Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] op zoek naar IC'tje....

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus opzoek naar het ic'tje:
4953
AM
W924

dit is een ic'tje van 3 mm groot met 8 pinnetjes eraan. Deze post ik in CM&EL omdat het om een ic'tje van een laptopo gaat.... ik kan de laptop niet starten zonder dit ic'tje... :(

het gaan om een Dell Latitude CPi Pentium 2 400 Mhz

heeft iemand nog ergens zo'n ic'tje liggen of een kapotte Latitude, of weet je waar ik zoi'n ding kan krijgen? Post het dna hier...

Verwijderd

wat doet het ictje ? en kijk eens bij conrad of grootaarts [typo]. of google even op het ic.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 18:08:
wat doet het ictje ? en kijk eens bij conrad of grootaarts [typo]. of google even op het ic.
conrad heeft ze niet.... en op google kan ik hem ook niet vinden :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 18:08:
het ic'tje zorgt volgens mij voor de voeding van het toestel... hij doet dus echt helemaal NIETS als ik de aanknop indruk...

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb je ze gebeld, of heb je op de site gekeken?

Die site is bagger, maar in de winkel hebben ze ongeloofelijk veel.

Anders even kijken bij Radio Twente (helaas geen URL. Anybody :?)

[ Voor 5% gewijzigd door Atlas op 29-01-2003 18:31 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
alexandervisser schreef op 29 januari 2003 @ 18:30:
[...]

Heb je ze gebeld, of heb je op de site gekeken?

Die site is bagger, maar in de winkel hebben ze ongeloofelijk veel.

Anders even kijken bij Radio Twente (helaas geen URL. Anybody :?)
het is nu te lat om te bellen.....is gesloten nu :(

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 18:37:
[...]

het is nu te lat om te bellen.....is gesloten nu :(
Gewoon bellen dus.

Ze hebben drie verdiepingen vol dtaan met elektrocina troep.

Het is echt vol daar :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
alexandervisser schreef op 29 januari 2003 @ 18:38:
[...]

Gewoon bellen dus.

Ze hebben drie verdiepingen vol dtaan met elektrocina troep.

Het is echt vol daar :P
heb gebeld...neemt nietamdn op....moet ik w88 toch morgen :(

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:06

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

mss bij maxim een sample aanvragen?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

DeaTH-MeTaL schreef op 29 januari 2003 @ 18:48:
mss bij maxim een sample aanvragen?
Is misshien niet van Maxim ...

Verwijderd

Kijk eens bij Farnell, die heeft een 2 x zo dikke catalogus als conrad en die staat helemaal vol met componenten.
Met een beetje geluk jouw IC ook...

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Misschien de Si4953 van Vishay?
Dat is een dual P-channel mosfet.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zal wel een flashmemory zijn ofzo met firmware
kun je een plaatje posten met de chip en waar die zit?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op 30 januari 2003 @ 10:38:
zal wel een flashmemory zijn ofzo met firmware
kun je een plaatje posten met de chip en waar die zit?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/laptop002.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
post ik een plaatje...word me topic geel :( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
hebben ze NIET bij stuutenbruin, hebn net gebeld.... wat nu??? :( :( :(

Verwijderd

Ik ga met Henk B mee. :)

'T is een Dual P-channel enhancement-mode MOSFET. Klik hier voor een datasheet van de SI4953 van Temic.

Hij zit naar ik vermoed in een van de schakelende voedingscircuits (bv CPU/geheugen etc.)

Kijk eens op 't silkscreen (de witte lettertjes op de pcb) wat voor aanduiding bij 't componentje staat? Voor torren en FETjes is 't over 't algemeen de letter Q + getal, voor IC's staat er meestal een U + getal.

Als je 'm niet kan vinden, kan dat best wel eens kloppen, P-channel MOSFETs zijn al moeilijk te krijgen, laat staat dual P-channel FETjes. :/

Je kan 't anders ook eens radio rotor bellen, 't is een klein zaakje, maar nog van de oude stempel, maw ze doen alle moeite om een onderdeeltje te bestellen. :)

Wat je anders ook nog kan doen is gelijkwaardige componenten zoeken, en daar een sample van aanvragen. Veel fabrikanten doen dat iig.

Edit: De IRF7316 schijnt compatible te zijn met de SI4953.

De IRF7316 is ook de Dual P-channel MOSFET uit de HEXFET-serie van International Rectifier. Die zou een stuk makkelijker te verkrijgen moeten zijn. Hij is iig ook in de SO-8 verpakking verkrijgbaar.

edit 2: tiebvaut :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 13:50 . Reden: Toevoeging over compatibel FETje ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 13:30:
Ik ga met Henk B mee. :)

'T is een Dual P-channel enhancement-mode MOSFET. Klik hier voor een datasheet van de SI4953 van Temic.

Hij zit naar ik vermoed in een van de schakelende voedingscircuits (bv CPU/geheugen etc.)

Kijk eens op 't silkscreen (de witte lettertjes op de pcb) wat voor aanduiding bij 't componentje staat? Voor torren en FETjes is 't over 't algemeen de letter Q + getal, voor IC's staat er meestal een U + getal.

Als je 'm niet kan vinden, kan dat best wel eens kloppen, P-channel MOSFETs zijn al moeilijk te krijgen, laat staat dual P-channel FETjes. :/

Je kan 't anders ook eens radio rotor bellen, 't is een klein zaakje, maar nog van de oude stempel, maw ze doen alle moeite om een onderdeeltje te bestellen. :)

Wat je anders ook nog kan doen is gelijkwaardige componenten zoeken, en daar een sample van aanvragen. Veel fabrikanten doen dat iig.
en waar moet ik dan om vragen? als ik bel, ik 'heb eigenlijk helemaal gen verstand van electronica :X

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 13:39:
[...]

en waar moet ik dan om vragen? als ik bel, ik 'heb eigenlijk helemaal gen verstand van electronica :X
Om een Dual P-channel enhancement-mode MOSFET, bijvoorbeeld de SI4953 van Temic :X

Zover kom zelfs *ik* nog ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 13:39:
[...]

Hmm je had net gereplyed terwijl ik had geedit.. Dus kwoot ik mezelf maar even ;)
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 13:30:
...8<...
Edit: De IRF7316 schijnt compatible te zijn met de SI4953.

De IRF7316 is ook de Dual P-channel MOSFET uit de HEXFET-serie van International Rectifier. Die zou een stuk makkelijker te verkrijgen moeten zijn. Hij is iig ook in de SO-8 verpakking verkrijgbaar.
Vergelijk de datasheets van de SI4953 en de IRF7316 even, volgens mij komen die genoeg overeen.

Vraag om een: Dual P-channel MOSFET in SO-8 package, type IRF7316

Hou de de datasheet bij de hand om eventuele extra gegevens mbt tot de eigenschappen te noemen.

EDIT: Als je HIER klikt, als land 'Nederland' selecteert, en vervolgens op 'Check Availability' klikt, krijg je een lijst van leveranciers in Nederland met 't componentje in voorraad.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 14:03 . Reden: Leverancier availability linkje toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 13:48:
[...]

Hmm je had net gereplyed terwijl ik had geedit.. Dus kwoot ik mezelf maar even ;)

[...]

Vergelijk de datasheets van de SI4953 en de IRF7316 even, volgens mij komen die genoeg overeen.

Vraag om een: Dual P-channel MOSFET in SO-8 package, type IRF7316

Hou de de datasheet bij de hand om eventuele extra gegevens mbt tot de eigenschappen te noemen.

EDIT: Als je HIER klikt, als land 'Nederland' selecteert, en vervolgens op 'Check Availability' klikt, krijg je een lijst van leveranciers in Nederland met 't componentje in voorraad.
kom ik uit op:
http://www.conrad-verbindung.de/irf7316_hexfet_so/162454.htm
en deze:
http://www.fairchildsemi.com/news/1999/9903/fdc6306p1.html

maar op die foto zijn er maar 6 pinnetjes...en ik moet er 8...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 14:06 ]

Verwijderd

Die '6 pinnetjes' zijn van de zgn SuperSOT-6 uitvoering van Fairchild. Die moet jij niet hebben.

Die van Conrad is de SO-8 uitvoering, en die heeft, zoals de naam al aanduid, 8 pinnetjes. Die moet jij wél hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 14:11:
[...]

Die '6 pinnetjes' zijn van de zgn SuperSOT-6 uitvoering van Fairchild. Die moet jij niet hebben.

Die van Conrad is de SO-8 uitvoering, en die heeft, zoals de naam al aanduid, 8 pinnetjes. Die moet jij wél hebben.
heb je misschien een linkje naar die conrad site? ik kan hem niet ivnden... :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 14:11:
[...]

maar deze:
http://www.digikey.com/sc...dll?Pname?Name=IRF7316-ND
kan ik dus bestellen of moet da zonder ND???

Verwijderd

Topicstarter
TRANSISTOR MOSFET SO-8:Length or Height 1.75mm Width 4.05mm Depth 5.2mm Power dissipation 2W Transistor polarity (table) P Channel (Dual) Continuous drain current for MOSFET 4.9A Maximum pulsed drain current for MOSFET 30A Row pitch of IC connector etc 6.3mm Case code 0805

die dus :?

maar op de foto van da ding staat wel een andere tekst dan op da orginele ding van mij... of maakt dat niet uit?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 17:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:27:
...

maar op de foto van da ding staat wel een andere tekst dan op da orginele ding van mij... of maakt dat niet uit?
Nee, tekst is fabrikant-afhankelijk. Vaak kan je wel een deel van 't type-nummer herkennen.

Voorbeeldje: Beide 555 timer ICs

Fabrikant ST Micro: TS555CN
Fabrikant Fairchild: LM555CN

Maar even een vraagje van een andere orde?

Als jij zo'n 'self-proclaimed' electro-n00b bent, hoe weet jij dan dat juist dat componentje de geest heeft gegeven? (Ik kan iig op de foto die jij hebt gegeven, niet zien dat de FET ontploft is oid)

Daarbij ook de vraag of je wel voldoende geoefend bent in 't gebruik van een soldeerbout? (En heb je wel een goede soldeerbout?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 17:27:
TRANSISTOR MOSFET SO-8:Length or Height 1.75mm Width 4.05mm Depth 5.2mm Power dissipation 2W Transistor polarity (table) P Channel (Dual) Continuous drain current for MOSFET 4.9A Maximum pulsed drain current for MOSFET 30A Row pitch of IC connector etc 6.3mm Case code 0805

die dus :?

moet de tekst op het ic'tje nou hetzelfde zijn of niet, kan het zijn dat een andere ic dezelfde functie heeft en dus ook werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 19:22:
[...]

Nee, tekst is fabrikant-afhankelijk. Vaak kan je wel een deel van 't type-nummer herkennen.

Voorbeeldje: Beide 555 timer ICs

Fabrikant ST Micro: TS555CN
Fabrikant Fairchild: LM555CN

Maar even een vraagje van een andere orde?

Als jij zo'n 'self-proclaimed' electro-n00b bent, hoe weet jij dan dat juist dat componentje de geest heeft gegeven? (Ik kan iig op de foto die jij hebt gegeven, niet zien dat de FET ontploft is oid)

Daarbij ook de vraag of je wel voldoende geoefend bent in 't gebruik van een soldeerbout? (En heb je wel een goede soldeerbout?)
ik weet dat juist dat componentje kapot is omdat er een klein bubbeltje plastic(geschroeid dus) aan de rechterkant van het IC zit, daarbij zit aan de onderkant van een toetsenbord een zwarte uitslag van waar het ic'tje is *ontploft*

ik kan redelijk solderen, ik heb het ic'tje eraf gesoldeerd zojuist.

en ik heb het ic'tje zojuist besteld op een een of andere vage webshop, ben benieuwd of hij aankomt morgen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 19:27 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Mmmmm, zo'n mosfet klapt er niet zomaar uit.
Kan goed zijn dat hij er strax net zo hard weer uit klapt.

And The Only One

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Display gebelt?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Topicstarter
Diamon schreef op 30 January 2003 @ 19:59:
er zat echt een gaatje in en aan de onderkant van het toetsenbord zat een uitslag plek dus ik denk toch wel dat hij een beetje doorgebrand is :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Display Elektronica, is ook een elektronica zaak :)
Ennuh, edit eens, je post steeds 3 of 4 posts onder elkaar binnen 2 minuten, da's nergens voor nodig :X
edit:
En links van de conrad-site kan je niet posten, die doen het nooit :(

[ Voor 15% gewijzigd door Demo op 30-01-2003 20:33 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Demoniac schreef op 30 januari 2003 @ 20:31:
[...]
Ennuh, edit eens, je post steeds 3 of 4 posts onder elkaar binnen 2 minuten, da's nergens voor nodig :X
wat bedoel je :+ ?

Verwijderd

Topicstarter
ok, dit topic is vanaf nu dus even dood tot morgenavond, dan weet ik of ik het ic'tje krigj of niet, of hioj werkt of niet... alles hangt van morgenavond af B)

• Henk B

Henk B

te obl

gevoel van :'( :'( :'( en 8)7 8)7 8)7 ...

welterusten

Demoniac: je overdrijft, hij post slechts 2 keer achter elkaar. En dat dan drie keer (so far) >:)

[ Voor 25% gewijzigd door Henk B op 31-01-2003 02:23 ]

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Verwijderd

Topicstarter
ik heb NIETS in mijn brievenbus liggen :( en de post is al geweest :(

dus wat nu te doen? :? :'(

• Henk B

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 11:28:
ik heb NIETS in mijn brievenbus liggen :( en de post is al geweest :(

dus wat nu te doen? :? :'(
Wat dacht je van even wachten???
's avonds bestellen en volgende dag 's ochtends in huis is echt een utopie hoor!!!

[speciale DHL diensten ff buiten beschouwing gelaten, die kosten ook wat meer dan een postzegel...]

Verwijderd

Topicstarter
Henk B schreef op 31 January 2003 @ 11:40:
[...]

Wat dacht je van even wachten???
's avonds bestellen en volgende dag 's ochtends in huis is echt een utopie hoor!!!

[speciale DHL diensten ff buiten beschouwing gelaten, die kosten ook wat meer dan een postzegel...]
komt de post op zaterdag ook by the way? :P

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
duh, ja :)

met een hamer past alles

Verwijderd

Topicstarter
weer niets bij de post... moet ik me nu zorgen gaan maken?? :? :(

• Punksmurf
euhm

je hebt 'm 2 dagen geleden aangevraagt toch?
niet zo paniekerig man...

[ Voor 3% gewijzigd door Punksmurf op 01-02-2003 14:10 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Topicstarter
dus volgens jullie zou deze moeten werken:??

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/fetso-8.JPG :?

Verwijderd

Topicstarter
wel...of....niet... :? :/

• Henk B

Henk B

te obl

Ben je ooit wel eens ongeduldig genoemd? Of een zeurpiet?
Niet? Bij deze dan...

Je laatste vraag is al beantwoord.

• Punksmurf
[zeik-mode]
Nofi, maar als iemand t niet weet gaat die iemand (like me) dus niet posten 'nee dat weet ik niet' want dan krijg je enorm veel topics met alleen maar 'nee dat weet ik niet' erin, das niet errug nuttig.

en nog ff een kwoot uit de faq:
Als je een topic hebt gestart, maar je krijgt niet snel genoeg antwoord, ga het topic dan niet omhoog schoppen. Dit kan ook tot gevolg hebben dat je topic gewoon wordt gesloten.
er zit nog geen 2 uur tussen je posts... dus je kickt wel snel
k d8 dat er een regel was dat je na 24 uur mocht kicken maar die vind ik niet (forumwide GoT faq is offline, of iig de link in de 'moderatie policy CME' werkt niet, xal even mailen daarover).

edit:

uit de forum-faq

Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:

* EXCEPTIONEEL HOOFDLETTERGEBRUIK.
* Een probleem neerleggen in de verwachting dat je begrepen wordt, en dat je wel eventjes (binnen 10 minuten) een (kant en klare) oplossing hebt.
* Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor.
* Te veel smilies gebruiken (of de 'verkeerde').
* Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
* Je probleem in meerdere subfora aan de orde brengen (crossposten / dubbelposten). Een thread is echt genoeg.
* Mensen erop wijzen dat er iets niet klopt aan de thread (searchvraag ed.) Zie ook: deze mededeling.
* Reacties die niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.

edit2:

als ik dit zo lees mag deze post eigenlijk ook niet 8)7 maar om m nou te melden bij een modje vinnik ook zo overdreven, eigenlijk ... dus vandaar deze post :P
[/zeik-mode]

[ Voor 49% gewijzigd door Punksmurf op 01-02-2003 17:13 ]

met een hamer past alles

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 13:48:
..
Wat denk je zelf als je de twee datasheets naast elkaar zet, en je de gegevens in de tabellen vergelijkt. Dan zou je zelfs als electron00b nog de overeenkomsten zien.

'T antwoord is JA, ze komen overeen. De parameters die verschillen zullen geen invloed van betekenis hebben, en dus zijn de componenten uitwisselbaar.

Ik moet overigens kwijt dat je niet zo moet kicken. :/ Dat is een nare gewoonte en zorgt ervoor dat mensen eerder je topic gaan mijden, dan dat ze zinvolle input gaan geven. Ik was 't ook geneigd, maar ik wilde je ook dit nog meegeven.

'T heeft absoluut geen zin omdat je:

A. 't component toch al besteld hebt. (Was 't 't verkeerde geweest, dan had je wéér kunnen wachten op je bestelling)

B. Ik je 't antwoord al gegeven had.

Ik ben niet 'n persoon dat direct maar een melding maakt in SeM om te melden dat je je wel _ERG_ fout gedraagt in dit topic, maar ik moet je zeggen dat ik wel geneigd was 't te doen.

Dus ga alsjeblieft nu eens rustig aan doen, en een beetje geduld opbrengen mbt je bestelling en blijf van de koffie af ;)

PS:
Misschien alvast een tip voor 't moment dat 't FETje binnen is, kijk even op 't silkscreen van de PCB wat de orientatie van 't componentje moet zijn, en kijk ook even in de datasheet van de IRF7316 wat pin 1 is. Dan hoef je straks niet te vragen wat 'voor en achter' is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 17:02:
[...]

[...]

Wat denk je zelf als je de twee datasheets naast elkaar zet, en je de gegevens in de tabellen vergelijkt. Dan zou je zelfs als electron00b nog de overeenkomsten zien.

'T antwoord is JA, ze komen overeen. De parameters die verschillen zullen geen invloed van betekenis hebben, en dus zijn de componenten uitwisselbaar.

Ik moet overigens kwijt dat je niet zo moet kicken. :/ Dat is een nare gewoonte en zorgt ervoor dat mensen eerder je topic gaan mijden, dan dat ze zinvolle input gaan geven. Ik was 't ook geneigd, maar ik wilde je ook dit nog meegeven.

'T heeft absoluut geen zin omdat je:

A. 't component toch al besteld hebt. (Was 't 't verkeerde geweest, dan had je wéér kunnen wachten op je bestelling)

B. Ik je 't antwoord al gegeven had.

Ik ben niet 'n persoon dat direct maar een melding maakt in SeM om te melden dat je je wel _ERG_ fout gedraagt in dit topic, maar ik moet je zeggen dat ik wel geneigd was 't te doen.

Dus ga alsjeblieft nu eens rustig aan doen, en een beetje geduld opbrengen mbt je bestelling en blijf van de koffie af ;)

PS:
Misschien alvast een tip voor 't moment dat 't FETje binnen is, kijk even op 't silkscreen van de PCB wat de orientatie van 't componentje moet zijn, en kijk ook even in de datasheet van de IRF7316 wat pin 1 is. Dan hoef je straks niet te vragen wat 'voor en achter' is ;)
maar...... :'( :'( nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag :? :'( 8)7
heb ik het goede ic'tje besteld bij Ferret?
:)

tx voor jullie geduld :) _/-\o_

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 23:35:
[...]

maar...... :'( :'( nu heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag :? :'( 8)7
heb ik het goede ic'tje besteld bij Ferret?
:)

tx voor jullie geduld :) _/-\o_
le-zen.... :/

Ja je hebt het goede ictje besteld
Diamon schreef op 30 January 2003 @ 19:59:
En Damion heeft een goed punt .... je hebt grote kans dat er achter die mosfet meer kapot is (elcotje rot , ander ic naar de knoppen oid) en dan knalt je nieuwe mosfet er even hard weer uit als de oude.

[ Voor 25% gewijzigd door Sine op 02-02-2003 01:21 ]

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Sine schreef op 02 February 2003 @ 01:20:
[...]

le-zen.... :/

Ja je hebt het goede ictje besteld

[...]

En Damion heeft een goed punt .... je hebt grote kans dat er achter die mosfet meer kapot is (elcotje rot , ander ic naar de knoppen oid) en dan knalt je nieuwe mosfet er even hard weer uit als de oude.
tja...dat heet dan een kwestie van uitproberen denk ik.... als dat zo is denk ik dat ik beter het hele moederbord kan gaan vervangen... :( :(

Verwijderd

Topicstarter
er is nog steeds geen ic'tje aangekomen via de post.... :(

Verwijderd

Topicstarter
even een kick, ik ben nog steeds opzoek naar dat ic'tje ik krijg vandaag een videokaart voor een ander tft schermpje waar de ic'tjes 4953 BB WS43.

opzitten is dat ic vergelijkbar met die orginele van mij?
Pagina: 1