Toon posts:

Adaptec DirectCd

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over dit programma. Ik wist nou niet of ik dit bij soft- of hardware moest zetten, want het heeft met allebei te maken.

Ik heb een probleem met dit programma. De meesten kennen het misschien wel. Je kan ermee cd's behandelen alsof het diskettes zijn. Het programma brandt wat op de cd en vervolgens kan je de bestanden er gewoon opslepen. Erg handig...

Als het werkt tenminste. Sinds een week ongeveer krijg ik met de cd's geen toegang meer. Het zit zo, het programma moet de cd eerst herkennen, er hoort een venster te komen waarin staat dat ie gelezen kan worden en dat erop geschreven kan worden en het systemicoontje veranderd. Dit is dus niet meer het geval.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe dit komt en belangrijker, hoe ik het op kan lossen....

Wat gegevens over mijn systeem: Windows 98, PII 350, 64 MB Ram, 6,4 gig.

De programma versie is 3.0
Alvast bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 14:50 ]

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Heb je het al een keer opnieuw geinstalleerd? Probeer anders dat eerst even.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Eh, even een paar belangrijke vragen:

Werkt een 'normaal' brandprogramma wel? Dus bijv. Nero?
(dan weten we meteen of het een hardware-probleem is of juist niet :))

En heb je al een verse installatie geprobeerd? En gekeken of er toevallig een update o.i.d. voor is ?

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 29 januari 2003 @ 14:50:
Eh, even een paar belangrijke vragen:

Werkt een 'normaal' brandprogramma wel? Dus bijv. Nero?
(dan weten we meteen of het een hardware-probleem is of juist niet :))

En heb je al een verse installatie geprobeerd? En gekeken of er toevallig een update o.i.d. voor is ?
Nero, CloneCd, WinonCd, het werkt allemaal. Opnieuw installeren heeft de vorige keer niet geholpen, gaat ik nu nog een keer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Je moet Easy Cdcreator 4 hebben ffzo voor de update, maar dat heb ik dus niet....Hoe kan ik hem nu dan updaten?

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem nu geupdate, alleen het maakt allemaal niets uit...:( Zou het probleem dan toch hardwarematig liggen:? Misschien dat ie wel gewoon de cd's brand, alleen de open cd's niet meer kan lezen ffzo:?

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Ik ga er even van uit dat je brander niet kapot is....

Versies 3 en 4 van directCD zijn echt wel oud. Ze zijn nu al lang op versie 5 en seffens is er versie 6. In de nieuwere DirectCDs zit er een scan functie. Als die niet helpt kan een (geregistreerde) versie van www.isobuster.com je wel helpen om je data terug te krijgen.

Platen die geschreven zijn met DCD blijven niet eeuwig goed. Door het vele schrijven gaat de plaat langzaamaan kapot tot ze plots onleesbaar wordt. Met een gewone packetwriting software sta je dan voor schut, totdat je Isobuster erbij haalt.

Veel CDRW drives zijn trouwens niet zo goed in het schrijven met DirectCD (weinigen doen het, dus de aandacht ervoor is minder). In principe kan een CDRW 1000x overschrijven, maar veel discs/drives halen dit niet.

Voor de toekomst: als je veel met DirectCD of dergelijke werkt, is het te overwegen om naar een drive met Mount Rainier/Easywrite over te schakelen. Bij deze zit de packetwriting software in de drive zelf en kijkt de drive zelf na of er slechte sectoren zijn (die kapotgeschreven zijn) en verplaatst de data naar veiliger oorden. Totdat de plaat te slecht/vol is, dan krijg je wel een waarschuwing. Lijkt me veel veiliger.

Zelf gebruik ik deze dingen eigenlijk nooit sinds ik zeer slechte ervaringen (4 jaar geleden) had met DirectCD versie 3 (alle gegevens weg en toen was er nog geen isobuster)....

Verwijderd

Topicstarter
Angels2 schreef op 30 January 2003 @ 20:13:
Ik ga er even van uit dat je brander niet kapot is....

Versies 3 en 4 van directCD zijn echt wel oud. Ze zijn nu al lang op versie 5 en seffens is er versie 6. In de nieuwere DirectCDs zit er een scan functie. Als die niet helpt kan een (geregistreerde) versie van www.isobuster.com je wel helpen om je data terug te krijgen.

Platen die geschreven zijn met DCD blijven niet eeuwig goed. Door het vele schrijven gaat de plaat langzaamaan kapot tot ze plots onleesbaar wordt. Met een gewone packetwriting software sta je dan voor schut, totdat je Isobuster erbij haalt.

Veel CDRW drives zijn trouwens niet zo goed in het schrijven met DirectCD (weinigen doen het, dus de aandacht ervoor is minder). In principe kan een CDRW 1000x overschrijven, maar veel discs/drives halen dit niet.

Voor de toekomst: als je veel met DirectCD of dergelijke werkt, is het te overwegen om naar een drive met Mount Rainier/Easywrite over te schakelen. Bij deze zit de packetwriting software in de drive zelf en kijkt de drive zelf na of er slechte sectoren zijn (die kapotgeschreven zijn) en verplaatst de data naar veiliger oorden. Totdat de plaat te slecht/vol is, dan krijg je wel een waarschuwing. Lijkt me veel veiliger.

Zelf gebruik ik deze dingen eigenlijk nooit sinds ik zeer slechte ervaringen (4 jaar geleden) had met DirectCD versie 3 (alle gegevens weg en toen was er nog geen isobuster)....
Thnx ;) Ik zal ff kijken met Isobuster. Denk niet dat ik DirectCd nog ga gebruiken. Ik kan trouwens wel scannen, maar dat haalt nu niets uit....

Verwijderd

Topicstarter
Kan het alleen niet terugzetten met dat programma. Ik had zo een crack gedownload voor versie 1.0 en ik heb 1.2. Nu werkt het registerknopje niet meer, terwijl ik nu wel een crack heb voor 1.2. Wat moet ik doen?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

-ET-

Phone Home

vragen naar de werking van een crack zijn we hier niet van gedient.

Maar om even op het probleem terug te komen. In windows XP zit ook een soortgelijke functie als directcd toch? Miscchien is dat een alternatief.

Verwijderd

Topicstarter
-ET- schreef op 31 januari 2003 @ 12:10:
vragen naar de werking van een crack zijn we hier niet van gedient.

Maar om even op het probleem terug te komen. In windows XP zit ook een soortgelijke functie als directcd toch? Miscchien is dat een alternatief.
Had bovenaan aangegeven dat ik W98 heb.....

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

-ET-

Phone Home

Ja oke maar ik doelde er meer op om windows xp er dan op te installeren. Zal niet supersnel werken, maar het werkt wel. Maar dit zou ik alleen doen als dat direct copieren een grote pre is. Of 1 van de bovengenoemde alternatieve programma's gebruiken.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Isobuster crack: tja, je had echt moeten registeren. Als je data belangrijk is, dan moet je die 20 dollar er maar voor over hebben. Als je er data die duizenden Euros waard is mee kan terughalen, dan is 20$ toch echt niet veel...
Ik heb er trouwens al data mee kunnen terughalen van een kapotte cd. heb wel een geregistreerde versie.

In XP zit wel brandfunctionaliteit, maar dat is enkel TrackAtOnce branden. Geen DiscAtOnce, SessionAtOnce of PacketWriting.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Dicht. We doen niet aan illegale software, je zoekt het zelf maar uit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.