Toon posts:

Autoradio "ziet" carkit Iriver niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik de Iriver SlimX 350 gekocht :*) en gelijk een carkit erbij, zodat ik lekker in de auto via cassetebandje in de auto kan luisteren.... tenminste, dat was het plan. Nou heb ik een probleem; als ik de cassete in de autoradio stop gaat de radio automatisch het bandje afspelen. Maar direct daarna stopt ie er gelijk mee. |:( Ik denk dat het is omdat ie geen tape kan vinden ( zit alleen een leeskop in dat bandje ) nou is mijn vraag: wie weet daar een oplossing voor?

en kom nou ni gelijk met: andere autoradio :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 13:38 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Andere autoradio. :)
Of zie iets te frutten waardoor het ding werkt als een cassettebandje.
Omdat de band getrokken wordt door de aandrukrol/spindel-combi en opgerold wordt door de rechter spoelwinder, gaat de linker spoelwinder ook draaien en die zorgt ervoor dat een sensor "ziet" dat er een band afgerold wordt.
Staat de linkerspoel stil om onbekende redenen, dan kan het zijn dat de band vastgelopen is, en om verdere schade te voorkomen, slaat ie af.

Verwijderd

Topicstarter
als ik met me vinger de linker spoel draai van het bandje, draait de andere ook mee... dan zou ie hem toch moeten zien als een normaal cassettebandje? :? dus er is iets anders.. maar wat.. ? iemand nog ideen hoe ik dit kan fixen?

Verwijderd

Topicstarter
ben ik dan de enige met die carkit? of ben ik nou de enige die nog een cassettebandjes autoradio heeft? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 20:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 20:25:
ben ik dan de enige met die carkit? of ben ik nou de enige die nog een cassettebandjes autoradio heeft? ;)
Ik gok op optie 2 ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja hier heb ik veel aan :( Iemand ook iets nuttigs te melden waar ik wel iets aan heb? :'(

Verwijderd

Topicstarter
een keer een kickje dan... ik ben toch zeker weten niet de enige?!?

Verwijderd

Blijft hij wel lopen met een normaal bandje?

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Oke, je wilt dus je portable mp3-player via een casette afspelen op autoradio?

Het kan zijn dat de weerstand van het bandje net effe te groot is, slaat de casette af! Heb het wel eens gehad in mijn gewone radio, bandje liep een beetje stroef gevolg was dat het kreng er dus mee stopt.

Neem aan dat een gewoon bandje wel werkt?

Als je nou een radio met wisselaar bediening hebt dan kan het zijn dat je achter op je radio 2 tulpjes hebt zitten. Als je deze nou gebruikt heb je nog beter geluid ook!
(heeeeeel soms zit dit ook wel eens op radio's zonder wisselaar bediening)

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
ja een gewoon bandje doet het wel normaal...
ik heb geen wisselaar helaas... hij slaat echt op dat bandje af van die mp3speler.
ik heb het id dat hij de tape niet kan vinden, want er zit wel een mechanisme in zodat beide kanten van het bandje draait, dus dat er een tegenkracht op werkt.

ik heb geprobeerd wat gedeeltes van het bandje af te tapen, misschien dat ie dan de tape "zag" maar tevergeefs...

nog iemand ideen?

Verwijderd

Zit het draadje niet in de weg wat uit het bandje komt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 10:54:
Zit het draadje niet in de weg wat uit het bandje komt?
nee dat komt er aan de zijkant uit, dus daar heeft ie geen last van :)
Pagina: 1