3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
maar anderen zweren bij de onderste.
Ga naar een computerzaak toe waar ze die dingen verkopen, en test het even.
Bij meeste winkels hebben ze wel een aantal naast elkaar liggen die je even kunt en zelfs mag bevoelen.
Tis dus wat je zelf het fijnst vind.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Als je lang erachter zit, neem dan afentoe pauze.
Of doe wat anders met je hand. (op tafel tikken oid)
Of vraag even aan winkel of je 2 verschillende, kan kopen en als je een keuze hebt gemaakt welke jou het beste ligt je de andere weer terug kunt brengen. en dat je dan de aandschaf prijs van die terug kan krijgen.
Op die manier kun je kijken welke muis je het beste bevalt.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Ecodan warmtepomp
Het gaat niet alleen om je muis maar ook je houding.
Als je veel dezelfde bewegingen maakt moet je afentoe gewoon pauze nemen.
Daar verandert een andere muis echt niets aan.
[ Voor 10% gewijzigd door JT op 29-01-2003 17:20 ]
Ecodan warmtepomp
Overigens heb ik sinds ik een Trackball (MS Trackball Explorer) gebruik geen rsi-klachten meer, tenminste, niet thuis. Wel op school of werk na langdurig muize met een gewoon piepertje.... Trackball Explorer is een t-ball met de bal onder wijs- en middelvinger, en dat bevalt me top. Scrollen en klikken met duim, rest met vingers... gamen lukt er ook prima mee...
Maar het gaat hier om de logitechs, en dan zou ik toch voor de duim gaan... scrollwiel bij die anderezit namelijk op een hele foute plek...
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Over RSI: Met een trackball kan je onderarm ontspannen op je buro liggen, terwijl je met een muis je hele arm spant om deze te bewegen. Daarom helpt een trackball tegen RSI.
Het belangrijkste is je houding en een actieve manier van zitten.
Verder is regelmatige ontspanning belangrijk. Dus een programma installeren, dat regelmatig aangeeft dat je pauze moet houden en dat dan ook doen.
In die pauzes is het belangrijk om te ontspannen, dus NIET in een stressballetje knijpen of oefeningen gaan doen, maar gewoon je armen rustig laten hangen.
Verwijderd
ik heb hem in cordless versie
heb 1 x die andere geprobeerd is erg v ervelend vind ik
met de duimversie kun je ook perfect gamen
ik heb thuis een groot bureau en dan kan je gewoon de hele onder arm ontspannen op het bureau leggen dat is wel rustiger als gewoon muisen.
Veel mensen krijgen ook door muizen last van schouders en dergelijke niet eens zo zeer van pols of vingers. Dat zijn dingen die met houding te maken hebben.
Dus goede houding
trackball kan hierbij helpen (vriendin kan er niet aan wennen en blijft het vreeeselijk vinden)
Maar ik kan alleen bevestigen probeer alles en behoud het goede!!
Verwijderd
Is echt een plezier om mee te werken behalve als je wil gamen
In een schietspel kan je niet zo vlug nauwkeurig mikken en nOObs weten gewoon niet hoe ze moeten beginnen met dat balletje maar dat is hier enkel een voordeel, blijven ma en pa tenminste van m'n pc af
als ik de reacties hier zo lees ben ik echt 1 van de weinigen die plezierig gamed met z'n t-ball... Ik ben met m'n t-ball sneller dan met een muis, en preciezer...
Hoe het komt???
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Verwijderd
Dus hoe voelt het, Is het erg wennen, Is het relaxed, etc
edit/: Extra vraagje: Hoe werkt zo'n trackball
PS. Sorry voor het enigsinds afwijken van het topic, al is de vraag lijkt me wel beantwoord: puur kwestie van wat je persoonlijk makkelijker vind.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 01:31 ]
Mijn eerste trackman was een oeroude (non-marble) trackman, die je nauwelijks kon bedienen. Enorme blauwe bal, vaak vies, vaak schoonmaken. Was wel geinig.
Mijn tweede was net als de bovenste plaatje, maar dan zonder scroller.
Mijn derde is net als de bovenste (dus met scroller). (niet draadloos)
En mijn vierde (en laatste tot zover toe) is de onderste.
Mijn reden om de laatste te proberen is omdat ik steevast krampen kreeg in mijn hand wanneer ik intensief aan het gamen was met de trackman. Met de duim bedienen vond ik nooit zo geweldig als ik game. Ik bediende het altijd met duim en wijsvinger (dus ga maar na hoe scheef mijn hand over de trackman hing).
De onderste bedien je voornamelijk met je wijsvinger (als je het een beetje forceer, kan je het ook met de duim doen). Wijsvinger of middelvinger+wijsvinger. Is wel aardig. Het is natuurlijk wel even wennen als je de duim-bediening ben gewend. Maar in't algemeen krijg ik er minder pijn in mijn hand van wanneer ik intensief game.
Persoonlijk ben ik op zoek naar de zogenaamde 'cadillac onder de trackmans'. De Cordless Trackman FX, die ik nergens in nederland kan vinden.
Hopelijk was mijn input informatief.
DeeJ
Oh even een edit:
Ik zou het bij Logitech houden. Microsoft is iets waar ik zeer slechte ervaring mee heb (en dat was niet eens een trackman).
De Cordless Optical Trackman (dat onderste zwarte ding) is geweldig. Het werkt op batterijen en de bereik is best goed (ik kon nog steeds respons krijgen op 2 meter). Het is nu al een maandje of twee geleden, response is goed, en je hoeft het niet steeds te 'activeren' om het te laten werken (Wat bij die ene draadloze optical microsoft muis wel benodigd was, om KNETTERGEK van te worden!)
[ Voor 17% gewijzigd door Trinsec op 01-02-2003 23:49 ]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Repeditive Strain Injury. = klachten door een herhaldelijke beweging. Maakt dus niet uit met wat voor muis, trackball, pen je windows bedient.
Zo''n wacom is heel goed binnen windows te gebruiken. (search levert wel wat nuttigs op)
[ Voor 13% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 02-02-2003 01:38 ]
de mensen die zeggen dat dat niet fijn is hebben het gewoon niet lang genoeg gedaan ":+
want echt:
nooit meer hoef je je muis te verleggen, je geeft gewoon een ruk aan die bal, en je staat meteen goed...
en het is zoveel fijner om te max'en fotosoepen of gewoon surfen (ik heb soms de behoefte om hem mee te nemen naar school
Verwijderd
mijn oudere Amiga trackball is nog steeds het beste voor mij. GROTE bal.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 02:01 ]
Ik heb alleen wel de hele tijd last van een knakkende duim sinds ik die TrackMan heb
tvw