Welk faxmodem

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-07 21:32
Ik ben op zoek naar een analoog extern modem met PERFECTE faxmogelijkheden. Zal worden ingezet als faxmachine.

Iemand tips voor merk en type ?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:30

Hoicks

Techno!

Massiefje schreef op 29 januari 2003 @ 13:19:
Ik ben op zoek naar een analoog extern modem met PERFECTE faxmogelijkheden. Zal worden ingezet als faxmachine.

Iemand tips voor merk en type ?
Volgens mij kunnen alle modems dat wel. De vraag is: Welke software i se rhet beste voor.

• Massiefje
nee, de software is geen probleem. Maar een modem is niet per definitie een fax. Er moet GOEDE ondersteuning voor zijn.

Iemand een idee ?

• Massiefje
nog steeds niemand een idee ???

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je eens vertelt wat je extra verwacht bovenop de functies die op elk serieel modem zitten.. :? En wat versta je onder GOEDE faxondersteuning?

Ik raad je in ieder geval aan deze info van Eicon, een modemfabrikant, door te lezen. Ik persoonlijk denk dat je bij een analoge lijn met een standaard extern 14k4 modem genoeg functies hebt. Zou je van een ISDN lijn gebruik maken (nee, dat doe je niet..) dan zijn de eicon diva server adapters een goede mogelijkheid

Een voorbeeld van een profi analoog faxmodem is bijvoorbeeld deze, maar dat is niet extern.

Een redelijk extern modem is bijvoorbeeld een Zyxel, maar deze heeft net zoals driekwart van alle beschikbare modems gewoon deze faxmodi:

Fax Compatibility
- EIA Class 1, 2 and 2.0 Fax commands
- ITU-T V.17 G3: up to 14,400bps
- ITU-T V.29 G3: up to 9,600bps
- ITU-T V.27ter G3: up to 4,800bps

Voor novell faxserve is er een lijst met gecertificeerde modems.

[ Voor 51% gewijzigd door Tele op 11-02-2003 11:08 ]

Verwijderd

Zoek je niet een MultiPass PrinterFaxScanner ipv FaxModem ?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als het om de ondersteuning gaat zou ik gewoon een modem van een 'bekend' merk kopen.

Goede ondersteuning voor faxmogelijkheden hebben ze vrijwel allemaal en daarom is de software die je gaat gebruiken vele malen belangrijker.

ARME AOW’er

• Massiefje
De software die wij gaan gebruiken is GFI Faxmaker. Alleen hebben wij gemerkt dat niet elk modem goed als fax functioneert, ook al zeggen ze van wel.
Ik verwacht dus alleen maar dat hij ALTIJD faxt en faxen ontvangen, zonder gezeur.
Pagina: 1