgoan!

erg mooi hoor :D
beetje jammer van dat hoekje rechtsonder je window, dat hoekje uit het rubber. Kun je die niet nog wat verder schuiven zodat deze op het rechte stuk komt? misschien dat dat hoekje dan niet meer zo opvalt.
Verder erg mooi zo, met die rounded cables enzo :9~

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Novah
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 14:51:
deze vind ik natuurlijk wel de mooiste:
http://qadn.student.utwen...ing/Chieftec/ontploft.jpg 8)7

zou ik mogen vragen hoe dat komt ?? B)
kortsluiting })

verder ziet het er gelikt uit :9~
Waarschijnlijk door de draadjes verkeerd op je voeding te installeren. Als je de invertor aansluit op bijv de zwarte van inv op rode van voeding. Zo heeft maat van me ook zijn invertor opgeblazen, weer 6 euro naar de knoppen :P

• Fire69
  • Nu online
Ivm die splitter naar je HD... Heb je die niet verkeerd om gehangen?

Normaalgezien moet het toch zo:

code:
1
2
3
      _  HD
PSU =<
      -  CD

• Wok
  • Laatst online: 11:12

Wok

Dakloos...

Dit is natuurlijk (bijna) helemaal goed! "Eenvoud is kenmerk van het ware" zullen we maar zeggen ;)

Een paar kanttekeningen (sommige eerder al gezegd):

• Raamrubber sluit niet helemaal aan. Misschien een stukje verschuiven, zodat de snede op een recht stuk zit? Ik weet niet of je nog een stuk over hebt, anders kun je nog een poging wagen. Als je de snede in een hoek wilt hebben, moet je het rubber schuin afsnijden.
• Het consequent doorvoeren van de kleur blauw is helemaal top! d:)b Die led in je NIC, maakt het af!
• Ik zie dat je twee kleine CCFL's hebt gebruikt voor de voorkant. Heeft dat een praktische reden of gewoon zomaar? Zelf zit ik eraan te denken om een grote in de voorkant van mijn Chieftec te zetten (heb de bigtower variant).
• Waar heb je die duimschroeven vandaan? Wil ik ook! :9~
• Raampje zou ik persoonlijk iets groter hebben gemaakt, met name qua hoogte. Het zicht op je moederbord is nu een beetje beperkt IMO.
• Ik weet niet hoe jouw soldeerkunsten zijn, maar ik zou overwegen om stekkerverbindingen te maken voor je baybus. Kun je de zaken nog makkelijker vervangen.
• Jammer dat het meerendeel van je foto's bewogen is. Inderdaad misschien de macro-stand eens proberen.

/edit:

Dit bedoel ik met stekkerverbindingen. Een baybus die HlpDsK in elkaar gezet heeft:
[rml][ CM] Ik heeft ook een baybus [ pics] 8-)[/rml]
edit:

Stekkerverbindingen nader uitgelegd...

[ Voor 10% gewijzigd door Wok op 30-01-2003 15:37 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Perphide
Macrostand is een goede tip, ik zal eens kijken of mn cameratje dat heeft... denk het wel...
En het raamrubber moet ik nog een klein stukje tussen drukken... ik heb nog wel iets.

2x10cm is omdat 30net niet past... dan breken ze of ze moeten op de zijkant en dan zie je haast geen licht.

Bewogen foto's komt omdat ik mn poot niet kan stil houden :D maar ik werk dr aan :9~

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Novah schreef op 30 januari 2003 @ 15:12:
[...]
Waarschijnlijk door de draadjes verkeerd op je voeding te installeren. Als je de invertor aansluit op bijv de zwarte van inv op rode van voeding. Zo heeft maat van me ook zijn invertor opgeblazen, weer 6 euro naar de knoppen :P
Ja das niet grappig.
Beetje heel domme fout, maar ja 6 euro valt wel mee.
die van silensniper was kortsluiting, dan krijg je een knal. als je de draadjes verkeerd aansluit doet ie het gewoon niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Odin op 30-01-2003 15:52 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Netjes hoor ik vind alleen dat die ccfl achter dat rooster een beetje een afgezaagd idee is :)

• Perphide
Daarom heb ik er ook 2 achter.... 8)7

Verwijderd

erg leuke mod, maar wat ik wel jammer vind is dat alle mensen met een chiefteck zowat dezelfde mod maken.... vind ik wel jammer, vind ik dan, maar echt mooie mod hoor :)

• Wok
  • Laatst online: 11:12

Wok

Dakloos...

Tja, maar een Chieftec behoeft nou eenmaal weinig modwerk... :) Het is van zichezelf een mooie kast. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Interstice
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Hee een zwarte thumbscrew :P

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

Mooi gedaan! Volgens mij is jou lievelingskleur blauw 8)7

• Perphide
Ja, zoiets... eigenlijk donker blauw ... maarja.. dat geeft niet..

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Hele mooie mod! _/-\o_ _/-\o_
Vooral die blauwe LED is cool :)
Maar misschien heb je wel iets teveel blauw gebruikt... Ik had het denk ik mooier gevonden als je bijv. ook een andere kleur (geel of rood ofzo) CCFL had gebruikt.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Huh hoe kom je aan die Switch muismat? :P
Als die pc van switch komt heb ik um waarschijnlijk al in mn handen gehad :)

Verwijderd

leuk plaatje idd....ontplofte invertor....ik opende hem, en dan staat er bovenaan: De kracht van logisch nadenken

wel geinig voor de rest, komt erg mooi licht uit...maar die floppy-kabeltjes ff verlengen en wegbergen

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Maak je pics eens kleiner man! :(

• Ankrhim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 11:48
Woei, blauw nic-LEDje is kewl!

You can't put your arms around a memory!

• Perphide
bredend schreef op 01 February 2003 @ 16:55:
Maak je pics eens kleiner man! :(
Big people, Big pictures :)

Verwijderd

dat ziet er nice uit!

Lees Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 81% gewijzigd door m-m op 03-02-2003 18:14 ]

Verwijderd

Odin schreef op 30 January 2003 @ 15:51:
[...]

Ja das niet grappig.
Beetje heel domme fout, maar ja 6 euro valt wel mee.
die van silensniper was kortsluiting, dan krijg je een knal. als je de draadjes verkeerd aansluit doet ie het gewoon niet meer.
als je em verkeerd aansluit krijg je vette knal heb ' t zelf mee gemaakt
maar ik kan nergens meer los inventors krijgen
weet iemand zo waar ze deze nog wel hebben?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik alleen die floppydrive nog ff modden... verder is ie niet echt origineel, maar wel mooi uitgevoerd ;)

• Rappie
  • Laatst online: 09:17
mooi gedaan, alleen zou ik krimpkous gebruiken in de baybus ....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Zet er volgende keer ffwaarschuwing bij voor de 56kers ofzo, want die 3 pics zijn 3x700=2,1mb :X

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Perphide
Helaas is er wel wat verf onder de randjes van de sticker gekropen :(
Maar, van een klein afstandje zie je het al niet meer!

Afbeeldingslocatie: http://qadn.student.utwente.nl/~silent/CaseModding/Chieftec/logo.jpg

En dan nog ff mn thumbs aan de binnenkant :)

Afbeeldingslocatie: http://qadn.student.utwente.nl/~silent/CaseModding/Chieftec/inside.jpg

Dat was het weer voor dit weekend :)

Verwijderd

Wow, vette kast :)

En jij ook: Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 82% gewijzigd door m-m op 03-02-2003 18:14 ]

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik denk dat die stroomkabeltjes ook geen probs op hoeven te leveren, doe er gewoon kabel mesh omheen of krimpkousen ;)

Je kan die pootjes namelijk uit de molex stekkers halen en zodoende de molexstekkers, die je niet nodig hebt verwijderen ( natuurlijk wel ff isoleren ander krijg je sluiting ;) ) en de mesh eroverheen schuiven! Als je een stekker teveel hebt, vouw je deze pootjes met de kabel mee en je ziet zo goed als niets meer van de stekker.
Er is een btw inkoopactie gaande hiervoor op laupro.

Je kan dan één mooie zwarte kabel maken met afentoe een stekkertje waar nodig! Dus echt strak wordt het dan :)

* AaroN heeft zelf ook een Chieftec besteld, een bigtower >:) en blauwe leds uiteraard!

[ Voor 14% gewijzigd door AaroN op 02-02-2003 23:36 ]

JayGTeam (213177)

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
ziet er gelikt uit ;)

Reageer dan niet! Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

[ Voor 81% gewijzigd door m-m op 03-02-2003 18:15 ]

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• The_Greater
  • Laatst online: 28-11 08:38
Zweet! Jammer dat het logo is uitgelopen is. Misschien met een mooie zwarte stift en een stefigehand om het logo heen gaan... Achja... nice case! :D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• AB2ND
  • Laatst online: 19-07 22:38

AB2ND

Vonkenboer

* AB2ND likes blue
t blauwe ledje in je netwerk kaart is een leuk detail

idee:
psu kabels meshen?

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Verwijderd

het is wel leuk allemaal maar sorry dat ik dit hier moet zeggen. ik vind dat het een beetje te makkelijk is geworden met dat modden raampje erin ccfl en een ledje klaar. maar waar is de echt mod bedoel het is allemaal eenzijdig geworden :/

• Rev!
  • Niet online
Mag ik vragen waar je die ccfl'ls vandaan hebt? Ik zoek ze namelijk ook nog van 10 cm, en deze lijken op de foto's lekker vel.

Verder mooie mod =)

Verwijderd

As usual....

• Rev!
  • Niet online
Revision schreef op 03 februari 2003 @ 23:19:
Mag ik vragen waar je die ccfl'ls vandaan hebt? Ik zoek ze namelijk ook nog van 10 cm, en deze lijken op de foto's lekker vel.

Verder mooie mod =)
....
Pagina: 1