[win2k] ondersteunt geen ATI rage 128?

Pagina: 1
Acties:

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-09 17:07
Ik heb sinds kort een 2de hands pc aangeschaft voor 50 eurotjes. Toen ik deze open trok zat er een gloed nieuwe Hercules 4000XT 64mb PCI kaart in. Deze wil ik gaan gebruiken in me eigen pc voor dual setup. Maar ik heb wel met deze kaart Win2k Server geinstaleerd en dit werkte goed. Tot dat ik deze kaart er uit had gehaald en een ATI rage 128 AGP er in had gezet. kaart werkt wel maar in het laad scherm van win2k server krijg ik opeens een vervormd beeld en slaat de pc vast. Ik heb voor dat ik die kaart er in had gedaan alle drivers van de vorige kaart verwijdert en dit meerdere keren herhaald

Later dacht ik aan vroeger toen die ATI rage 128 AGP in een andere pc zat waarop ik geen win2k kon instaleren omdat ie vast liep bij het initialeseren van beeld drivers ofzo. (tijdens installatie dus)

Dus nu mijn vraag. Kan het zijn dat deze kaart (de ATI rage 128 AGP dus) niet wordt ondersteund onder win2k???
En als ie wel wordt ondersteunt hoe krijg ik deze aan de praat?

Verwijderd

kijk eens of er nieuwe drivers zijn???

Verwijderd

waarschijnlijk moet je gewoon ffies w2k opnieuw installeren. dan doet die 't perfect.

Bill begrijpt het wel vaker niet als er van videokaart gewisselt wordt. Geluidskaarten hebben hetzelfde probleem.

Verwisselde in mijn systeem een leadtek TI4200 met een asus V8440 (TI4400), snapte ome bill ook niet.

• SH007
  • Niet online
Je had het beste even de drivers van die 4000XT er af kunnen gooien voor dat je er die andere kaart in deed.
Wat je nu kunt proberen is in VGA modus booten en de goede drivers installen.
Als dat niet wil kun je altijd nog een reinstall doen.

• Tead
  • Laatst online: 08-09 17:07
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:21:
kijk eens of er nieuwe drivers zijn???
Als ik op de page van ATI mijn kaart in voeg met win2k dan krijg ik een driver. Die heb ik gedl maar nooit er op kunnen zetten omdat ie vast loopt voor dat ik in windows ben. Maar ik ge het nu proberen in veilige modus.
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:29:
waarschijnlijk moet je gewoon ffies w2k opnieuw installeren. dan doet die 't perfect.

Bill begrijpt het wel vaker niet als er van videokaart gewisselt wordt. Geluidskaarten hebben hetzelfde probleem.

Verwisselde in mijn systeem een leadtek TI4200 met een asus V8440 (TI4400), snapte ome bill ook niet.
Klopt niet. Zo als je leest in me eerste stukje kreeg ik het niet voorelkaar om win2k schoon te instaleren met deze kaart.
SH007 schreef op 29 januari 2003 @ 16:33:
Je had het beste even de drivers van die 4000XT er af kunnen gooien voor dat je er die andere kaart in deed.
Wat je nu kunt proberen is in VGA modus booten en de goede drivers installen.
Als dat niet wil kun je altijd nog een reinstall doen.
Drivers van 4000XT waren er af.
en dat laatste ga ik nu proberen. :)