ik heb al een paar jaar een goed werkend php / mysql gastenboek alleen heb ik de laatste tijd wat last van een paar lame sciptkiddies die html code in mijn gastenboek zetten. Nu dacht ik zal dat eens oplossen maar ik loop tegen een probleem aan.
Ik zelf kwam tot de volgende oplossing:
Probleem hierbij is dat ie steeds hetzelfde stukkie tekst bij elke bericht zet. Dus hoe krijg je zonder moeilijke code steeds een ander tekst stukje bij die naam. Ik hoef geen werkende oplossing alleen een duw in de richting...
Ik zelf kwam tot de volgende oplossing:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| $result = mysql_query("SELECT naam FROM gastenboek ORDER BY datum DESC"); $result2 = mysql_query("SELECT tekst FROM gastenboek ORDER BY datum DESC"); $myrow = mysql_fetch_array($result2); $text = $myrow["tekst"]; $text = htmlentities($text); $text = nl2br($text); echo "<table border='0' width='100%' cellspacing='11'>\n"; echo "<tr><td></td><td></td></tr>\n"; while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) { printf("<tr><td>%s</td><td>$text</td></tr>\n", $myrow[0]); } echo "</table>\n"; |
Probleem hierbij is dat ie steeds hetzelfde stukkie tekst bij elke bericht zet. Dus hoe krijg je zonder moeilijke code steeds een ander tekst stukje bij die naam. Ik hoef geen werkende oplossing alleen een duw in de richting...