[PHP] Zend small business suite

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik keek net weer eens (sinds een jaar ofzo) op de zend site, en tot mijn verassing hebben ze een interessant pakket toegevoegd aan hun produkten portfolio:

Zend Small Business Program

Voor US$ 295 een ongelimiteerde licentie op Zend Studio + Zend Encoder + Zend performance Suite (Accelerator Edition)...Enige vereiste is dat je omzet maximaal US$250,000 bedraagt. Hier zit bijv. T.net onder, neem ik aan.

Ik kon in ieder geval geen topic vinden op GoT dat over deze suite van Zend gaat, vandaar dat ik er bij deze een topic voor start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-11-2023

kvdveer

Z.O.Z.

Hoe controleren ze je omzet dan? Lijkt me lastig, zeker voor internationale handel...

Localhost, sweet localhost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Geen idee, maar ik neem aan dat ze hier wat voor bedacht hebben. Een bedrijf als Zend zal niet snel (lijkt me) met van dit soort paketten gaan "gooien" zonder goed te bekijken of ze het waar kunnen maken, en daarnaast, of ze zichzelf niet in de vinger snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 11:31
Een license is gewoon pas geldig zodra jij als afnemer aan de voorwaarden voldoet. Als de BSA of whatever komt kijken of je licenties wel in orde zijn is je licentie dus niet in orde als je niet aan die omzets-grens voldoet.

Net zoiets als een licentie hebben voor 2 pc's en het op 3 pc's installeren.. Hoe controleren ze dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Ach ja, eigenlijk interesseert die grens me niet zoveel, aangezien ik de volle prijs kan doorberekenen aan klanten die de gegeven grens passeren.

Als ik jullie posts zo lees, wisten jullie (net als ik) in ieder geval nog niet af van het bestaan van deze suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje
Nope, ik wist het nog niet. Eerlijk gezegd vind ik het ook alleen zend encoder interessant. Zend Studio vind ik persoonlijk niet echt prettig werken, en het draaien van de performance suite vind ik de verantwoordlijkheid van de hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
ik heb een tijdje de demo van zend-studio geprobeerd, en ik vond het persoonlijk helemaal niet zo fijn werken. als je een beetje php-coden gewend bent, dan is UltraEdit net zo fijn. De zend-encoder is daarentegen wel heel handig, en ik denk dat het dat geld ook wel waard is en dat een bedrijf met die omzet het ook zeker wel moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je ziet hoe vaak hier obfuscator topics langskomen zie je dat er vraag naar is. En wat is nou E300 (minder zelfs door lage dollarkoers) voor een lifetime licentie, en vervolgens de helft daar weer van voor een jaar updates? Het is ook helemaal niet onlogisch dat Zend zich op de kleine ontwikkelaars wil richten. Dat is juist de tak waarin php enorm veel wordt gebruikt. Het zou suf zijn om deze markt helemaal links te moeten laten liggen. De dalende inkomsten zullen waarschijnlijk meer dan gecompenseerd worden door een hogere afname. Iedereen blij :D.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Het gaat me persoonlijk ook niet zozeer om Zend Studio, maar de encoder + accelerator voor US$295 vind ik een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje
Ja, als je zelf een colo hebt staan als klein bedrijfje en er bij developped is het inderdaad best een interessant pakketje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
"klein" is natuurlijk relatief, US$ 250,000 omzet is voor het gemiddelde studentenbedrijfje een aardig bedrag lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:51
ja daarom is het ook maximaal.. dus van $ 0 (wat erg weinig is voor een studentenbedrijfje) tot $ 250.000 (wat niet perse een groot bedrijf hoeft te zijn)

lezen is het halve werk :)

hmm je hebt het zelfs zelf gepost!

[ Voor 26% gewijzigd door Vuurvlieg op 29-01-2003 18:10 ]

Pagina: 1