Nooit meer energietekort?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Hier een trafootje met 500% rendement!

Dit kan toch niet? Of toch wel?!?

Stukje tekst: It is a scalar energy device that produces over-unity (AKA "Free Energy"); in conventional terms, the device has a Coefficient of Performance (COP) of 5.0.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nee natuurlijk niet.

Waar zou die extra 400% aan energie vandaan moeten komen?

Siditamentis astuentis pactum.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dat is een hoax. Helaas dat je erin bent getrapt:
http://www.remnantsaints....Beware/Bearden_Bogus_PhD/

James Randi heeft er ook wat over:
http://www.randi.org/jr/012403.html

Bovendien kan het gewoon niet. Zoals de user hierboven aangeeft; waar komt die extra energie dan vandaan? Je kunt niet iets uit niets maken. Hoogstens kun je een apparaat ontwikkelen dat zeer dicht tegen een rendement van 100% aanzit (100% is al niet mogelijk - geloof ik).

[ Voor 41% gewijzigd door Christiaan op 29-01-2003 14:21 ]

• Benadski
Ah, beter dat het nog niet bestaat, ik ben aan iets soortgelijks bezig namelijk :)

Verwijderd

was het maar zo'n feest.. als dit zou bestaan zou het hele energie probleem op de wereld zijn opgelost. Sterker nog dan hadden we ook veel verder in de ruimte kunnen kopen.

Nee idd dit is onmogelijk

• Benadski
Misschien heb ik wel een nieuw soort energieveld ontdekt dan?!? Energie die overal in de ruimte zit, maar die nog niet ondekt is, kan dat?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Benadski schreef op 29 January 2003 @ 14:36:
Misschien heb ik wel een nieuw soort energieveld ontdekt dan?!? Energie die overal in de ruimte zit, maar die nog niet ondekt is, kan dat?
Ik kan ook bomen omhakken die overal groeien, en door het hout op te stoken m'n auto laten rijden. :+

Siditamentis astuentis pactum.

• Benadski
Als iedereen dat gaat doen werkt dat niet echt he? :P

Verwijderd

Hey, een warmtepomp (omgekeerde koelkast qua techniek) heeft toch ook altijd een rendement van meer dan 100% :? :+

Dan kan dit ook................. not

En de energie die overal in het heelal zit, wordt (dacht ik) iets met "achtergrondruis" genoemd ofzo. Ooit iets over gelezen, ZEER interessant vanuit energie-tekort opzicht, en een eigen topic waard :P

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ok, het is duidelijk: het is onzin.

Omdat het discussie-niveau meer aan de HK doet denken ga ik dit draadje sluiten. Probeer het gerust opnieuw, maar formuleer dan een wat uitgebreidere stelling en jouw mening.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.