Kan je bij autocad direct als je het opent een tekening op je tekenblad laten verschijnen. Ik wil dus dat ik direct een kader heb met mijn naam zonder deze in te voegen? kan iemand mij hiermee helpen.
Verwijderd
moet je een kader tekenen, (gewenste formaat) al je instellingen goed zetten (text, maten etc.) je stempel (naam) invoegen en het geheel opslaan als template file (bv standaard.dwt)
dan kan je die meteen openen, als je hem opstart.
--> file -->open --> files of type veranderen in *.DWT en dan de standaard *.dwt openen.
<offtopic>
of het echt handig is? ik denk het niet
ten eerste: teken je schaal 1:1
ten tweede: zal je alles altijd moet verschalen
</offtopic>
je zal ook ierdere keer je stempel moeten veranderen (datum etc), volgens mij is invoegen dan sneller.
dan kan je die meteen openen, als je hem opstart.
--> file -->open --> files of type veranderen in *.DWT en dan de standaard *.dwt openen.
<offtopic>
of het echt handig is? ik denk het niet
ten eerste: teken je schaal 1:1
ten tweede: zal je alles altijd moet verschalen
</offtopic>
je zal ook ierdere keer je stempel moeten veranderen (datum etc), volgens mij is invoegen dan sneller.
jaja ma da heb ik al met atributes dus er komt een scherm waar ik alles ingeef van naam en klas enz.. maar ik teken meestal met schaal 1/1. maar ik zou graag willen dat die direct geopend wordt. en neit eerst langs file - open ..ik heb dus een block
Verwijderd
Inderdaad, je maakt een template aan(gewoon een tekening met al je instellingen zoals DIMENSION STYLES / BLOCKS / FONTS / etc.) --> Save as --> (bestandsformaat *.dwt) c:\program files\Autocad 2000\template\acadiso.dwt) --> als je nu AutoCAd opstart of een nieuw tekening begint heb je altijd de juiste instellingen!
Verwijderd
zet die *.dwt dan op je bureablad of maar er een snelkoppeling naartoe en dubbelklik er op....
bedoel je dat dan.
bedoel je dat dan.
yep yep ik heb het gevonden dankuwel en eumh weten jullie een goed beok voo autocad ik heb al de basis geleerd? met een redelijke prijs
Verwijderd
http://www.cadcollege.nl/boeken/boek_ac2002.htm
Je kan hem ook aanvragen via www.pollux.nl --> info --> aanvraag.
Deze sturen je dan automatisch door naar dealer etc. of wat dan ook.. misschien krijg je ook nog wel korting als je zegt dat ik je gestuurd heb
Je kan hem ook aanvragen via www.pollux.nl --> info --> aanvraag.
Deze sturen je dan automatisch door naar dealer etc. of wat dan ook.. misschien krijg je ook nog wel korting als je zegt dat ik je gestuurd heb
Pagina: 1