Ha, ik heb een probleempje met mijn laptop-videokaart en een beamer.
Wanneer ik gebruik wil maken van een 800x600 beamer, moet de resolutie van mijn laptop ook op 800x600. Wanneer ik dit doe krijg ik een zwarte rand om mijn scherm heen. Deze rand weet ik niet weg te krijgen.
Een 1024x768 beamer icm een 1024x768 schermresolutie is geen probleem.
Wanneer ik dan met de beamer mijn beeld projecteer, krijg ik niet het gehele beeld te zien, maar slechts de linkerbovenhoek. (mijn taakbalk onderaan valt er dus bijvoorbeeld buiten).
Volgens mij ligt het probleem bij mijn videokaart of beeldscherm. Dat deze dat gewoon niet aan kan.
hieronder de specs + reeds gemaakt stappen vanuit de 'welkom in v&b'
1 De FAQ van V&B is ....
in de faq geen oplossing gevonden
2 Kijk de topiclijst door...
ook hier geen gelijk topic gevonden
3 Kijk dan met de search..
gezocht. een aantal soortgelijke topics gevonden, maar alleen over 'normale monitoren' met knopjes voor het verschuiven en vergroten van het beeld. Ik heb ook geen [fn] knopje voor het vergroten van mijn scherm.
3.1/2 Vind je dan nog niets, probeer het dan met Google.
geen oplossing kunnen vinden.
4 Nog niets gevonden? dan is het pas tijd om een topic te gaan starten.
bij deze
zelf gedaan?
- bios doorgespit opzoek naar bijv. scherm vullen oid. niet aanwezig.
- hertz veranderd. geen verschil.
- andere videoopties gezocht. geen gevonden.
- dbi veranderd.
is kennelijk alleen voor tekst hehe.
heeft iemand misschien een oplossing voor mijn probleem? het is dus puur voor de weergave op een beamer.
Wanneer ik gebruik wil maken van een 800x600 beamer, moet de resolutie van mijn laptop ook op 800x600. Wanneer ik dit doe krijg ik een zwarte rand om mijn scherm heen. Deze rand weet ik niet weg te krijgen.
Een 1024x768 beamer icm een 1024x768 schermresolutie is geen probleem.
Wanneer ik dan met de beamer mijn beeld projecteer, krijg ik niet het gehele beeld te zien, maar slechts de linkerbovenhoek. (mijn taakbalk onderaan valt er dus bijvoorbeeld buiten).
Volgens mij ligt het probleem bij mijn videokaart of beeldscherm. Dat deze dat gewoon niet aan kan.
hieronder de specs + reeds gemaakt stappen vanuit de 'welkom in v&b'
1 De FAQ van V&B is ....
in de faq geen oplossing gevonden
2 Kijk de topiclijst door...
ook hier geen gelijk topic gevonden
3 Kijk dan met de search..
gezocht. een aantal soortgelijke topics gevonden, maar alleen over 'normale monitoren' met knopjes voor het verschuiven en vergroten van het beeld. Ik heb ook geen [fn] knopje voor het vergroten van mijn scherm.
3.1/2 Vind je dan nog niets, probeer het dan met Google.
geen oplossing kunnen vinden.
4 Nog niets gevonden? dan is het pas tijd om een topic te gaan starten.
bij deze
zelf gedaan?
- bios doorgespit opzoek naar bijv. scherm vullen oid. niet aanwezig.
- hertz veranderd. geen verschil.
- andere videoopties gezocht. geen gevonden.
- dbi veranderd.
heeft iemand misschien een oplossing voor mijn probleem? het is dus puur voor de weergave op een beamer.
code:
1
2
3
4
5
6
| de specs: OS: winXP corporate US Pentium III 600Mhz. 192 mb ram videokaart: silicon motionLynx3DM Tis een aldi laptop :) een lt9399 |