Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Kan dit met een decoupeerzaag?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het modden van mijn kast en wil deze vorm eruit zagen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/huubjhm/P4180017.jpg

Maar ik heb geen dremel.
Sommige tweakers hebben het eruit gezaagt met een decoupeerzaag, maar dat zou alleen werken bij lange stukken.
Kan het ook bij dit figuur?

En hoe kan ik het beste het plexi erachte bevestigen, met raamrubber of gewoon erachter vast tapen?

Verwijderd

ga je die gaatjes dan ook figuurzagen? :P

Verwijderd

er zijn extra smalle decoupeerzaagjes voor bochtige toestanden
hoop wel voor je dat je pendelgeval hebt

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Ik ken die kast wel, tig van weggebouwd op mn werk en die gaatjes zitten er dus al in :P
Moet geen probleem zijn met een deco lijkt me..

Systeem Specs

Verwijderd

easy, dat gaat makkelijk met een decopeerzaag! Alleen ff uitkijken bij die hoeken.

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:26
IK zou niet weten waarom het niet zou lukken, je bent iets langer bezig. Maar dat boeit toch niet.

Die gaatjes kan je niet met je decoupeerzaag doen :+

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

die vier hoekpunten zijn scherp om met een decoupeerzaag maar het kan wel.

ik maak mijn plexi vast met schroeven, maar je kan ook popnagels en (ik weet het niet zeker) lijm gebruiken. Raamrubber kan je nemen om lelijke foutjes te verbergen.

[ Voor 5% gewijzigd door Odin op 29-01-2003 16:17 ]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
het grovere werk kan je met een decoupeerzaag doen en het fijnere gewoon met een boormachine frezen op een hoog toerental.

Met een bepaald apparaat dat je op je boormachien kan zetten (weet niet hoe het heet, het is iig een soort frees met allemaal stukjes schuurpapier in een soort waaier) kan je het heel mooi uitslijpen als 'nabehandeling'.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
of je pakt een goeie ouderwetse figuurzaag met metaalzaagjes... ff zagen, ff afbramen.. klaar! :) (als je redelijk kan zagen dat is) het raam zou ik niet met popnagels doen, want je hebt kans dat het plexi breekt door de nagel. ik heb de mijne erin gelijmd, werkt ook goed, maar gebruik dan wel lijm die niet bros is na het drogen. (secondenlijm e.d.) Bison kit of tix is wel ok. ik heb zelf Uhu Power universeel lijm gebruikt, die is ook wel geschikt.

Mn 3D printer blogje..

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 12:28
makkie, gewoon met decoupeerzaag

Verwijderd

Dit kan makkerlijk met een dekopeerzaag gedaan worden.

Ik heb zelf verschillende vormen gedaan met deko, o.a. vierkant, wietblad, wazigevorm, (letter)Q, (letter)P.

Het vraagt enige presisie, maar als je het met belijd doet en zonder haast, dan kan dit makkelijk.

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Als je mooie hoeken wilt krijgen kan je als volgt decouperen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/decoupeer.gif

Eerst de buitenste (lange) stukken, dan vanuit binnen naar de hoeken toe (de twee kromme lijnen) en als laatste het kleine stukje :)

Dont mind the paint skills, t gaat om het idee :P

System specs

Verwijderd

ik ben nu ook met de decoupeerzaag figuren aan het zagen.. en dat gaat prima.. gewoon een heel fijn metaalzaagje gebruiken, en niet te hard duwen...
Gewoon recht houden en hij glijd er bijna dorheen.. (volgens mij sneller dan met de dremel :?)

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 13:11:
(volgens mij sneller dan met de dremel :?)
Natuurlijk is het sneller dan een dremel. Het gaat er niet om welk gereedschap beter is. Het gaat erom in welke situatie je 1 van de 2 gebruikt.
In jou geval (eigenlijk de meeste) kan je gewoon met een decoupeerzaag aan de slag. Pas bij fijnere werktjes en figuurtjes is een dremel een must.

Verwijderd

Topicstarter
kee thnx, maar ik heb ook nog ergens gehoord dat je de voor of achterkant in moest tapen zodat er geen kartelrantjes ontstaan.
klopt dit?

Verwijderd

gewoon vijlen als je klaar bent. Moet zoizo wel om de bramen te verwijderen.
Maar als je dat goed doet word het super glad en heb je geen raamrubber of wat dan ook nodig.

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 18:39

JaltaH

meh

De tape zorgt ervoor dat de verf een beetje op je case blijft zitten. Ook de voet van de decoupeerzaag kan het e.e.a beschadingen.
Maar als je toch je case nog wilt spuiten maakt het niet veel uit.

Careful. We don't want to learn from this.

Verwijderd

Topicstarter
ben niet van plan mijn kast te spuiten duz, tenminste nog niet :)

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
de kant waar je met de decoupeer zaag moet je dan ff intapen, dat voorkomt een hoop krassen (ervaring :( )

Verwijderd

Wabs schreef op 30 januari 2003 @ 17:27:
de kant waar je met de decoupeer zaag moet je dan ff intapen, dat voorkomt een hoop krassen (ervaring :( )
dar zeg je wat :( heb ik nu dus niets meer aan :( het evil heeft al geschied :( ik MOEt mijn kast dus spuiten >:)

Verwijderd

Topicstarter
en dat wil ik het lievst voorkomen :)

• eagle
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:12

eagle

-beast

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:13:
er zijn extra smalle decoupeerzaagjes voor bochtige toestanden
hoop wel voor je dat je pendelgeval hebt
ik hoop dat je de pendelstand niet gebruikt in metaal.
Deze is namelijk alleen voor hout imo. 8)7

Verwijderd

Leuke foto.....ff denken waar ken ik die kast van.... AHA die is van mij!!! :*)
ik heb het met een decoupeerzaag gedaan zo als je kunt zien in de foto helemaal boven aan en de gaatjes zaten er al in.

ik heb de kast ook op m`n site staan.
http://members.home.nl/huubjhm

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Huubjhm, de volgende stap is netjes wegwerken van kabels en flatcables in de venster :P

Zal dat lukken? ;) Is nu nog beetje rommelig geloof ik.

Verwijderd

dat is al gedaan de foto die je ziet is een oude foto.
de kabels zijn weggewerkt met rondekabels en het glas zit nu in een rubberen rand. dat is natuurlijk wat mooier dan een glas plaat aan de behuizing vast plakken met tweekomponenten lijm. en als je de kast open doet dat de glas plaat er telkens weer van af donderd 8)7

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
decouperen vind ik makkelijker dan dremelen.

ik heb met een soortgelijke kast dit gedecoupeerd.

http://www.zaanlan.nl/fotos/albums/album03/aal.jpg

Dat zeg ik....

Verwijderd

Odin schreef op 29 January 2003 @ 16:16:
die vier hoekpunten zijn scherp om met een decoupeerzaag maar het kan wel.
.
scherpe hoeken???

dat ding is kaarsrecht in mijn ogen.
behold mijn casecut, volledig gedaan met decoupeerzaag, dan moet zoiets simpels écht wel lukken

Mijn gedacht :)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/The_Y/image007.jpg

(zelfs geen lak beschadiging!)

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 23:25:
[...]

scherpe hoeken???

dat ding is kaarsrecht in mijn ogen.
behold mijn casecut, volledig gedaan met decoupeerzaag, dan moet zoiets simpels écht wel lukken

Mijn gedacht :)
[afbeelding]

imho is die van de topicstarter moeilijker dan die van jou hoor
dit is gewoon recht toe recht aan zagen B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 23:25:
[...]

[afbeelding]

Dat is ook niet zo moeilijk als je 'm eerst afplakt met tape...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~walet/aerox/Kast/4.jpg
deze is ook gedaan met decopeerzaag.. let erop dat je je zaagje niet ik horizontale richting mag laten bewegen.. alleen verticaal

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ja moet lukken hoor. Moet je er een speciaal zaagje indoen voor dun metaal, dan lukt dat wel. Ik heb mijn window in mijn HQ08 ook met een dikkepeerzaag gezaagd :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Window_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/go0s/CaseMod%20Pix/AopenHQ08/Window_2.jpg

:)

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 08:18:
[afbeelding]
deze is ook gedaan met decopeerzaag.. let erop dat je je zaagje niet ik horizontale richting mag laten bewegen.. alleen verticaal
:? :? :? :?

HUH? die vat ik niet

Verwijderd

en? al gelukt :? ?

Verwijderd

CRu5H0n3 schreef op 03 February 2003 @ 01:32:
[...]

imho is die van de topicstarter moeilijker dan die van jou hoor
dit is gewoon recht toe recht aan zagen B)
jij hebt zeker str*** in je ogen? die kleine lettertjes in mijn cutout al eens bekeken???

die van de topicstarter doe ik met men ogen dicht

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Doe eens rustig

- ik dacht dat die kleine letters een sticker was
- en idd je letter logo ziet eruit alsof je het met je ogen dicht hebt gedaan

Verwijderd

nou mijn decopeerzaag kan je op 2 manieren instellen..
1 is de snelheid waarmee hij vertikaal beweegt en 2 is de mate waarmee hij elke slag naar voren beweeg(handig voor hout) maar bij plexiglas en metaal moet je dat uitzetten

edit:
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 16:54:
4 zet de voortstuwing op 0. van je decopeermachine
die dus

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 16:58 ]

Verwijderd

voor het decopeeren van dun plaat materiaal moet je de volgende dingen in acht nemen
1 gebruik een zaagje met fijne tanden (hoe fijner hoe beter)
2 koop zaagblaadjes waarvan de tanden naar je toe staan.
3 zet het pendelen op een niet te hoge toeren
4 zet de voortstuwing op 0. van je decopeermachine
5 laat het zaagblaadje het werk doen en begin niet meteen hard te duwen
6 om beschadigingen aan het lak te voorkomen plak je de plaat af en teken je de
uitspaaring op het afplaksel .
7 veel sukses

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
The amazing Y, je decouperkunsten zijn goed gelukt bij die kleine lettertjes, maar die grote Y ziet er dus echt niet uit...

Verwijderd

bart_vd schreef op 03 februari 2003 @ 16:55:
The amazing Y, je decouperkunsten zijn goed gelukt bij die kleine lettertjes, maar die grote Y ziet er dus echt niet uit...
ben ik dan de enige die zwaar op dat ding geilt ofzo :9

Verwijderd

toch sterk dan dat mijn case vierde is geworden op multiplayer madness in juli, een lanparty van 1500 man...

ook raar dat ik daarbuiten elke casemodcompo waaraan ik deelnam (en dat zijn er toch al een heel aantal ondertussen) gewonnen heb...

diegene die het beter kan uitzagen mag komen proberen, daar geef ik geld voor om het te zien

Verwijderd

bart_vd schreef op 03 February 2003 @ 16:55:
zoek maar eens op het lettertype VTC tribal op google, typ dan eens een keer The Y in

kijk het resultaat en kijk naar mijn cut

die kleine lettertjes hebben hun gebrekjes (normaal, gezien het een decoupeerzaag cutout betreft en het formaat van die letters in kwestie), maar die 'Y' wijkt met geen millimeter af van het origineel lettertype. dus vraag ik mij af waarop jij je baseert met zo een opmerking?

• WhiteDog
  • Laatst online: 21:38

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:06:
[...]

zoek maar eens op het lettertype VTC tribal op google, typ dan eens een keer The Y in

die kleine lettertjes hebben hun gebrekjes (normaal, gezien het een decoupeerzaag cutout betreft en het formaat van die letters in kwestie), maar die 'Y' wijkt met geen millimeter af van het origineel lettertype. dus vraag ik mij af waarop jij je baseert met zo een opmerking?
ik vind m mooi :>

je komt alleen wel erruuug laag vanonder :P

Verwijderd

WhiteDog schreef op 03 februari 2003 @ 19:11:
[...]

ik vind m mooi :>

je komt alleen wel erruuug laag vanonder :P
inderdaad, goed gezien

dat kwam zo uit, k had beter de letter hoger gehangen, maar er geen rekening mee gehouden aan de onderkant, fout van mij

gevolg was dat ik aan de case zelf ook heb moeten wegslijpen, met als gevolg: een wankele kast.

geen probleem, heb de bodem versterkt met een aluminium plaatje van 10 mm dik (jaja, mijn bodemplaat is één cm dik alu, stevig genoeg he? :D)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/The_Y/bodem.JPG

• WhiteDog
  • Laatst online: 21:38

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 19:42:
[...]

inderdaad, goed gezien

dat kwam zo uit, k had beter de letter hoger gehangen, maar er geen rekening mee gehouden aan de onderkant, fout van mij

gevolg was dat ik aan de case zelf ook heb moeten wegslijpen, met als gevolg: een wankele kast.

geen probleem, heb de bodem versterkt met een aluminium plaatje van 10 mm dik (jaja, mijn bodemplaat is één cm dik alu, stevig genoeg he? :D)

[afbeelding]
en je woont nog in belgië ook :D

je mag mijn kast ook is uitslijpen hoor, als je adsl hebt krijg je paar unlimited accounts van me (werken bij skyslet is fun :D)

Verwijderd

geen probleem, heb er al ettelijke gedaan de afgelopen maanden hoor :)

ben dan ook lid van www.born2oc.be (komend weekend komt NETWERK ons interviewen over casemodding voor het maartnummer, beat that!) :D

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb de vorm eruit :D eerst geprobeert met een decoupeerzaag maar de kast was iets te dun, tenminste dat vak wat ik wou uitzagen, dat was net iets dun (het boog helemaal tijdens het zagen.
komt een leraar zeggen dat ze toch een soort dremel hadden (deed het op skool dus)
maar de vorm is er uit.
maar wat kan ik nou het beste doen, met of zonder raamrubber?

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 19:03:
toch sterk dan dat mijn case vierde is geworden op multiplayer madness in juli, een lanparty van 1500 man...

ook raar dat ik daarbuiten elke casemodcompo waaraan ik deelnam (en dat zijn er toch al een heel aantal ondertussen) gewonnen heb...

diegene die het beter kan uitzagen mag komen proberen, daar geef ik geld voor om het te zien
Dus omdat jij prijzen met die kast gewonnen hebt moet ik hem mooi vinden? 8)7

- Die kleine letters staan scheef
- En die grote Y is niet alleen lelijk (smaak verschilt) maar ook nog eens op de compleet verkeerde plek

En dat je voor alles een deco gebruikt hebt, kun jij misschien trots op zijn. Ik vind het gewoon dom. Je moet spul gebruiken waarvoor het bedoeld is. Zoniet zie je eigen resultaat. :'(

succes met modden en je prijsjes

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 19:06:
[...]

je vroeg erom :X

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mislukteY.jpg

Verwijderd

toch niet, op die foto staat het zijpaneel namelijk niet recht op, maar schuin tegen een houten muur hier om die foto te kunnen nemen, vandaar dat letter te laag lijkt, optisch bedrog :P

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

ik heb de hoogte ook met 10% verminderd

Verwijderd

kan ook te maken hebben met het feit dat ik dat toen op mijn gewone printer heb afgeprint en heb laten vergroten in een copy center tot het gewenste formaat dan misschien?

in ieder geval kwam de cutout volledig overeen met de tekening die ik had (alleen aan de t is een foutje ingekropen vrees ik, dat geef ik dan ook grif toe)
Pagina: 1