[win2000] website verdeeld over meerdere interne servers.

Pagina: 1
Acties:

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
Ik zit met het volgende probleem, wij hebben hier in ons interne netwerk meerdere servers staan die te samen ons intranet maken.

server 1, ip 192.168.0.3 / webmail
server 2, ip 192.168.0.4 / index pagina - keuze menu - meer onzin
server 3, ip 192.168.0.5 / dynamisch gegenereerde overzichten tbv speciefieke mensen

nu moet dit ook van buiten te bereiken zijn.

server 4, ip 192.168.0.6 is de gateway, en heeft ip buiten 62.166.*.*

met een poort forward op de gateway kan ik naar server 2 linken (de hoofdserver)
maar dan werken volgens mij de verwijzingen niet meer naar de andere ip nummers...

hoe kan ik ook de andere servers transparant bereiken ?

1 - 2 - 3

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Dat kan alleen maar door of:
Extra IP adressen (Internet IP adressen) aan te vragen, en op die adressen ook een portforward maken.
Of:
(dit is de goedkoopste) de andere websiters i.p.v. poort 80, op poort 81, en 82 laten draaien. Die poorten zal je dan ook moeten forwarden naar de juiste interne servers. (en je moet je linkjes in de website aanpassen.)

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
je kan toch in dns round robin aanzetten?

dan ben je er ook

• lexited
extra ip adressen.. hmz daar zal ik even over na moeten denken.

round robin, dat verdeelt toch de load over meerdere servers, en is niet om te redirigeren?

1 - 2 - 3

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
niet goed gelezen, sorry!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Knal er een ISA server tussen, en laat deze voor de sites een proxy worden (volgens mij kan ISA dat ook wel).
En anders kun je met apache meen ik een soort mod_proxy doen, deze kan een request richting een intern IP op je pub IP/website doorgeven.

In principe kan wat jij wilt best wel voor elkaar gekregen worden, echter moet je een aantal truukjes uithalen.
De sites op andere porten (80,81,82) laten draaien is wel het laatste wat je moet doen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• lexited
ISA server hebben we niet.
alles draait op IIS
is het niet mogelijk om op IIS de pagina van een andere interne server te pakken en te repliceren op zichzelf oid met vbscipt oid ?

[ Voor 5% gewijzigd door lexited op 29-01-2003 16:27 ]

1 - 2 - 3

Pagina: 1