failliet door ADSL-lite?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Na 3 dagen ADSL-lite bij wanadoo heb ik 400 mb geupload en 1,8 gdowned.

Aangezien je een datalimiet van 1 gig hebt vraag ik me af hoe dat zit met eventuele extra kosten. Hetnet rekent 0,50 voor elke 100 mb overschrijding, wanadoo ook?

wel staat er in de algemene voorwaarden:"

"Wanadoo is gerechtigd de Klant de toegang tot de Wanadoo Diensten te ontzeggen of te beperken, indien een Klant in een kalendermaand de bij het Abonnement overeengekomen hoeveelheid (gratis) dataverkeer en/of Fair Use overschrijdt. De Klant is gehouden aan Wanadoo de overeengekomen kosten ter grootte van die overschrijding te betalen. Wanadoo zal een ontzegging of beperking pas effectueren een week (7 dagen) nadat de Klant hiervan door Wanadoo op de hoogte is gesteld. Wanadoo is niet aansprakelijk voor vergoeding van schade als gevolg van een ontzegging of beperking. De administratie van Wanadoo levert voor partijen bindend bewijs op terzake van de overschrijding van de hoeveelheid dataverkeer, behoudens tegenbewijs door de Klant. "

Haal ik het einde van de maand nog zonder een faillisement aan te hoeven vragen?

It takes 2 2 make 1

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Goede vraag, ik zou Wanadoe klantenservice ff mailen. Zo lullig zouden ze daar toch niet zijn..

Verwijderd

zou je niet gewoon eens overstappen op een ander abo?

• whackerjack
nou ik weet niet of ik over 3 maand nog zoveel download
en je kan niet terug naar een lite abbo..
klantenservice beantoord mail niet

It takes 2 2 make 1

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:18
Ik heb zelf ook 2 jaar Wanadoo gehad, en mijn ervaring is dat ze niet zo op de limieten letten. Ik zat er regelmatig overheen maar ik heb er nooit wat van gehoord. Dit is alleen wel anderhalf jaar terug...

Ik zou je er iig niet al te druk om maken.

Join het GoT Pulse-Team!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 13:10
Ik denk dat als jij in 3 dagen gewoon ruim 2 gigabyte aan data verstuurt en ontvangt dat je toch naar een ietwat zwaarder abonnement zal moeten, anders zal je dit elke maand krijgen.

Maar het einde van deze maand haal je nog wel hoor :) die is toch bijna afgelopen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik download per maand ook meer dan 4 gig (premium), maar heb er nog nooit iets van gehoord. :)

Maak je je er maar niet druk om.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• whackerjack
ja maar een premium heeft geen limiet

It takes 2 2 make 1

• whackerjack
een vriend van me heeft een lite bij pi-net en die rekenen ook 0,50 per 100mb.

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

ze doen niet zo heel moeilijk, maar ik zou volgende maand iets rustiger aan doen. Ze kijken namelijk niet naar 1 maand, maar naar een periode.. ik meen dat het over een kwartaal ging en dan bekijken ze je gemiddelde

• whackerjack
oohw dan kan nog wel een paar films downloaden, ik wil volgend jaar toch een maand op vakantie...

It takes 2 2 make 1

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

whackerjack schreef op 29 January 2003 @ 16:07:
ja maar een premium heeft geen limiet
4 gb per maand :z

(dit geld voor kabel, maar goed)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• whackerjack
Kan ik al die spammers ook aansprakelijk stellen voor de kosten die ik voor de data moet betalen?

It takes 2 2 make 1

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
premium had een limiet van 5 dacht.
itoen ik het pas had zat ik 3 maanden op 30 gb per maand down. soms 1,5 gb per dag.
nooit wat van gehoord dus denk dat je van FUP abbo helemaal niks hoort. Ik weet niet of ze er bij ADSL wel opletten maar volgens mij niet.
met FUP krijg je hoog uit eerst een mailtje lijkt mij.

Verwijderd

Waarom heb je in vredesnaam ADSL lite als je films ed. gaat downloaden?
En over dat spamverhaal, dat gaat je echt niet lukken.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

whackerjack schreef op 29 januari 2003 @ 16:13:
Kan ik al die spammers ook aansprakelijk stellen voor de kosten die ik voor de data moet betalen?
Als jij door spammers over je datalimiet gaat, bezoek je toch echt de verkeerde sites.

Lite abbo is niet bedoeld voor downloaden, als je normaal internet dan kun je je goed redden ermee.
En zelfs met spam erbij zit je nog goed.

Als je geen duurdere abbo wil nemen, moet je ook neit komen zeuren als je een rekening krijgt van dat je te veel download.
Je doet het immers zelf. En je weet de regels van je abbo.

• whackerjack
ok, ok, maar om even terug te komen op mijn vraag, rekent wanadoo ook 0,50 per 100 mb?

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Ik heb ook pi lite, ineens was m'n data-limiet eraf (volgens factuur)

Wel had ik een mailtje gestuurd met daarin de vraag hoe ik kan checken wanneer ik aan mijn limiet zit.. :) (Server bij Planet werkt niet..)

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Even 5 sec kijken op wanadoo site en wat vind je dan? juist:
Wat houdt de datalimiet voor ADSL Lite precies in?

De hoeveelheid data die u als Wanadoo ADSL-abonnee download wordt elke dag gemeten. U mag per maand 1 Gbyte (1000 Mbyte) aan data downloaden. Het meerverbruik wordt door Wanadoo bij u in rekening gebracht. Dit bedraagt € 0,005 per Mbyte/€ 0,50 per 100 Mbyte. U controleert uw dataverbruik via de ADSL Datalimiet in het Servicemenu. Hier kunt u ook de hoeveelheid dataverbruik instellen waarop u een e-mailnotificatie krijgt, zodat u automatisch op de hoogte wordt gesteld dat u uw datalimiet nadert. Klik hier voor meer informatie en veel gestelde vragen over de Wanadoo ADSL Lite Datalimiet.
Lees en huiver
In vervolg eerst kijken of je vraag niet beantwoord word op de meest logische plek waar je maar kan bedenken. ;)
Soms sta je verbaast van wat er eigenlijk allemaal te vinden is op internet.

• whackerjack
Ik zie die optie niet staan in het servicemenu
Ook heb ik op de wanadoo site gezocht en die tekst niet gevonden.

It takes 2 2 make 1

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Is idd lastig te vinden, maar staat er zeker tussen.
Wat houdt de datalimiet voor ADSL Lite precies in? :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 20:24
Dit is zelf wel uit te zoeken hoor :)

Neem eens contact op met Wannadoo, of zoek eens in een van de vele ADSL-lite draadjes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.