DVD2one

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Sinds enkele dagen bestaat er een programma genaamd dvd2one. Dit programma is in staat om een dvd-9 in een dvd-5 om te zetten in 15-30min. Nu is mijn grote vraag: Hoe kan dit?
Rempeg2 doet er bij mij ongeveer een uur of 8 over om alleen het m2v bestand om te zetten en dan moet ik het hele zaakje remuxen.

Het is niet zo zeer mijn vraag of het mogelijk is (gelezen op de forums van doom9.org en vcdhelp.com at het wel mogelijk is) maar dat iemand in staat is dat het zo veel sneller kan.

Het progje komt uit Nederland en misschien dat de maker er zelf op kan reageren.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, dat vroeg ik me ook al af :) Duurt hier inderdaad met TMPGEnc ook een paar uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Misschien dat het programma het op een andere manier bekijkt en daarom sneller is???

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is DVD2ONE dan extreem snel of de rest bagger traag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwam dit net tegen in een forum:

It IS transcoding the movie to a lesser bitrate so it can fit on a DVD-5. It uses the motion vectors etc from the original encode, that's why it's so fast. I believe the new product coming from Pinnacle will do that as well..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
cool0 schreef op 29 januari 2003 @ 13:42:
Misschien dat het programma het op een andere manier bekijkt en daarom sneller is???
Zo iets kan ik me ook nog wel bedenken alleen de makers tmpegenc, (in mindere mate) dvdxcopy en anderen hebben een enorme know how op dit gebied en waarom kunnen zij dit niet. Dit progje is ook nog eens 90k groot!!
Ik zag op doom9.nl ook dat Pinnacle een dergelijk programma gaat leveren, ben benieuwd hoe snel dat is. Wat doet dvd2one anders dan de anderen?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 13:46:
kwam dit net tegen in een forum:

It IS transcoding the movie to a lesser bitrate so it can fit on a DVD-5. It uses the motion vectors etc from the original encode, that's why it's so fast. I believe the new product coming from Pinnacle will do that as well..
Kijk..... dat bedoel ik nou.... daar heb ik wat aan. Dat zoiets niet eerder bedacht is. Rempeg doet plaatje voor plaatje helemaal opnieuw encoden. Zij dus blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Toch heb ik er mijn twijfels bij. Kan me nauwelijks voorstellen dat het de kwaliteit van CCE haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het programma net eens geprobeerd... Tja.. Ik moet toegeven dat het er best wel goed uitziet.. Zeker als je een film van 90 minuten in 12 minuten brand klaar heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Fakir schreef op 29 January 2003 @ 19:14:
Toch heb ik er mijn twijfels bij. Kan me nauwelijks voorstellen dat het de kwaliteit van CCE haalt.
Doe eens gek en probeer het.... je staat versteld :P . De kwaliteit moet wel iets minder zijn omdat je de bitrate naar beneden haalt maar zien doe je het niet. Dat CCE beter zal zijn ok.... maar dat is wel hele profesionele software (kan je moeilijk vergelijken met een tooltje dat Eur 40,- kost en die doet er wel langer over). En je moet het hele zaakje weer remuxen, heb je ook weer software voor nodig en kost ook weer extra tijd.

CCE vond ik niet echt lekker werken, heb zelf ook zitten stoeien met Canopus ProCoder maar daar gaan ettelijke uurtjes inzitten om dat om te rekenen. Ik snap niet dat die niet kunnen wat dvd2one wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 17:30

DoctorV64

Cosmopoliet

Mmhhh... Als de tijdwinst ten opzichte van Tmpegenc zoveel scheelt is het wel lekker.
Rudivader, voor mijn gevoel, de bitrate gaat omlaag naar hoeveel ??

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
DoctorV64 schreef op 30 januari 2003 @ 10:41:
Mmhhh... Als de tijdwinst ten opzichte van Tmpegenc zoveel scheelt is het wel lekker.
Rudivader, voor mijn gevoel, de bitrate gaat omlaag naar hoeveel ??
Ik weet het (nog) niet, dat zie je niet in dat progje. Ik ga er wel naar kijken een keer. Hij past de bitrate zo aan dat alles precies op een dvd-r past. Het ligt er ook veel aan wat je selecteert. Als je alle audio sporen selecteert, gaat dat meer ten koste van het beeld. Hij maakt ook kant en klare vob en ifo bestanden. Ik zie geen m2v en ac3 bestanden staan. Als enige nadeel zou je kunnen opnoemen dat er geen menu meer voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

dat ligt eraan he. Hij gaat net zo laag tot ie net op een DVD5 past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Vanavond maar eens checken, als het visueel niet echt zichtbaar is een lagere bitrate. Scheelt me weer een DVD+R schijfje voor een reservekopie voor een DVD9 film.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Een vriend van me (en hij is zeeer kritisch) heeft em geprobeerd en gebruikt nooit meer iets anders, schijnt een super proggie te zijn. Eerst dvd naar schijf zetten met dvd decrypter, daarna dvd2one en klaar is klara :)

Ik ga em vanavond proberen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Gechecked. EP2 (NTSC) met decrypter op HD gezet, vervolgens DVD2One laten ratelen (movie, DTS geluid, 2 x engels ondertiteling) en met Recordnow op DVD gezet. Draait perfect.

Decrypt : 11 minuten
DVD2One : 19 minuten
branden : 30 minuten met verify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net uit de NG's getrokken en geprobeerd. Dit wordt een proggie waar ik voor ga betalen. ;) Ik heb net The Score gebrand en de kopie is niet van het origineel te onderscheiden. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Maar als ik het goed begrijp scheelt het veel gedoe (rekenwerk etc) en geeft het redelijk goede resultaten (waarschijnlijk op een tv niet te onderscheiden)? Ik ga het ook eens proberen. Enige nadeel is dat je dan niet meer de schoonheidsfoutjes eruit kan halen die helaas in dvd's nogal vaak zitten (niet synchroon lopende subs of geen anti-aliasing op de subs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb het ook.
Werkt super simpel..
Heb Up in smoke tour geript met DTS en kwaliteit was een stuk minder dan de DVD.
Andere film geprobeerd en dat was een stuk beter.,.
Maar ja je bent wel zo klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En met welk proggie kun je een geripte DVD omzetten naar (S)VCD (om op een CD-R gebrand te worden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

wat is precies een dvd-9 en een dvd-5 ??? zijn dat de gigabites? (c.q. wel/geen layer? )

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
rammes schreef op 31 januari 2003 @ 13:47:
wat is precies een dvd-9 en een dvd-5 ??? zijn dat de gigabites? (c.q. wel/geen layer? )
Klopt, alleen is die 5 wel een naar boven afgeronde waarde (4,7 * 10^9 bytes)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
dvd-5 = geloof ik single layer
dvd-9 = dual layer (dubbelzijdig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 13:47:
En met welk proggie kun je een geripte DVD omzetten naar (S)VCD (om op een CD-R gebrand te worden)?
DVD2SVCD ofzo kan het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Smurff schreef op 31 January 2003 @ 14:06:
dvd-5 = geloof ik single layer
dvd-9 = dual layer (dubbelzijdig)
Niet helemaal, een DVD-9 is dual layer en een DVD-10 is een dubbelzijdige, single layer. DVD-17 is dubbel zijdig, dual layer.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Niet online
kijk zo leer je nog eens wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:27

rammes

koekebakker 1e klas

kijk nu vind ik het dus wel interessant om een dvd brander te kopen :P

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

rammes schreef op 31 January 2003 @ 18:26:
kijk nu vind ik het dus wel interessant om een dvd brander te kopen :P

Je haalt de woorden uit mn mond, ik wist niet dat dit proggie bestond, en het wordt pas echt leuk als je DVDs 1 op 1 kan kopieren.

Zeker als het zo is dat je van het kwaliteitsverlies nauwelijks iets merkt...

Very interesting :)

Ik zie eigenlijk alleen maar positieve reacties, zijn er ook nog visuofielen die WEL iets merken van kwaliteitsverschillen :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Nou, als je LOTR gaat doen met dit proggie zal er wel iets merkbaars verschil in zitten. Maar dat is niet meer dan logisch. Bij de meeste films zul je niet veel verschil zien denk ik. Tis gewoon een handig proggie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Briljant programma,

Geen woorden voor _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Als de film, na het strippen van allerlei talen etc, niet al teveel groter is dat 4,3 Gb dan is dit programma zeker interessant (scheelt echt een berg tijd :D). Is de film zelf veel groter doe het dan op de ouderwetse manier met CCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het nu ongeveer een week en moet zeggen dat ik niks anders meer wil. Ik heb nu een hele mooie opstelling:

DVD < 4,7 Gb DVD Decrypt ISO branden
DVD 4,7 - 7 Gb DVD Decrypt + DVD2One
DVD > 7 Gb DVDXCopy

Hierbij ga ik uit van ALLEEN de film files. Kwaliteitverlies met DVD2One is acceptabel tot ongeveer 7 Gb (liefst tot ongeveer 6 Gb maar dat is judgement call). Je moet gewoon geen films die langer dan 2 uur duren(want daar praat je dan over) doen. Zelf vind ik het geen probleem om bij een film die 2 uur of langer duurt, tussentijds van DVD te wisselen. Kan je tenminste drinken halen enzo :9

DVD2One en DVDXCOPY zijn beide hun geld meer dan 3 dubbel waard. Waarom moeilijk gaan doen met opnieuw encoden e.d. ? Kost tijd, superveel processorkracht en een miere** die dan werkelijk het verschil ziet.

[rant]
Waarom moeilijk gaan doen met opnieuw encoden e.d. ? Kost tijd, superveel processorkracht en een miere** die dan werkelijk het verschil ziet.
Als mensen echt ZOVEEL tijd besteden om een perfecte kopie te maken door middel van encoden, ifoedit CCE en weet ik allemaal wat, waarom gaan ze dan niet gewoon een uur extra overwerken. Kan je het origineel kopen en bespaart je een hoop tijd en gedoe.
[/rant]

Just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Ach het gaat meer om het leren. Multi PGC, multiangel, seamless gezeik, etc etc. En zoals ik al eerder aankaartte je hebt meer controle. De subtitles zijn vaak ronduit slecht op een originele dvd. Dat kan je zelf veel beter :) De films die ik echt wil hebben, wil ik compromisloos dus die koop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HET voordeel van DVD boven divx is de perfecte beeldkwaliteit. Als ik moet hercoderen dan laat ik mijn tmpgenc dan ook liever 15 uur draaien voor de meest optimale beeldkwaliteit (en da's met m'n Athlon XP-2600+) dan dat ik in 30 minuten klaar ben met een mindere kwaliteit; daar ga ik me toch aan ergeren.

Alleen in die gevallen waarin een film NET NIET past zou dit tooltje erg handig kunnen zijn, dan neemt de kwaliteit namelijk niet zo erg af en is ie lekker snel klaar.

Zoals echter al is te lezen op een aantal sites, wordt je beeld gewoon erg brak als ie wat meer moet compressen. De voorbeelden gaven gewoon een enorm wazig beeld bij de wat hogere compressie, net alsof je weer divx zit te kijken met de blur filtering-opties op maximaal om blokken tegen te gaan...

Tja als je zelf toch brillenglazen van -10 hebt of je kijkt alleen dvd's op een oude wazige tv dan maakt het misschien niet uit, maar mijn ogen zijn ok en ik kijk dvd op m'n strakke 19" monitor en heb m'n DVD-brander ook niet voor niets gekocht (ipv divx-cdtjes te bakken) dus voor mij is dit niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bunny

Toch nog 1 vraagje: Als kwaliteit zo belangrijk is waarom doe je dan niet gewoon dvdxcopy? Ok het zijn 2 schijfjes, maar dan weet je tenminste zeker dat je geen kwaliteitverlies hebt. Want hoe je het ook wend of keert, als je opnieuw encode heb je kwaliteitverlies (hoewel het meestal niet te zien is). Dus als je dan een ECHTE kopie wil ben je toch aangewezen op dvdxcopy. (tenzij je natuurlijk zoals fakir aangaf het leuk vind om zelf voor post-editor te spelen.)

[rant]
DivX? Wie kijkt daar nou naar ;)
[/rant]

[patsmode]
btw. Mijn ogen zijn wel redelijk hoor. Ik denk dat mijn 19" iiyama vision master pro 452 monitor de meeste beelden toch wel aardig weet te produceren, maar wie gaat nou naar een dvd op zijn monitor kijken. zeg nou zelf... daar heb je breedbeeldtv's voor O-)
[/patsmode]

*schaap is blij met zijn dvd2one _/-\o_ en raad iedereen aan het te kopen (nl produkt volgens mij) en als de kwaliteit tegenvalt origineel te kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 00:00:
[..] Als ik moet hercoderen dan laat ik mijn tmpgenc dan ook liever 15 uur draaien voor de meest optimale beeldkwaliteit (en da's met m'n Athlon XP-2600+) dan dat ik in 30 minuten klaar ben met een mindere kwaliteit; daar ga ik me toch aan ergeren.[..]
Als ik het goed begrepen heb, gebruikt DVD2one de originele compressie en past het mogelijk alleen maar de bitrate van de keyframes aan. (en bij stevige compressie worden een paar kleine motion-vectoren weggegooid)
Wanneer je de video volledig opnieuw gaat comprimeren, dan moeten ook alle motion-vectoren opnieuw berekend worden en bestaat de mogelijkheid dat je Mpeg-compressor keyframes introduceert waar dat in het origineel niet zo is. Oftewel je keyframe wordt dan gebaseerd op een geschat beeld, waar mogelijk dus fouten in kunnen zitten.
Hierdoor zou je volledige recompress er dus beroerder uit kunnen zien, dan wat DVD2one produceert.

Neemt niet weg dat opnieuw comprimeren het beeld er onmogelijk beter op kan maken. Oftewel ik ben het er wel mee eens, dat je als vuistregel een bepaalde grens moet aanhouden. Dan vind ik die bovenstaande vuistregel van <6 - 7 GB => DVD2one en anders DVDXcopy een hele goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

kort en krachtig:

Ik heb em nu geprobeerd met 4 films (waaronder The Matrix) en ik gebruik nooit meer een ander :) .. super !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
D'r schijnt 1 klein foutje in te zitten. Dat is wanneer je een 2-layer film opnieuw comprimeert, dan wordt de layer-wissel ook in de nieuwe versie van de film meegenomen.
Hierdoor kun je een kleine hapering krijgen bij het afspelen.
Dit is met IFO-edit te verhelpen.

• De nieuwe VTS_01_0.IFO in Ifoedit openen
• De functie "VOB Extra" aanklikken en dan alles uitzetten, behalve "Correct original IFO files" en "Create new IFO files"
• Kies voor de opslag een andere dir dan het door DVD2one gegenereerde.
• Start de analyse van de VOB's door op OK te klikken.
• Kopieer de 4 files die door IFOedit opnieuw gemaakt zijn naar de dir. waar DVD2one z'n files geplaatst heeft.
• IFOedit afsluiten en weer opnieuw starten.
• Open de nieuwe VTS_01_0.IFO
• klik op "Get VTS sectors" en bevestig alle schermpjes die je voor je neus krijgt.
• IFOedit afsluiten.

Ik heb dit vrijwel letterlijk vertaald van: deze duitstalige site
Dus als iemand nog even wil controleren of ik iets niet heel erg dom vertaald heb, graag :)

aanvulling:
Op deze site staat dat bij een grootte verandering tot 20-25% je zondermeer DVD2one kunt gebruiken. Daarboven ga je het verschil ook op een gewone TV zien.

[ Voor 14% gewijzigd door TD-er op 02-02-2003 14:17 . Reden: aanvulling.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ehb het progje net ook getest.
Werkt inderdaad super, maar de map is te groot voor de dvd geworden.
Dit is niet te zien in nero , zo klein is het verschil.
Ik krijg melding "er is niet genoeg ruimte om deze compilatie op dit medium te branden"
kan ik dat ergens forceren ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageraaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06-2024
mja,
voor een film van ong. 6,5 gig. met een dolby digital track is het geweldig!!!
Als je een lange DVD hebt met veel audiotracks en DTS zonder veel extra's dan kun je beter of wat minder audiotracks selecteren (1x dd 5.1, geen DTS!) of op 2 DVD's branden (met bv. dvdxcopy) hoe dan ook je zult altijd een zeer redelijke kwaliteit krijgen (inmiddels 10 dvd's hiermee gebackupt) voor een uitgebreide test en uitleg (in Duits)
http://www.dvd-svcd-hilfe.de/forum/mb1/dvd2one/dvd2one_2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen er last van dat het resultaat net niet past op een dvd
scheelt 50 MB ofzo
Heb het nu 2 x geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik heb het ook ff geprobeerd, met saving private ryan (altijd al een extra backup van willen hebben :?) Even in ifoedit sectors gecorrect en branden met primo. Nu heb ik alleen een vraag ik heb ook een backup gemaakt met een tuturial van een site. Met dvd decrypt en ifoedit. Dit was met The spy who shacked me, de source was > 7GB en nu heb ik een perfecte iso zonder kwaliteits verlies (dacht ik). met menu maar met een stereo track en 5.1 track. Waarom moet er dan gecalculeerd worden als het ook zonder kan?

kweet niet zeker of ik die link mag plaatsen staat geen illegale software op dus :

http://ifoedit.wh.fr0zen.com/copy.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb vanmiddag een DVD met een hoop verschillende audio-sporen en video-angles gebackupped (origineel was ruim 7 GB).
Het eindresultaat was 3,5 GB, wat uiteraard prima op een DVD-r past, maar mischien zou het beeld iets scherper zijn geworden wanneer 'ie er 4 GB van zou hebben gemaakt.
Niet dat het beeld nu echt zichtbaar minder is geworden. (was Metallica S&M) 't beeld is nog steeds erg OK.
Alleen geen menu's meer en zus-en-zoveel angles.

't programma is wel een hdd-slopert zeg. Het beste is om 2 HDD's te gebruiken, want dat is echt de beperkende factor. (CPUload was 22% en het duurde ongeveer 17 mins, maxtor 7200 rpm schijf)
Mischien kan de maker er beter een grotere buffer in zetten want dit sloopt echt je harde schijf op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TD
Ik ving het raar dat het eindresultaat 3,5 Gb was. Immers het programma berekent alles ervanuitgaande dat het eindresultaat 4,3(4,7) Gb is. Dus dit zou betekenen dat volgens het programma de originele VOB files die film bevatten niet opnieuw zijn ge-'encode' maar rechtstreeks zijn overgenomen. Het enige wat het programma heeft gedaan is menu's strippen en audiotrack/angles strippen en het resultaat daarvan was de originele film van 3,5 Gb. In dit geval ben je beter uit met Decrypter en Ifo-edit. Zo kan je nog het menu houden e..d

Een andere verklaring heb ik er niet voor dat je eindresultaat 3,5 Gb is

@Mickey101
Ik heb nog niet meegemaakt dat het eindresultaat te groot is. Weet je het heel zeker? Brand je op dvd-r of dvd+r (+r schijnt ietsje minder data te kunnen bevatten maar dat is maar een gok). Welke versie van Nero gebruik je? Heb je daarna nog iets gewijzigd of is dit het alles de output van dvd2one. Probeer anders een Image te maken van je map en die te branden. Hoe dat te doen vind je op diverse sites (www.doom9.org & www.vcdhelp.com zijn de 2 die me zo snel te binnen schieten)

@iceme
Volgens mij wat jij bedoeld is dat je een source had van >4,7 en na het één en ander gestript te hebben kwam het eind uit op <4,7 Dit kan heel goed als de film files (let hier op) bij elkaar kleiner zijn dan 4,7. Meestal zijn de film files groter dan 4,7 Gb en heeft strippen dus weinig zin. De traditionele manier was dan om de film opnieuw te encoden (middels tmpenc of CCS) maar dit proces is erg tijdrovend (ik heb het over uren) en niet makkelijk om onder de knie te krijgen. Het leuke aan dvd2one is dat hij alleen de film files kopieert. Als deze groter zijn dan 4,7 gaat hij opnieuw 'encoden' (niet echt trouwens) waardoor het uiteindelijk product uitkomt op 4,7 -1 bit waardoor het op een dvd past. Jouw manier is prima maar werkt lang niet altijd.

Zo weer genoeg geblaat. Kom maar op met de flames ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik princo -r schijfjes maar heb het ook met platium +rw geprobeerd
Ik gebruik nero 5.5.9.17 en recordnow heb ik ook geprobeerd
De VIDEO_TS map waar dvd2one de film inzet is 4,38 Gb groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het resultaat 4,38 Gb is dan zou het gewoon moeten passen... Ik gebruik ook Nero 5.5.9.17 en that's write el-cheapo schijfjes en hij heeft bij mij nooit die fout gegeven. Op dit moment zou ik dus ook niet weten wat het zou kunnen zijn. Ik neem aan dat je als losse vobs hebt geript (dus niet als 1 grote). Probeer ander es een keer in DVD UDF mode te branden (partitie 1.02). Dit is overigens de manier waarop ze het meest compatible zijn met stand alones. Verder lijkt het alsof dvd2one zijn werk goed heeft gedaan aangezien de output de goede grootte heeft.

Mocht je er uiteindelijk uitkomen, post dan ff want ik ben wel benieuwd.

p.s. Herinner me dat er 2 versies waren van Nero 5.5.9.17 eentje van 12 Mb en eentje van 12,6 Mb. Die laatste schijnt beter te zijn. Ik weet niet of dit er ook maar iets mee te maken heeft maar misschien levert een search wat op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beter de nieuwste Nero downloaden, deze heeft een betere competabiliteit met DVD spelers, kijk maar even naar de bugfixes! De nieuwste versie is 5.5.10.17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=44978

kan je met dat progje en dvd2one een dvd9 naar dvd 5 doen MET menus +extras enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bij mij is de menustructuur weg, wel kun je meerdere audiotracks en subs mee-nemen.
Ik heb ergens iemand zien beweren dat hij wel de menustructuren behield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah heb net oceans 11 gedaan en de BEHIND THE SCENES kapt na 10 sec :( maar als je die file gewoon los pakt speelt ie wel helemaal af ,dus menstructuur zou wel bij sommige niet helemaal werken :( NOG!

en als je dus met menus en extras pakt moet je de hoofdfilm nog meer comprimeren
je ziet nog iets meer kwaliteitsverlies maar nog steeds is het NIET veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat als je DVD2One gaat gebruiken om ook menu's e.d. mee te nemen je voorbij gaat aan het doel waar het proggie uiteindelijk voor gemaakt is. Als je alle opties wil zou ik dvdxcopy gebruiken ipv DVD20ne. Elke bit die je niet gebruikt aan film gaat ten koste van de film. Dat is ook de reden dat ik geen films boven de 7 Gb door DVD2One laat 'her-encoden'. Het tooltje is geweldig... als je het gebruikt waar het voor het is. Anders ben je beter af met fancy CSS e.d.

Just my 2 cents.

P.S.
@dahei
Ik gebruik expres niet de nieuwere versies van Nero: 5.5.9.17 werkt perfect bij mij. Ik heb de Sony DVD brander en met all nieuwere nero versies krijg je dan een heleboel coasters... geloof me. Ik weet niet waar het aan ligt maar vanaf het moment dat ik de nieuwere versies teste heb ik 10 dvd-r weg kunnen gooien (daarvoor nog géén 1 fout, powerburn is fijn ;)). Ik ben blij met deze versie en tot ik bij mensen heb gezien dat de dru500a het doet in combinatie met 5.5.10.xx blijf ik bij deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Dit was het progje waar ik naar op zoek was!!! Echt super eenvoudig en super snel!

En nog geschreven door een Nederlander ook!!

:D

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvd2one 1.0.1 is uit.
belangrijkste fix is dat de eventuele layerbreak niet meer zichtbaar is
heeft iemand em al getest? en wat zijn je ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 11:50:
dvd2one 1.0.1 is uit.
belangrijkste fix is dat de eventuele layerbreak niet meer zichtbaar is
heeft iemand em al getest? en wat zijn je ervaringen?
Ik heb geen idee ik ben nu Lord Of The Rings aan het re-coderen 30 min duurt ie erover en ben benieuwd hoe de kwaliteitsverlies is :)
iedereen moet dit progje gewoon kopen tis echt geweldig!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 11:45
Pinnacle InstantCopy is nu ook uit... In de C!T schreven ze er erg veelbelovend over. Op Doom9 zeggen e dat de kwaliteit beter is als DVD2one

[ Voor 25% gewijzigd door kaandorp op 18-02-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
kaandorp schreef op 18 February 2003 @ 14:28:
Pinnacle InstantCopy is nu ook uit... In de C!T schreven ze er erg veelbelovend over. Op Doom9 zeggen e dat de kwaliteit beter is als DVD2one
Hmm ik ben er zeer tevreden over met dvd2one ik heb net LOTR getest ik ik zie bijna geen verschil (behalve als ik hem via Powerdvd afspeel)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een schop onder dit topic.

DVD2one 1.1.1 is al een weekje uit en nou was ik benieuwd wat jullie ervaringen daarmee zijn. In deze versie kun je ook een full-disk-copy maken, dus film + alle extra's en menu's.
Zijn er ook betere programma's om een full-disk-copy te maken of is dit programma daar de beste in? Daarmee doel ik ook op de compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
die van pinnacle schijnt dat ook te kunnen doen, maar die heb ik nog niet geprobeerd, dus weet niet in hoeverre die wel of niet compatibeler is.
In de C'T heb ik wel een test tussen beide zien staan, maar heb nog geen tijd gehad deze door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de CT word inderdaad veel aandacht besteed aan deze 2 programma's.

- InstantCopy 7.0
- DVD2ONE 1.0

In de tussen tijd zijn er meer versie uitgekomen van DVD2ONE.
Ook is er een update voor InstantCopy.

Ik heb gisteren mijn dvd brander (pioneer A05) binnen gekregen, maar heb nog geen dvd's.
Kan helaas nog niet testen. Het is ff wachten totdat ik de dvd's binnen heb.
InstantCopy kwam in de CT als beste uit de test. Wat wel erg opmerkelijk is dat DVD2ONE een stuk sneller is dan Instantcopy.

Maar nogmaals ik heb zelf nog niet kunnen testen! Hoop binnen kort meer info te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het tooltje al een tijdje (ongelooflijk, 100KB in puur assembler geschreven)
en heb gisteren een favoriete film van me (The Langoliers) ermee bewerkt.

Orgineel is 8,2GB groot en omgezet naar 4,4GB.
Resultaat: Op TV geen enkel kwaliteitsverlies gezien en op de PC kon ik vrijwel geen verschil zien vergeleken met het orgineel.

3 Uur film + menu's en extra's op 1 DVD+R. Wow!
Omzetten kostte 25 minuten in totaal.

Tooltje functioneert zo goed dat ik het direct gekocht heb. :)

edit:

Pinnacle InstantCopy 7 is gecomprimeerd al 80MB groot en doet het niet beter dan dit 100KB tooltje. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb net Triple X gedaan met Instantcopy, maar ik vond het resultaat niet zo denderend. Ik heb wel de hele dvd gedaan, dus met menu's en zo. Maar de menu's heb ik kleiner laten re-encoden dan de film. Ik denk dat ik dvdone ook eens ga proberen, wellicht doet die het beter. Ik zag namelijk best vaak artefacts bij xxx. Menig SVCD is beter. En anders gebruik ik wel CCE, dan maar wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Nicap schreef op 03 April 2003 @ 10:37:
Ik heb net Triple X gedaan met Instantcopy, maar ik vond het resultaat niet zo denderend. Ik heb wel de hele dvd gedaan, dus met menu's en zo. Maar de menu's heb ik kleiner laten re-encoden dan de film. Ik denk dat ik dvdone ook eens ga proberen, wellicht doet die het beter. Ik zag namelijk best vaak artefacts bij xxx. Menig SVCD is beter. En anders gebruik ik wel CCE, dan maar wat langer.
Dan doe je toch echt iets fout. De film zelf is maar 3,6 gig, dus als je de extra's eraf had gelaten of op een lagere bitrate had gezet had je de film zelf gewoon op z'n originele bitrate kunnen laten staan. Daarbij komt ook nog eens dat de beeldkwaliteit van instantcopy toch nèt iets beter is imho. Ook kun je daar met de juiste register aanpassingen extra's aan en uitzetten.

Ik vind het toch nèt iets leuker om een dvd mèt menu te hebben dan zonder, dus daarom geen dvd2one voor mij. (ja, ik weet dat het kan, maar dan gaat ie alleen de main-movie compressen, en je hebt daar geen controle over, bij instantcopy wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

hoe kun je iets fout instellen bij instantcopy dan? ik heb die extra's wel lager gezet, maar op hoeveel procent kun je ze het beste zetten? Het was de eerste keer dat ik een film gebrand en gekeken heb, dus dat kan het ook zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Nicap schreef op 03 April 2003 @ 22:26:
hoe kun je iets fout instellen bij instantcopy dan? ik heb die extra's wel lager gezet, maar op hoeveel procent kun je ze het beste zetten? Het was de eerste keer dat ik een film gebrand en gekeken heb, dus dat kan het ook zijn :P
Op 70 of 80 procent is het meestal nog vrij aardig, maar ik heb zelf het liefst gewoon de hoofdfilm op zo'n hoog mogelijke kwaliteit en als het nog past het menu. Ik heb er geen moeite mee extra's eraf te slopen. Die zijn leuk voor één keer, of je moet een dvdfabriekje begonnen zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Er schijnt een leuk alternatief voor DVD2one te zijn.
DVD Shrink 1.02

Op het forum van doom9 staan de nodige reacties van mensen die er mee geexperimenteerd hebben.

Kort samengevat:
- snel.
- menu's blijven bewaard.
- weggegooide streams kunnen uit de menu's gesloopt worden.
- 't is gratis
- het ripped ook.

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 08-04-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand iets over dvdxcopy platinum...

had iets over gelezen dattie ook dvd9 naar 1 ! dvdr gaat doen

op de wesbite staat nu wel plus maar dat is weer voor cds ..

en clone dvd... staat nou ook al 5 weken coming real soon... :/

dvdshrink is kewl ja even snel als dvd2one als niet sneller is, alles instelbaar en ripped dus en film verkleinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb zojuist DVD Shrink geprobeerd met 2 originele DVD's.
Kwaliteit is vergelijkbaar met DVD2One, maar is wel sneller omdat 'ie alles tijdens het rippen doet.
Van 7 GB comprimeren naar 4 GB geeft echter wel te veel blokken (Deed DVD2one ook)
De wat complexere menu's kan 'ie niet goed overnemen helaas (getest met Jiskefet - Lullo's)

Mooie feature is wel dat 'ie ofwel naar losse VOB-files schrijft danwel gelijk een ISO maakt.
Bediening is ook super simpel. Verder is het reuze handig dat je de gewenste grootte kunt aangeven (voor bijvoorbeeld goedkope recordables, waarvan de laatste paar 100 MB niet lekker van is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwst dvd2one is uit: de versie 1.1.2
hier kun je nu bij full-disk-copy ook de onnodige audiostreams weglaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 14:52:
nieuwst dvd2one is uit: de versie 1.1.2
hier kun je nu bij full-disk-copy ook de onnodige audiostreams weglaten
deze gebruik ik ook pas ruim een maand.. :/

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze is vandaag pas uit pipo.
die jij gebruikt is 1.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Het programma gaat nu de kant op van Instantcopy alleen dan is het een stuk sneller. (wel minder kwaliteit helaas). Het is ook alleen handig als je weinig tijd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlihcs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 20:45

Redlihcs

? of !

Ik heb vandaag DVD2One en InstantCopy van pinnacle met elkaar vergeleken. Het betrof een DVD met bijna 3 uur video. Met beide programma's heb ik een full copy gemaakt.

Resultaat:

DVD2One: :( Bedroevend! Niet om aan te zien. Er is duidelijke te zien dat er informatie wordt weggelaten en er niet opnieuw wordt ge-encode. Zo nu en dan was er wel een goed beeld te zien maar daarna weer een aantal smeer beelden. Het programma was wel erg snel.

InstantCopy: :) Uitstekend! Als je goed kijkt kun je hier en daar wat kwaliteitsverlies zien. Dit is voor mij is dit de duidelijke winnaar. Doet er wel erg lang over! 2,5 uur! Maar dan heb je ook wat.

Hier had wat zinnigs kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ook in PCM staat deze maand een artikel over beide progs, volgens hun is DVD2one sneller, maar iets mindere kwaliteit en functionaliteit.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ik heb een DVD die ik ook wil Back uppen , maar bij mij zegt hij dan dat er een beveiliging op zit.
Moet ik nu eerst DVD decrypter er op los laten en dus de dvd naar mijn HD kopiëren.
En van daaruit DVD2one er op los laten ??

Ik heb er al het 1 en ander over gelezen , maar als het zo moet is het toch een tijdrovend karweitje !

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DVD-shrink ripped de DVD ook gelijk voor je, is alleen iets trager dan DVD2One (40 mins op P4 1.6GHz/8speed DVD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
TD-er schreef op 13 april 2003 @ 15:17:
DVD-shrink ripped de DVD ook gelijk voor je, is alleen iets trager dan DVD2One (40 mins op P4 1.6GHz/8speed DVD)
Met dit Programma krijg ik de volgende fout :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dvdshrink.JPG

Weet iemand wat er hier bedoelt wordt?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Er wordt mee bedoeld dat de DVD die je probeerd te rippen een CSS key heeft die de decrypter in DVDshrink niet kent.
Probeer de DVD anders eens te rippen met een andere ripper (DOD speedripper ofzo) of met DVDshrink 1.02 (is vast nog wel ergens online te vinden) Kijk ook ff of je DVD-schijfje mischien vies is.
start anders je DVD-afspeel-software en zet de film op pauze. probeer dan nog eens te rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou het voor de kwaliteit gewoon op Dvd2dvd-r tevinden op "www.movie2digital.de"
volledig automatisch en gebruikt de CCE encoder duurd alleen wel uurtje of 3,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik ben op dit moment Pinnacle InstantCopy aan het testen. Bediening is supersimpel en kwaliteit is nog even afwachten. Comprimeren ging in 3.5 uur (P4 1.6) en nu dus nog 1 uur branden (heb alleen nog 1-speed liggen)

aanvulling:
Kwaliteit van InstantCopy is zeker acceptabel tot goed. DVD2one en DVDshrink zijn toch een stuk minder.
Bijkomend voordeel is dat de menustructuur geheel behouden is gebleven.
Nadeel is dat je de applicatie na elke schijf weer moet afsluiten, anders kan 'ie geen lock op de drive krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door TD-er op 14-04-2003 23:12 . Reden: ervaringen met InstantCopy erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
mijn methode is altijd eerst met dvddecrypter rippen met iso mode.
Iso virtueel laden in daemon-tools (www.daemon-tools.com).
daarna rippen met pinaccle of dvdshrink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raden jullie nou aan als je alleen de allerbeste kwaliteit wilt hebben en het niet uitmaakt hoelang het downsamplen gaat duren? Ik rip meestal alleen de hoofdfilm met alleen alle engelse audio (behalve commentary) plus de engelse en nederlandse subs. De extra's kijk ik toch nooit naar, das alleen verspilling van de ruimte op je dvdtje. Hoe groot is meestal het menu als het maar een paar mb is dan wil ik die ook nog wel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb hier DVD's waarbij de menu's totaal zo'n 400 MB innemen (Band of Brothers Special edition), dus het kan wel heel groot worden, maar zo groot is het meestal niet.
Het valt me 100% mee hoe goed de kwaliteit is van Pinnacle's Instant Copy, al zal dat niet de max. haalbare kwaliteit zijn. Het grote voordeel is wel dat de menu;s bewaard worden.

@DuncanvdLinden:
Nog bedankt voor die tip om het te rippen vanaf een gemounte iso. Dat scheelt enorm wanneer een DVD niet helemaal goed leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
duncanvdlinden schreef op 15 April 2003 @ 00:14:
mijn methode is altijd eerst met dvddecrypter rippen met iso mode.
Iso virtueel laden in daemon-tools (www.daemon-tools.com).
daarna rippen met pinaccle of dvdshrink ;)
Volgens mij hoef ik dat niet te proberen met me FAT32 stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Kaap schreef op 20 April 2003 @ 19:38:
[...]
Volgens mij hoef ik dat niet te proberen met me FAT32 stations.
Je zou inderdaad een probleem kunnen krijgen ivm de 4gb filegrens van FAT32. Maar in dit topic staan meerdere manieren, dus gebruik die of converteer een schijf naar NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 22:46
Ff een schopje omhoog met een vraagje:

Ik heb DVD2ONE nou ook gebruikt met een paar dvd's en het werkt erg goed!. Toch zit ik ergens mee:

Ik ben behoorlijk para zodra ik iets hoor over kwaliteitsverlies 8)7

Nou heb ik geprobeerd twee dvd's te kopieren: "Hell freezes over" van the Eagles en "Live inside job" van Don Henley.

Bij the Eagles heb ik de DTS track meegenomen naar de kopie en bij Don Henley de DD5.1 track (over de dvd van Don Henley heb ik namelijk gehoord dat ze in de DTS stream het LFE kanaal eruit hebben gelaten waardoor je bijna geen bass hebt).

Is het ook zo dat DVD2ONE gaat proberen om audio opnieuw te compressen als het nie tpast? Of wordt de verkleining alleen toegepast om de video? Ik heb nog niet echt tijd gehad om heel nauwkeurig het origineel en de kopie te gaan vergelijken qua geluid.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

alleen video wordt getranscoded (zeg je dat zo? :P)

geluid wordt 1 op 1 overgenomen :)

zover ik weet dan :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Idd LuNaTiC alleen het video gedeelte wordt aangepast. Zover dat ik gelezen heb zijn het vectoren die aangepast wordt. Geluid dien je zelf te doen meestal staat er 2 maal Engels op 1 2ch en 1 6ch, die 6ch wil je blijven houden aangezien je DTS wil. Het geluid kan ook veranderd worden maar dit hoeft niet aangezien het beeld meer als genoeg is om ruimte te besparen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met dvd2one is goed, als je maar geen menu's mee kopieert. Dan kun je beter Instant Copy gebruiken. Instant Copy vind ik sowieso beter of je nou het menu mee kopieert of niet. Alleen de snelheid van dvd2one is superieur.
Het verschil tussen dvd2one en Instant copy kun je perfect vergelijken met de (backup ;)) van The Big Lebowski. Zie het verschil als hij in het begin van de film een pak melk uit de schappen haalt (de pakjes boter en melk bewegen heel vreemd) bij instant copy is dit niet het geval. Ook wanneer mijn held Jesus zijn hand over de zilverkleurige "blower" haalt zie je duidelijk het verschil.
Bij de backup van Starwars - Attack of the clones (zonder menu's) zie ik geen verschil tussen instant copy en dvd2one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

we_are_borg schreef op 19 June 2003 @ 23:46:
Idd LuNaTiC alleen het video gedeelte wordt aangepast. Zover dat ik gelezen heb zijn het vectoren die aangepast wordt. Geluid dien je zelf te doen meestal staat er 2 maal Engels op 1 2ch en 1 6ch, die 6ch wil je blijven houden aangezien je DTS wil. Het geluid kan ook veranderd worden maar dit hoeft niet aangezien het beeld meer als genoeg is om ruimte te besparen.
6ch is niet per se DTS, 6ch kan ook gewoon DD5.1 zijn (Dolby Digital 5.1) DTS is de beste geluidsstandaard, maar er is nauwelijks verschil hoorbaar tussen DD5.1 en DTS. Aangezien je toch al wat aan de beeldkwaliteit doet kun je net zo goed alleen DD5.1 bewaren aangezien een DTS track in een film als Resident Evil al meer dan 1GB is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 1.2.0 is onlangs uitgebracht en kent de volgende aanpassingen:

-New engine with constant compression ratio for better image quality in long movies (2 1/2 hours and more).
-Pre-scanning of files for better estimation of destination size in Full Disk Copy mode.
-Detection of encrypted data is now restricted to the data DVD2one actually uses. This should prevent this error to pop up on homebrew dvd's and unprotected originals.
-Removal of unused padding data in the videostream.
-Japanese translation added for all honoured Japanese customers. Works only with Windows 2000 and XP.

Vooral de laatste optie is zeer waardevol :+

Iemand al ervaring? Is de kwaliteit nu idd verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik gebruik dit proggie ook, ik was even aan het zoeken hier op Got ik zie dat dit topic wel redelijk oud is maar ja.
Ik heb nu de DVD van Marco Borsato (Orgineel) degene die deze film wilt wilt hier een copy van hebben, dus ik heb met DVDdecrypter op de HDD gezet, en met DVD2one wil ik deze dus naar 4,3 GB comprimeren...
Nu blijkt dus dat deze DVD elke keer weer naar de 4,74 GB gaat en dus niet op een DVD+r past :( .
Ik heb ee aantal dingen geprobeerd zelfs in DVD2one ingesteld dat de film 1,5GB moest worden, echter blijft deze naar de 4,74 GB gaan, opzich heel erg vreemd wat vinden jullie ervan?

PS>Ik moet er wel bij zeggen dat DVD2one niet op een normale manier uit de "winkel" ($$%%#@%$^%$^ >:) ) komt..dat snappen jullie wel toch? Misschien komt het daardoor?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Soms heeft DVD2One moeite met het veranderen van de dvd hij laat dan de DVD te groot. Het gemakkelijkste is dat je het programma van pinacle gebruikt. Met dit programma kan je zelf zeggen hoeveel procent er van de video af gaat.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
we_are_borg schreef op 19 July 2003 @ 22:25:
Soms heeft DVD2One moeite met het veranderen van de dvd hij laat dan de DVD te groot. Het gemakkelijkste is dat je het programma van pinacle gebruikt. Met dit programma kan je zelf zeggen hoeveel procent er van de video af gaat.
Oke Thnks, ik ben `m nu aan het binnenhalen als die het dan nog niet doet, wat zijn dan de mogelijkheden, of moet het lukken...ik hoop het anders moet ik die vriend helaas denk ik teleur stellen tenzij er iemand nog een andere optie heeft hiervoor.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

W.Wezz schreef op 19 juli 2003 @ 22:59:
[...]

Oke Thnks, ik ben `m nu aan het binnenhalen als die het dan nog niet doet, wat zijn dan de mogelijkheden, of moet het lukken...ik hoop het anders moet ik die vriend helaas denk ik teleur stellen tenzij er iemand nog een andere optie heeft hiervoor.
Die van pinacle lukt wel let wel even op dat je de gehele dvd copieert naar HD, dus echt alles en dan Pinacle de daad werkelijke veranderingen laten doen. Het beste doe je dit handmatig, soms heeft pinacle moeite om Subtitles er uit te laten. Laat die ook zitten het geluid en beeld neemt meer in beslag. De extra's worden mee gepakt met Pinacle maar die gooi je gewoon naar de 10% blijft niets van over dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Ja nog een probleem, Class Not Registered, kom hier niet ver mee, heb wel een code maar staat nergens iets over invullen...

Pagina: 1