RAS NT4 Server met XP Client

Pagina: 1
Acties:

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Topicstarter
Heb al gezocht met Omega en op Google, maar ik kan alleen meldingen vinden waarbij SP1 van XP het probleem veroorzaakt of waarbij er gewoon een netbios probleem is en de shares niet gevonden kunnen worden, maar pingen wel enzo.

Het probleem wat ik heb is het volgende. Op een NT4 server met SP6a wordt ingebeld door clients via RAS (geen VPN) Ip nummers worden uitgedeeld met DHCP. Voor Win98 en Win2000 PC's werkt het allemaal al geruime tijd probleemloos.

Nu ben ik met XP Pro clients aan de gang gegaan. Inbellen werkt prima, netjes aangemeld en dergelijke. Maar ik kan het LAN niet pingen, ook de server niet waarop ik ingebeld met. Zoals ik al zei, met Win2000 bijv. is dit geen probleem.

Ook SP1 is de oorzaak niet, een ander XP station zonder SP1 heeft hetzelfde probleem. Wat wel vreemd is, is dat ik een apparaat wat op het LAN zit (bijv. een router) gewoon netjes via tracert kan vinden. Maar pingen lukt gewoonweg niet, en daar lopen een aantal apps op stuk.

Er draaien geen firewalls, zowel op de NT4 server als op de XP Pro client niet. Iemand enig idee? :?

edit:

Ok, het is opgelost, hoewel ik het niet echt kan verklaren. Als ik op het XP station bij de inbelverbinding het vinkje van de standaard gateway op het remote netwerk bij de geavanceerde eigenschappen van TCP/IP uitzet, lijkt alles weer prima te werken. Heb meerdere malen deze setting gewijzigd en het werkt wel goed als ie uitstaat en niet goed als ie aanstaat. Maar op de Win2000 stations staat het vinkje wel gewoon aan terwijl alles prima functioneert.

Dus het probleem is in principe opgelost, misschien dat iemand anders hier nog iets aan heeft. Maar als iemand hier nou nog een echte verklaring voor heeft, hoor ik dat graag :)

[ Voor 24% gewijzigd door Yngwie- op 29-01-2003 16:43 ]