Toon posts:

[RH8.0] evolution foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben al een eindje evolution aan het uitproberen en vind het een goed mailproggie, hij doet alles verzenden en ontvangen alleen telkens als ik een attachement bijvoeg krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/yttrium/snapshot1.png

dus ik dacht, ik zal eens updaten aangezien het een iets oudere versie is (met red carpet btw) maar de foutmelding blijft, al de rest doet hij normaal ???

Verwijderd

Da's... vreemd? Als je nu eens met gdb attached aan de evolution-mail proces, waar crasht ie dan? Haal je toevallig attachments van een NTFS schijf of iets anders bijzonders?

Verwijderd

Topicstarter
nee nee, de files komen gewoon uit de home dir van root en zijn gewone bestanden ... heb die gdb nog nooit gebruikt, dus khoop dat ik het goed gedaan heb... nu kstart via die gdb evolution op en terug doet hij hetzelfde bij die attachement alleen geeft hij nu geen foutmelding meer, wel nog de zelfde gevolgen ... en in die gdb gaf hij hetvolgende:

evolution-shell-WARNING **: CORBA exception IDL:GNOME/Evolution/Shell/InvalidURI:1.0 when requesting URI -- evolution

Bonobo-CRITICAL **: file bonobo-ui-engine.c: line 1083 (bonobo_ui_engine_xml_node_exists): assertion `BONOBO_IS_UI_ENGINE (engine)' failed.

evolution-shell-WARNING **: Error changing interactive status of component OAFIID:GNOME_Evolution_Mail_ShellComponent to FALSE -- IDL:CORBA/COMM_FAILURE:1.0

Program received signal SIGPIPE, Broken pipe.
[Switching to Thread 8192 (LWP 2796)]
0x420d368d in writev () from /lib/i686/libc.so.6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 18:21:
nu kstart via die gdb evolution op en terug doet hij hetzelfde bij die attachement alleen geeft hij nu geen foutmelding meer
gdb breekt processes af op signals, dus voordat het component gecrasht is kapt gdb de applicatie al af - die warning komt daarna pas.

Maar je moet evo gewoon starten en dan gdb aan de evolution-mail attachen (attach <pid> in gdb).

Verwijderd

Topicstarter
ok, heb dus eerst evolution opgestart dan gdb daarna attach met den pid van evolution-mail ... alles werkte nog aan evolution uitgezonderd het email deel, vanals ik bv nieuw bericht koos bleef hij stil staan, gingen de bovenste menu's weg ... m.a.w. als ik gdb attach aan evolution-mail flipt alles dat met mailen temaken heeft??!? :'(

Verwijderd

Oh, volgens mij moet je dan 'r' (enter) intypen om evolution-mail door te laten gaan. :D.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik las op de psyche-mailing-list van januari een soort gelijke fout.

Misschien zou daar 'ns naar kunnen kijken. Als dat het zelfde is dan zou het deze bug moeten betreffen:
bug 76366

Verwijderd

Topicstarter
A_L schreef op 30 januari 2003 @ 15:00:
Ik las op de psyche-mailing-list van januari een soort gelijke fout.

Misschien zou daar 'ns naar kunnen kijken. Als dat het zelfde is dan zou het deze bug moeten betreffen:
bug 76366
heb die eens bekeken maar het is niet deze bug, het lijkt meer op bug 73896 alleen is het bij mij bij het maken van een mail met een attachement, niet bij het lezen ervan ...

[url=] https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=73896 [/url]

kga nu nog eens die gdb proberen hehe ... toch merci vo de tip!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 10:58:
Oh, volgens mij moet je dan 'r' (enter) intypen om evolution-mail door te laten gaan. :D.
heb hetvolgende gedaan:
evolution gestart
gdb
attach 2290
dan moest ik een paar keer enter drukken
dan c (voor continue)
kreeg dan weer dezelfde foutmelding en dit bij gdb:

(gdb) c
Continuing.

Program received signal SIGABRT, Aborted.
[Switching to Thread 8192 (LWP 2290)]
0x42028cc1 in kill () from /lib/i686/libc.so.6
(gdb) c
Continuing.

Program exited normally.
(gdb)

en vanaf dan werkt evolution nog alleen de mailservice niet ...

Verwijderd

Als hij gecrashet is, moet je "bt" (backtrace) intypen in plaats van "c" (continue).

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 21:13

JaQ

Ik had hetzelfde probleem op Gentoo. Op de het forum van Gentoo vond ik dit script:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#!/bin/bash 

if [ ! -e /etc/gnome-vfs-mime-magic ]; then 
    echo "CANT FIND /etc/gnome-vfs-mime-magic" 
    exit -1 
fi 

mv /etc/gnome-vfs-mime-magic /etc/gnome-vfs-mime-magic.old 

sed 's:\(^\(.*\)belong\(.*\)\):#\1:' /etc/gnome-vfs-mime-magic.old > \ 
    /etc/gnome-vfs-mime-magic 

echo "/etc/gnome-vfs-mime-magic has been fixed" 
echo "A backup has been made in /etc/gnome-vfs-mime-magic.old" 
exit

Dit veranderd instellingen van gnome waardoor dit uitermate vervelende probleem opgelost wordt.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 22:15:
Als hij gecrashet is, moet je "bt" (backtrace) intypen in plaats van "c" (continue).
heheh sorry was dat erbij vergeten te vermelden ... sorry maar ik ben nog maar een paar weekjes met linux bezig ;)

(gdb) backtrace
#0 0x420d224b in poll () from /lib/i686/libc.so.6
#1 0x40ebd3cb in g_main_poll () from /usr/lib/libglib-1.2.so.0
#2 0x40ebcc95 in g_main_iterate () from /usr/lib/libglib-1.2.so.0
#3 0x40ebd0f4 in g_main_run () from /usr/lib/libglib-1.2.so.0
#4 0x40dbc6df in gtk_main () from /usr/lib/libgtk-1.2.so.0
#5 0x402c699e in bonobo_main () from /usr/lib/libbonobo.so.2
#6 0x080ae754 in main ()
#7 0x420158d4 in __libc_start_main () from /lib/i686/libc.so.6

en van da script heb dat eens snel overlopen en

line 11: /etc/gnome-vfs-mime-magic: No such file or directory

nu ik ga daar straks na men examen van vhdl eens naartoe kijken ...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:58 ]

Pagina: 1