Toon posts:

[XP] remote desktop: user blocken als iemand al ingelogd is*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb momenteel een probleem met het remote desktop gebeuren in xp
we hebben een centrale computer met alle bestanden en email en hierop wordt zowel lokaal als op afstand gewerkt met remote desktop in xp

alleen wordt voor het lokale gebruik en het werken op afstand dezelfde gebruikersnaam gebruikt zodat je bij mijn documenten en email kan maar probleem is dat als je lokaal werkt je eruit geschopt wordt als iemand van afstand inbelt

hoe zouden we dit kunnen voorkomen/oplossen ?

Verwijderd

Topicstarter
offtopic : sorry voor dubbelpost, kreeg met IE5 een error bij submitten (ie sloot af)
uiteindelijk met IE6 werkte t wel maaar blijkbaar stond ie er dus al :)

Verwijderd

volgens mij is dit een standaard feature van winXP en kun je er niet omheen...
t is tenslotte geen terminal server.

Je zou op zich kunnen gaan klussen met VMware en dan vmachines netwerkmappings naar die folders geven en mensen laten inbellen op de vmachines (en er zelf ook op 1 werken, die je fullscreen draait...) maar om dat nou handig te noemen...

Microsoft FAQ

Q. The local computer screen locks when a user is connected remotely. How can I get more than one connection to a computer running Windows XP Professional?

A. If you want to have more than one person simultaneously use a computer running Windows XP Professional, you could try Remote Assistance for collaboration and support scenarios. Windows 2000 Server with Terminal Services allows multiple users, as will Windows Server 2003, when it becomes available.

hier:
http://www.microsoft.com/windowsxp/remotedesktop/faq.asp

Verwijderd

Topicstarter
hm even extra opmerking erbij na deze repl :)
mensen die ermee werken (zowel lokaal als remote) zijn behoorlijke noobs :(

het is dus geen optie om ingewikkelde programma's en opties te gebruiken
weet niet precies hoe dat VMware werkt ? iemand ervaring hiermee ?
is dit simpel te gebruiken en werkt dat wel met 1 user (dus zelfde email/documenten) ?

en dat ondergenoemde stukje heeft het over multiple users
dat hebben we zelf in XP ook geprobeerd maar dan kan je dus niet bij de email en Mijn documenten map van de lokale gebruiker (wat wel de bedoeling is)

tevens denk ik niet dat het de bedoeling is dat er nieuwe software (zoals win2k server o.i.d.) aangeschaft moet gaan worden

Verwijderd

Wat er staat, is dat je NIET op meerdere desktops tegelijk kunt werken, en al helemaal niet met één user.
Dus: OF je bent ingelogd gewoon achter ramplank en teeveetje van de PC, óf je bent ingebeld en knutselt op een remote desktop. Niet EN.
En als je wilt voorkomen dat mensen inbellen terwijl je aan het werk bent, trek je de stekker uit het modem (n00b mode) of zet je remote desktop service stop (1337 mode)

sterkte.

oh jeej, ik vergeet wat:
het is dus geen optie om ingewikkelde programma's en opties te gebruiken
weet niet precies hoe dat VMware werkt ? iemand ervaring hiermee ?
is dit simpel te gebruiken en werkt dat wel met 1 user (dus zelfde email/documenten) ?
Nee, dat is niet simpel, en het kost een berg poen. En een brutere PC heb je nodig, liefst multiCPU server bak met vlotte UW160 schijfjes en RIMMs
en dat ondergenoemde stukje heeft het over multiple users
dat hebben we zelf in XP ook geprobeerd maar dan kan je dus niet bij de email en Mijn documenten map van de lokale gebruiker (wat wel de bedoeling is)
Dat kan er wel mee maar je moet wel een netwerkje fantaseren ne met mappings gaan werken e.d. basis cursus netwerkontwerpen volgen en toepassen :)
tevens denk ik niet dat het de bedoeling is dat er nieuwe software (zoals win2k server o.i.d.) aangeschaft moet gaan worden
Forget my reply. behalve het stuk over "wat je wilt is technisch onmogelijk"

en sterkte!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol...?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[XP] toegevoegd aan de topictitel :)
Pagina: 1