Toon posts:

Vcc en Gnd op mijn tnt2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit hier hoor of in het electonica topic
sorry als het fout staat

Ik heb hier nog een oude tnt 2 kaart liggen. Hier heb ik een ander koelblok op gemonteert en hij loopt stabiel op 180 Mhz (koelblokje is lauw). Nu wil ik graag weten of iemand een voltmod weet of misschien de ingangs spanning van de tnt2 core ( dat ik hier een regelbare voeding aan kan hangen >:) ) of als 3e optie : de voedingspinnen van de agp poort (welke moet ik dan hebben ?). De de agp poort pinnen die voor het voltage zijn afsnijd en er daar dan een regelbare voeding aan hang

Mijn dank

Edit: Kent misschien ook iemand een voltmod voor de memory die erop zit , deze gaat op dit moment tot 185 Mhz ( en ze worden ook maar net warm , er zitten namelijk ook koelblokkies op :*) )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 18:06 ]

Verwijderd

Heb je zelf al gezocht :?

Welke kaart is het? Ik geef je weinig kans trouwens, maar ik kan even kijken. Moet ik wel weten welke kaart het is.

Verwijderd

Topicstarter
uh ik weet niet welk merk :?
ik kan er wel een foto van maken en dan naar je emailen of je zou me moeten vertellen waar ik een plaatje naar kan uploaden. Maar elke riva tnt2 m64 kaart is toch hetzelfde

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 08:22

AcouSE

Swedish Chef

D'r zit 100% zeker een spanningsregelaar op die kaart, dus als je de PCI-busspanning opkrikt regelt die regelaar dat weer heel mooi weg.

Verwijderd

De meeste kaarten zijn hetzelfde idd, maar niet allemaal.

Ik kan verder weinig vinden over een TNT2 vmod. Je kan btw ook zelf zoeken he! Sowieso heeft het vmodden van een TNT2 erg weinig nut. Met een GF2mx ben je nog beter af ;)

Verwijderd

Topicstarter
acouse : die spanningsregelaar he , kan ik daar geen weerstand ofzo op solderen zodat hij meer volts doorstuurt ??

Fewture : ik weet het , het is een oude kaart. Maar hij is tijdelijk de vervanger van mijn dode Geforce 4 kaart :'( en ik zou niet weten waar ik zelf moet zoeken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 18:49:
De meeste kaarten zijn hetzelfde idd, maar niet allemaal.

Ik kan verder weinig vinden over een TNT2 vmod. Je kan btw ook zelf zoeken he! Sowieso heeft het vmodden van een TNT2 erg weinig nut. Met een GF2mx ben je nog beter af ;)
Als je het internet afzoekt, kom je geen enkele site tegen waarbij ze een TNT2 hebben gemod. Als een voltmod dus nut zou hebben gehad, zou het internet vol hebben gestaan met sites over voltmods van de TNT2.
Dus ook al zou je je kaart hebben gemod, dan zou het geen performance winst opleveren.
En als je hem zo graag wilt modden, moet je een chip zoeken waarop staat 51031, bij mijn tnt2 tenmiste.

Verwijderd

AcouSE schreef op 29 januari 2003 @ 18:46:
D'r zit 100% zeker een spanningsregelaar op die kaart, dus als je de PCI-busspanning opkrikt regelt die regelaar dat weer heel mooi weg.

Klopt als een bus :)

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 11:28:
[...]

Als je het internet afzoekt, kom je geen enkele site tegen waarbij ze een TNT2 hebben gemod. Als een voltmod dus nut zou hebben gehad, zou het internet vol hebben gestaan met sites over voltmods van de TNT2.
Dus ook al zou je je kaart hebben gemod, dan zou het geen performance winst opleveren.
En als je hem zo graag wilt modden, moet je een chip zoeken waarop staat 51031, bij mijn tnt2 tenmiste.

En dat ook ;) Ik heb er niet EEN gevonden.. Niemand Vmod een TNT2. Dat doen ze pas vanaf de GF2 ofzo.

Verwijderd

Als je van alle chips op je kaart de tekst die erop staat opschrijft, kunnen we ff kijken of daarvan misschien een datasheet aanwezig is.

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek even de chips enz op en dan ben ik zo terug

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen : ND nd36641641DT , 0048
Bios : Holtek HT27c512-70 , A103f0351-2
Condensatoren : een aantal 10 , 47 en 100 uF condensatoren van 16 volt
Weerstanden : 6 X een dikke grijze weerstand ( denk ik tenminste dat het is ) , en een hoop vierkanten kleintjes
3 Poot (zo noem ik ze altijd :P) : Utc tl431 ()A ( misschien de spanningsregelaar ?? )
Niko P3055LD , A032113 ( middelste poot is maar 2 mm ofzo )
er zit nog een gruis blinkent ding op waar opstaat : 14.31818
en de 12 Volt fan connector zit er ook maar is word niet gebruikt

Ik heb een link gevonden van de utc tl431a
http://www.unisonic.com.tw/products/icpdf3/TL431A.pdf
hier staat dat als ik het voltage op de ref verander dat ik dan dus een hogere spanning krijg ( reference + 2.5 Vref )
maar zou iemand een idee hebben van waar deze spanning naartoe gaat ??

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 16:08 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Haha, ik ben dus uniek bezig geweest :P
Ik heb namelijk een voltmod op mijn TNT2 gedaan 8)7 Maar die heb ik er weer af gehaald (de weerstand, de draadjes zitten er nog op) omdat ie in mijn ma d'r PC ging. En dan hoeft ie niet overclocked te zijn.
Overigens, 180 MHz core vind ik al hoog, mijne kwam niet verder dan 160 :( Geheugen wel tot over de 200.

[ Voor 19% gewijzigd door Demo op 31-01-2003 09:20 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Maar je weet in ieder geval welke de spanningsregelaar is, moet je ff een duidelijke beschrijving hebben hoe die ic precies werkt

Verwijderd

Topicstarter
ja maar regelt die spanning regelaar ook de core spanning
en Demoniac zou je me AUB die mod kunnen opschrijven ( of hier tiepen ) hoe ik alles moet doen enz

Verwijderd

180 is niet zo hoog. Ik heb nog een Sniper TNT 2 M64 en die heb ik eens opgevoert naar 200/180. Ik kwam niet hoger dan 180 want memory werd wel heet.Op 190 liep windows vast. maar wel stabiel dus op 200/180 .Ik had op dat standard koelblokje wat eropzat gewoon ff een Titan 50mm op 6500RPM erop gemonteerd.

en dat allemaal voor een m64 model

edit: oja . Atop 0016A AT64C geheugen
Chronotel CH7006C-T RUC 9939 M8W40 tv-out chip

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 17:03 . Reden: schoot me wat te binnen ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 17:13
Ik ben ook wel geinteresseerd in die TNT2 mod Demoniac! Kan je ff wat meer info geven? Anders heeft die waterkoeling voor mn kaartje geen zin natuurlijk ;)

Verwijderd

hier nog1 met een diamond viper v770

wil hem ook nog wel hoger klokken heb al memsinks (voor de looks) en een fannetje op gpu geplaatst en soldeeren vindt ik niet erg want dat lukt me redenlijk goed

Verwijderd

Topicstarter
hebben jullie ( bredend en chemical_x ) ook een spaninnings regelaar erop zitten ??
ik kan echt helemaal niks vinden over een voltmod ofzo , maar het moet wel kunnen

Verwijderd

Topicstarter
ik durf niet zomaar te gaan solderen ,
zodra mijn gf 4 terug is ok maar dan hoef ik hem ook niet meer te ocen :P
naja weet iemand of ik daar de goeie spanningsregelaar heb te pakken ??

Verwijderd

nou ik heb er net wat (denk ik gare foto's van gemaakt maar er zitten een aantal chipies op maar 1 ervan kan ik de tekst niet goed meer lezen...(als ik ze van mijn camera kan halen plaats is wel wat pics.)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

das mooi...

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
k thnx chemical :D

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 20:17:
hier nog1 met een diamond viper v770

wil hem ook nog wel hoger klokken heb al memsinks (voor de looks) en een fannetje op gpu geplaatst en soldeeren vindt ik niet erg want dat lukt me redenlijk goed
memsinks doe je heus niet alleen voor de looks bij een V770! Mijne wilde eerst niet verder dan 170, met memsinks kon ik hem tot 233 pushen >:) Heb 'm op 190 gehouden voor zekerheid mbt de stabiliteit.
Voor de V-mod heb ik deze guide gebruikt, met dit schema: (de GF2 MX bleek precies de zelfde spanningsregelaar te hebben :D)
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/video/geforce2-overclocking/us1150-typ.gif
Let wel op: de waarden van de weerstanden kunnen anders zijn dan in dit artikel, dus meet ze na! Ik heb geen weerstand meer op mijn eigen kaart zitten, dus ik kan jullie helaas niet vertellen welke waarde ik gebruikt heb. Maar een echte tweaker kan dat zelf wel uitvinden ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
thnx , je link werkt op het moment niet maar ik zal eens kijken of ik een andere gf2 mx kan vinden :)

• bredend
thnx , dan kan ik misschien wel wat hoger komen. Nu heb ik nl. zonder overklokken ongeveer 1000 3Dmarks ;)
En na het beter koelen zal het wel omhoog schieten 8)7

Verwijderd

Topicstarter
jama die chip die op die tekening staat heb ik helemaal niet :S

• bredend
Op mijn Guillemot kaartje heb ik een EZ1580 aangetroffen, en met deze databladen:
http://www.hartwareguru.de/files/ez158x2.pdf
http://www.semtech.com/pdf/ez158x.pdf

Volgens mij moet ik over de pootjes 1 en 2 een weerstand zetten. Maar dit is de eerste keer dat ik zo'n ding serieus bekijk, dus kan iemand mij met zekerheid helpen?

:)
Pagina: 1